Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Tour de France 2012

timo2.0
Forum-lid HC
Berichten: 7631
Lid geworden op: 21 jan 2008 15:59

timo2.0 16 jul 2012 10:11

Op 6 juli schreef ik direct na de grote valpartij...
timo2.0 schreef:Nou, als Gesink en Mollema door deze val met zoveel pijn door moeten dat voorin meestrijden niet meer gaat dan kunnen we ons weer opmaken voor twee weken gezeik over watjes zonder ruggengraat van het Nederlandse "wielerpubliek".
Ik heb geloof ik geen woord teveel gezegd :roll:
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

perik
Forum-lid
Berichten: 3010
Lid geworden op: 14 jan 2007 17:40
Locatie: Rotterdam

perik 16 jul 2012 11:27

Is jezelf quoten net zoiets als over jezelf praten in de 3e persoon? ;)

timo2.0
Forum-lid HC
Berichten: 7631
Lid geworden op: 21 jan 2008 15:59

timo2.0 16 jul 2012 11:48

Nee, want dan had ik geschreven "op 6 juli schreef Timo" ;)
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 39669
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 16 jul 2012 11:50

mrcoffee schreef:. Ongelofelijk hoe snel mensen succes vergeten, voor de tour won bijv Gesink nog op imponerende wijze een etappe en de ronde van Californië. Dan kan het nu toch niet zomaar een talentloze koekenbakker zijn omdat hij onderuit is gegaan en na een aantal etappes spartelen uit de tour is gestapt? Kom nou even......
En welke Tour toppers reden er ook alweer in Californie?
Niks af te dingen aan die mooie ritzege, maar is wel andere koek....
En als je echt goed bent rij je voorin, zo "simpel" is het. En Rabo heeft IMHO volledig verkeerd gegokt door alles op de Tour te zetten. Maar dat vind ik al vanaf het begin van het seizoen. Ze staan er gewoon niet als het moet.
Less is bore

timo2.0
Forum-lid HC
Berichten: 7631
Lid geworden op: 21 jan 2008 15:59

timo2.0 16 jul 2012 11:59

Eens, maar dan kom je ook weer op het punt dat ze eerst eens (meer) kleinere rittenkoersen moeten gaan winnen als ze al alles op de Tour willen zetten (nog los van mijn kritiek dat ik ze liever voor mooie ritzeges zie zorgen dan voor een top 10 positie in Parijs)
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

eelcoz

eelcoz 16 jul 2012 12:03

daniel1975 schreef:
mrcoffee schreef:. Ongelofelijk hoe snel mensen succes vergeten, voor de tour won bijv Gesink nog op imponerende wijze een etappe en de ronde van Californië. Dan kan het nu toch niet zomaar een talentloze koekenbakker zijn omdat hij onderuit is gegaan en na een aantal etappes spartelen uit de tour is gestapt? Kom nou even......
En welke Tour toppers reden er ook alweer in Californie?
Niks af te dingen aan die mooie ritzege, maar is wel andere koek....
En als je echt goed bent rij je voorin, zo "simpel" is het. En Rabo heeft IMHO volledig verkeerd gegokt door alles op de Tour te zetten. Maar dat vind ik al vanaf het begin van het seizoen. Ze staan er gewoon niet als het moet.
+1

Californie was een mooie overwinning, maar het deelnemersveld stelde ook niet echt veel voor.

Natuurlijk zijn Mollema, Kruijswijk en Gesink (zeer) talentvolle renners. Gesink inmiddels wel meer dan dat. Toch is de Tour al 2 jaar achtereen volledig mislukt. Dat komt dan door pech, maar altijd alles maar op pech afschuiven is mij te gemakkelijk (nee, we hoeven die discussie niet over te doen). Plus het feit dat het de vraag is of het verstandig is om met zoveel jonge (talentvolle) renners naar de Tour te gaan. Waarom niet een Mollema (of Gesink) in de Giro als kopman uitspelen? Gesink heeft al laten zien dat hij top 5 kan rijden in de Tour, dus dat moet zeker nog een keer mogelijk zijn (misschien ooit nog wel meer), maar ik denk dat ze het dan anders aan moeten pakken.

