Bianchi
Motormuis, sterk staaltje van prijsbewust kopen! Maar voor een beetje meer had je natuurlijk ook het Via Nirone-kader met carbon achtervork kunnen hebben: is meteen wat lichter, mooier (ik vind deze te wit achteraan - maar da's natuurlijk persoonlijk) èn had kwalitatief al wat meer in verhouding gestaan tot de prachtige groep. Maar los daarvan bewonder ik je neus voor goede zaakjes (in de winkel had je al meer betaald voor zelfde kader met Mirage-groep en standaard -zware- 'Bianchi'-wielen!)
Maar je beseft toch dat je iedereen die zopas diep in zijn buidel heeft moeten tasten voor een nieuwe fiets nu stikjaloers maakt (of is dat net de bedoeling)?
Een koersbroek aan de waslijn: voor de ene woordloze poëzie, voor de andere geen gezicht. (rv)
Mooi fietsje Motormuis. Maar een 13-29 cassette met een triple lijkt mij een zware overkill (en het rijdt ook niet lekker).
Zo mijn Bianchi ook maar eens laten zien. (Sorry havana, je bent nog niet van me af )
Bianchi Via Nirone 7 met Ultegra 2x10 Compact, Easton Vista SL, Selle Italia SLR white. Er komt ook nog een wit stuurlintje op. En oja speciaal voor havana; ook nog een 39 of 42 binnenblad.
Fiets is verder wel af, enige wat mij van een tourzege afhoudt ben ik zelf
Bianchi Via Nirone 7 met Ultegra 2x10 Compact, Easton Vista SL, Selle Italia SLR white. Er komt ook nog een wit stuurlintje op. En oja speciaal voor havana; ook nog een 39 of 42 binnenblad.
Fiets is verder wel af, enige wat mij van een tourzege afhoudt ben ik zelf
Tiens, iemand een idee waarom ze in het nieuwe gamma teruggegrepen hebben naar de voorvorken van drie jaar geleden, in plaats van de (fijnere) carbonvorken uit het gamma van 2005 en 2006? (vgl. vork Motormuis & Loki met die van Kikkie) Waren hier soms problemen mee?
Een koersbroek aan de waslijn: voor de ene woordloze poëzie, voor de andere geen gezicht. (rv)
Quote: Origineel geplaatst door Dario op 18 Mei 2007
Tiens, iemand een idee waarom ze in het nieuwe gamma teruggegrepen hebben naar de voorvorken van drie jaar geleden, in plaats van de (fijnere) carbonvorken uit het gamma van 2005 en 2006? (vgl. vork Motormuis & Loki met die van Kikkie) Waren hier soms problemen mee?
Da's niet de Bianchi van Kikkie maar van Ultima Misschien heeft het er wel mee te maken dat die van mij en Motormuis niet full carbon zijn en die van Ultima wel, of is die ook niet full carbon?
Tiens, iemand een idee waarom ze in het nieuwe gamma teruggegrepen hebben naar de voorvorken van drie jaar geleden, in plaats van de (fijnere) carbonvorken uit het gamma van 2005 en 2006? (vgl. vork Motormuis & Loki met die van Kikkie) Waren hier soms problemen mee?
Da's niet de Bianchi van Kikkie maar van Ultima Misschien heeft het er wel mee te maken dat die van mij en Motormuis niet full carbon zijn en die van Ultima wel, of is die ook niet full carbon?
Quote: Origineel geplaatst door Loki op 18 Mei 2007
Zo mijn Bianchi ook maar eens laten zien. (Sorry havana, je bent nog niet van me af )
Bianchi Via Nirone 7 met Ultegra 2x10 Compact, Easton Vista SL, Selle Italia SLR white. Er komt ook nog een wit stuurlintje op. En oja speciaal voor havana; ook nog een 39 of 42 binnenblad.
Fiets is verder wel af, enige wat mij van een tourzege afhoudt ben ik zelf
mooie fiets ,wit stuurlint zou ik zeker doen en misschien nadenken over andere kleur Easton stickers (celeste of wit) veel rijplezier met je fiets
Zo mijn Bianchi ook maar eens laten zien. (Sorry havana, je bent nog niet van me af )
Bianchi Via Nirone 7 met Ultegra 2x10 Compact, Easton Vista SL, Selle Italia SLR white. Er komt ook nog een wit stuurlintje op. En oja speciaal voor havana; ook nog een 39 of 42 binnenblad.
Fiets is verder wel af, enige wat mij van een tourzege afhoudt ben ik zelf
mooie fiets ,wit stuurlint zou ik zeker doen en misschien nadenken over andere kleur Easton stickers (celeste of wit) veel rijplezier met je fiets
Nee, ook de alu-carbon-versie, die in de productcatalogus als 'nieuw' staat aangemerkt, is identiek aan die van drie jaar geleden (= die van Ultima - niet Kikki - dus). (cfr. http://www.bianchi.it/it/products/pdf/C ... 007_IT.pdf)
Als er problemen waren met die van 2005 & 2006 zou ik wel overwegen om de mijne te vervangen: ik vond ze eigenlijk ook al wel erg dunnetjes (maar wel mooier)...
