Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Cube

walliebal
Forum-lid
Berichten: 141
Lid geworden op: 13 jan 2010 15:49

walliebal 27 mar 2010 13:10

appietouw schreef:Vind hem superrrrr !! (al moet ik van mijn team maten het nodige slikken om wille het merk)


Das toch een erg mooie fiets. Waar rijden je teammaten dan op? Die moeten dan op wel heel bijzondere en exclusieve fietsen rijden willen ze hun neus ophalen voor een Cube :-)

viktoooorr
Forum-lid
Berichten: 87
Lid geworden op: 01 jun 2009 14:05

viktoooorr 27 mar 2010 13:30

Walliebal schreef:
appietouw schreef:Vind hem superrrrr !! (al moet ik van mijn team maten het nodige slikken om wille het merk)


Das toch een erg mooie fiets. Waar rijden je teammaten dan op? Die moeten dan op wel heel bijzondere en exclusieve fietsen rijden willen ze hun neus ophalen voor een Cube :-)


Ja dat vraag ik me ook af. Als ze allemaal met een prince of spain of met dogma's fietsen, ok.
http://www.viktordebock.tk" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
Supergrover
Forum-lid HC
Berichten: 4468
Lid geworden op: 14 feb 2007 22:10

Gebruikersavatar Supergrover 27 mar 2010 14:37

Walliebal schreef:
appietouw schreef:Vind hem superrrrr !! (al moet ik van mijn team maten het nodige slikken om wille het merk)


Das toch een erg mooie fiets. Waar rijden je teammaten dan op? Die moeten dan op wel heel bijzondere en exclusieve fietsen rijden willen ze hun neus ophalen voor een Cube :-)


en dan nog, zouden ze daar dan zoveel harder mee rijden????
"nat hout brandt niet!! "

Bianchi via Nirone 7

siebe
Forum-lid
Berichten: 144
Lid geworden op: 25 feb 2010 22:11

siebe 27 mar 2010 15:12

mijn fm zegt dat ie m in een week kan leveren.

nou daar zullen we maar hoopvol vanuit gaan dan. ;)
als t geen pijn doet train je niet hard genoeg!!

appietouw
Forum-lid
Berichten: 6
Lid geworden op: 26 mar 2010 22:00

appietouw 27 mar 2010 15:13

SuperGrover1 schreef:
Walliebal schreef:
appietouw schreef:Vind hem superrrrr !! (al moet ik van mijn team maten het nodige slikken om wille het merk)


Das toch een erg mooie fiets. Waar rijden je teammaten dan op? Die moeten dan op wel heel bijzondere en exclusieve fietsen rijden willen ze hun neus ophalen voor een Cube :-)


en dan nog, zouden ze daar dan zoveel harder mee rijden????


De meesten rijden op een Specialized of Cannondale, zij zien (ik zag) Cube toch als een B merk maar dat moeten jullie niet te serieus nemen, doe ik ook niet !
Komt ook door mijzelf, aangezien ik eerder nog al wat te grappen had over merken zoals Cube of Haibike & BBB, AGU kunnen ze me mooi terug pakken.
Maakt allemaal niet uit, had het er beter niet bij kunnen zetten, ben super blij met mijn mooie Cube !! en heb in dit Topic al heel wat mooie bike's gezien !!

glenn_janssens
Forum-lid
Berichten: 45
Lid geworden op: 26 aug 2009 22:01

glenn_janssens 27 mar 2010 21:21

appietouw schreef:

De meesten rijden op een Specialized of Cannondale, zij zien (ik zag) Cube toch als een B merk maar dat moeten jullie niet te serieus nemen, doe ik ook niet !