Overigens ben ik het wel met Litespeed eens dat de verwachtingen vooraf volkomen onrealistisch waren. Ik hoorde sommige mensen over Mollema en Gesink beide top 5. Tja...

timo2.0
Forum-lid HC
Berichten: 7631
Lid geworden op: 21 jan 2008 15:59

timo2.0 16 jul 2012 12:08

Juist, de Giro van dit jaar was bijvoorbeeld een uitgelezen kans geweest om echt hoog te eindigen met een Nederlandse raborenner. Want laten we wel wezen, als Hesjedal en De Gendt op het podium staan dan hebben Gesink en Mollema de kwaliteiten om voor de eindzege te gaan.

Nu zullen er wel een paar naar de Vuelta gaan om nog wat van het seizoen te maken, maar met Contador en Andy op de startlijst gaat dat niet meevallen.
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

Karl66
Forum-lid
Berichten: 2362
Lid geworden op: 23 apr 2012 00:19
Locatie: Emmen

Karl66 16 jul 2012 12:16

Hij versloeg daar toch Nibali en van Garderen, die nu een top 10 notering in de TDF hebben. Achteraf is het duidelijk dat de keuze om met drie kopmannen alles op de TDF zetten niet slim geweest is en je mag hopen dat ze daar consequenties voor volgend jaar uit trekken. Maar als alleen Gesink was gestart en Mollema in de Giro of Vuelta, dan hadden ze na de valpartij de kritiek gekregen dat er geen plan B met Mollema in de TDF was. In die zin is er op elke keuze die ze maken wel krtiek te leveren.
Fietsen is gezond, dus eet meer fiets

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 39669
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 16 jul 2012 12:19

Karl66 schreef: Achteraf is het duidelijk dat de keuze om met drie kopmannen alles op de TDF zetten niet slim geweest is.
Volgens mij roepen heel veel mensen dat al vanaf het moment dat de plannen voor 2012 bekend werden gemaakt.
Less is bore

Gebruikersavatar
Theo V
Forum-lid HC
Berichten: 5880
Lid geworden op: 14 mar 2008 18:47
Locatie: In de kop van ....

Gebruikersavatar Theo V 16 jul 2012 12:34

eelcoz schreef:Californie was een mooie overwinning, maar het deelnemersveld stelde ook niet echt veel voor.
Tja, dus eigenlijk rijden we deze Tour ook voor spek en bonen.
Want zonder Schleck en Contador is het natuurlijk maar een B-koers. :twisted:
En zo kan ik er wel meer verzinnen.
Winnen is gewoon winnen.

eelcoz

eelcoz 16 jul 2012 12:37

theov schreef:
eelcoz schreef:Californie was een mooie overwinning, maar het deelnemersveld stelde ook niet echt veel voor.
Tja, dus eigenlijk rijden we deze Tour ook voor spek en bonen.
Want zonder Schleck en Contador is het natuurlijk maar een B-koers. :twisted:
En zo kan ik er wel meer verzinnen.
Winnen is gewoon winnen.
Nee, natuurlijk niet. De tegenstand is toch van cruciaal belang? Tegen Sjakie, Ruud en Klaas van hier achter kan ik ook een koers winnen. Tegen Robert Gesink wordt dat een stuk moeilijker.

In de Tour rijden bijv. Wiggins, Froome, Evans, Vandenbroeck, Frank Schleck etc...

Gebruikersavatar
Theo V
Forum-lid HC
Berichten: 5880
Lid geworden op: 14 mar 2008 18:47
Locatie: In de kop van ....

Gebruikersavatar Theo V 16 jul 2012 12:46

Er reden toch niet alleen maar pannenkoeken in Californie?
Nibali, v Garderen, Sagan(na gisteren zie ik hem ook dat soort koersen winnen), Leipheimer, Horner.

Plaats reactie