Als er problemen waren met die van 2005 & 2006 zou ik wel overwegen om de mijne te vervangen: ik vond ze eigenlijk ook al wel erg dunnetjes (maar wel mooier)...
Een koersbroek aan de waslijn: voor de ene woordloze poëzie, voor de andere geen gezicht. (rv)
- oldandslow
- Forum-lid
- Berichten: 657
- Lid geworden op: 29 apr 2007 19:11
@hans: je mag gerust een beetje meewarig doen over het grammenjagen hoor. Ik zit daar niet mee, knutselen aan mijn fiets is bijna net zo leuk als er mee rijden.
Zo ziet het er nu uit, maar eerlijk gezegd vind ik die met wit achteraan (Via Nerone, 1885) toch wel mooier.
http://img441.imageshack.us/img441/8475/img0150be7.jpg
En zo vorige week, toen lukte me het nog om hem zichtbaar te maken.
http://img243.imageshack.us/img243/9697/bianchiyc2.jpg
Die latex in mijn banden heb ik sinds afgelopen winter is gebleken (bij de atb) dat dat goed werkt. En op 30 gram (2x 15 cc) steekt het nu ook niet.
Die wielen heb ik nog niet zo lang, ze zijn wel mooi maar niet echt licht, misschien als het versleten is nog eens een paar lichte wielen uit Duitsland laten komen?
Wat betreft het verschil in geometrie tussen de Via Nerone en 1885 heb ik wel mijn twijfels. Wat ik gezien heb op de website is enkel de bovenbuis 3 mm langer, en de balhoofdbuis 5 mm of zo. Dat zijn verschillen die je het verschuiven van het zadel en spacers onder de stem gemakkelijk kunt compenseren mocht dat nodig zijn. Maar balhoofdshoek, wielbasis, naloop, die wezenlijk invloed hebben op het stuurkarakter, zijn gelijk. Dus volgens mij is enkel het gewicht het grote verschil, iets minder hoogwaardig aluminium gebruikt.
Zo ziet het er nu uit, maar eerlijk gezegd vind ik die met wit achteraan (Via Nerone, 1885) toch wel mooier.
http://img441.imageshack.us/img441/8475/img0150be7.jpg
En zo vorige week, toen lukte me het nog om hem zichtbaar te maken.
http://img243.imageshack.us/img243/9697/bianchiyc2.jpg
Die latex in mijn banden heb ik sinds afgelopen winter is gebleken (bij de atb) dat dat goed werkt. En op 30 gram (2x 15 cc) steekt het nu ook niet.
Die wielen heb ik nog niet zo lang, ze zijn wel mooi maar niet echt licht, misschien als het versleten is nog eens een paar lichte wielen uit Duitsland laten komen?
Wat betreft het verschil in geometrie tussen de Via Nerone en 1885 heb ik wel mijn twijfels. Wat ik gezien heb op de website is enkel de bovenbuis 3 mm langer, en de balhoofdbuis 5 mm of zo. Dat zijn verschillen die je het verschuiven van het zadel en spacers onder de stem gemakkelijk kunt compenseren mocht dat nodig zijn. Maar balhoofdshoek, wielbasis, naloop, die wezenlijk invloed hebben op het stuurkarakter, zijn gelijk. Dus volgens mij is enkel het gewicht het grote verschil, iets minder hoogwaardig aluminium gebruikt.
Benotto>Alan>vanTuyl780>Bianchi SL3> Cube Litening>Cube Agree GTC>FM028>C-Works
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5616
- Lid geworden op: 26 sep 2004 21:41
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!
Quoten: Origineel geplaatst door Burd op 18 Mei 2007
Quote: Origineel geplaatst door havana op 18 Mei 2007
Mooi fietsje Motormuis. Maar een 13-29 cassette met een triple lijkt mij een zware overkill (en het rijdt ook niet lekker).
Dat rijdt heerlijk!(Jij stoken, ik stoken
Ik wil niet stoken hoor een triple en een 13-29 rijd inderdaad heerlijk als je van (te) veel schakelen en de juiste versnelling zoeken houdt en als je bovendien zo langzaam wil fietsen dat je door een wandelaar wordt ingehaald. Voor alle mensen met andere hobby's en ambities is een 12-23 of maximaal een 12-25 cassette een betere keus!
Quote: Origineel geplaatst door havana op 18 Mei 2007
Mooi fietsje Motormuis. Maar een 13-29 cassette met een triple lijkt mij een zware overkill (en het rijdt ook niet lekker).
Dat rijdt heerlijk!(Jij stoken, ik stoken
Ik wil niet stoken hoor een triple en een 13-29 rijd inderdaad heerlijk als je van (te) veel schakelen en de juiste versnelling zoeken houdt en als je bovendien zo langzaam wil fietsen dat je door een wandelaar wordt ingehaald. Voor alle mensen met andere hobby's en ambities is een 12-23 of maximaal een 12-25 cassette een betere keus!
No pain no gain, no guts no glory!