Voor een zogenaamde B merk vind ik wel dat je veel kwaliteit krijgt voor je geld.
Niet iedereen vindt het zinvol om extra eurootjes uit te geven, enkel en alleen voor een populaire merknaam die o zo mooi op je fiets plakt. ;)

eelcoz

eelcoz 27 mar 2010 21:24

Tja, bij Cannondale is de prijs/kwaliteit verhouding redelijk zoek in mijn ogen. Het is maar net wat je wilt natuurlijk.;) Bij Specialized ligt dat wel iets anders, volgens mij.

wasbeer2006
Forum-lid HC
Berichten: 13449
Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47

wasbeer2006 28 mar 2010 11:16

Nou dat is het, kijk bij de echt dure merken C'dale en pina. Een Pina dogma met dura ace heb je niet onder de 6500/7000 euro. Voor 6000 heb ik een cube met lightweight, DA en top syntace spul, als ik dan ook hier sommige garantie gevalletjes lees van Pina moet ik er echt om lachen!

siebe
Forum-lid
Berichten: 144
Lid geworden op: 25 feb 2010 22:11

siebe 29 mar 2010 01:27

appietouw schreef:
SuperGrover1 schreef:
Walliebal schreef:

Das toch een erg mooie fiets. Waar rijden je teammaten dan op? Die moeten dan op wel heel bijzondere en exclusieve fietsen rijden willen ze hun neus ophalen voor een Cube :-)


en dan nog, zouden ze daar dan zoveel harder mee rijden????


De meesten rijden op een Specialized of Cannondale, zij zien (ik zag) Cube toch als een B merk maar dat moeten jullie niet te serieus nemen, doe ik ook niet !
Komt ook door mijzelf, aangezien ik eerder nog al wat te grappen had over merken zoals Cube of Haibike & BBB, AGU kunnen ze me mooi terug pakken.
Maakt allemaal niet uit, had het er beter niet bij kunnen zetten, ben super blij met mijn mooie Cube !! en heb in dit Topic al heel wat mooie bike's gezien !!




het gaat om het gevoel wat jezelf bij je fiets hebt, niet om wat anderen ervan zeggen/vinden.
als t geen pijn doet train je niet hard genoeg!!

wasbeer2006
Forum-lid HC
Berichten: 13449
Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47

wasbeer2006 29 mar 2010 17:53

Ach een bepaald beeld/status doet bij veel mensen heel veel. Het gaat toch vaak om uiterlijk en status.

Met auto's toch ook, waarom een ferrari van 260K als een Nisaan GTR van 120K net zo snel is?? Ik zeg daarmee niet dat ik die ferrari niet zou kopen, maar het gaat dan allang niet meer om beter.

Ik ben drie jaar geleden in belgie op een MTB testdag geweest en heb daar met tien merken gereden en dan verbaas je je dus! Daar kwam ik er bv achter dat Merida ook echt super fietsen maakt en dat bv een C'dale niet voor mij is veel te nerveus, echt leuk om een keer te doen!!

Ik heb deze dag toen echt gebruikt om te testen en ik moet zeggen dat geeft een heel ander beeld.

walliebal
Forum-lid
Berichten: 141
Lid geworden op: 13 jan 2010 15:49

walliebal 29 mar 2010 18:41

Ik denk dat kwa kwaliteit Cube toch echt een A-merk is. Misschien zou je Specialized en Cannondale A+-merken kunnen noemen? Btw, de frame-lijn van Specialized van de laatse jaren kan mij niet zo bekoren.

rons
Forum-lid
Berichten: 15
Lid geworden op: 02 jan 2007 22:51

rons 29 mar 2010 18:48

Ben sinds een paar weken de trotse bezitter van een Cube Agree GTC pro (2009). Prachtige fiets en rijdt perfect. Echter van het standaard zadel (RFR Natural shape 0.1R) wordt ik niet echt vrolijk. Krijg tijdens het fietsen enorme veel pijn in mijn achterste en zelfs een verlammend gevoel in mijn rechterbeen.

De keuze van een (ander) zadel is erg persoonsgebonden, maar wat zou een goed alternatief zijn?

Plaats reactie