Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Cervélo

joukebuissink
Forum-lid
Berichten: 371
Lid geworden op: 28 jul 2004 16:21

joukebuissink 01 jun 2007 12:53

Quoten: Origineel geplaatst door havana op 31 Mei 2007

De positie van de shifters is overigens ook niet echt best. Shimano shifters verdienen de schoonheidsprijs al niet en als je ze zo neerzet wordt het alleen nog maar erger.

Weer een volledig uit de lucht gegerepen slechte reactie. Als die shifters voor hem goed staan zo, wat is er dan mis mee? Kijk dat het optisch minder mooi is daar kan ik me dan wel in vinden . Maar het is een aanzienlijke ontlasting voor de rug.

speric
Forum-lid HC
Berichten: 4875
Lid geworden op: 28 okt 2005 17:22

speric 01 jun 2007 12:54

Dat wordt inderdaad door veel van mijn klanten ook gezegd.
De meeste ervaren een toename in snelheid en sneller rijden.Of ze zelf harder trappen weet ik niet, maar ze bevallen super goed..
scherp en stabiel, een perfecte combi..
 

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27880
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 01 jun 2007 13:16

Quoten: Origineel geplaatst door Jouke Buissink op 01 Juni 2007


Quoten: Origineel geplaatst door havana op 31 Mei 2007

De positie van de shifters is overigens ook niet echt best. Shimano shifters verdienen de schoonheidsprijs al niet en als je ze zo neerzet wordt het alleen nog maar erger.

Weer een volledig uit de lucht gegerepen slechte reactie. Als die shifters voor hem goed staan zo, wat is er dan mis mee? Kijk dat het optisch minder mooi is daar kan ik me dan wel in vinden . Maar het is een aanzienlijke ontlasting voor de rug.

Volgens mij had ik het ook over het esthetisch aspect, maar misschien begrijp je niet wat het woord 'schoonheidsprijs' betekent? Over het nut van een dergelijke positionering wil ik trouwens best discussiëren. Stelling: als je de shifters zo moet positioneren, scheelt er iets aan je fiets afstelling (te lange zit en/of te laag stuur).

IBAN
Forum-lid
Berichten: 921
Lid geworden op: 22 mar 2006 10:22

IBAN 01 jun 2007 13:28

de kleur van de soloist team 2007 is antraciet grijs, en niet zwart (2006). Zelf vind ik de kleur ook niet super, maar uiteindelijk kies je (lees ik) voor een frame en niet voor en kleur.

en nu we het toch over F1 wagens en kleurschema's hebben, de allermooiste F1 wagen allertijden! Bestaan er ook fietsen in deze kleur?

speric
Forum-lid HC
Berichten: 4875
Lid geworden op: 28 okt 2005 17:22

speric 01 jun 2007 13:35

hahaha,
 
Ik heb nog een projectje lopen met een zwarte soloist, campa record, shamals ( goud) nokon goud, KMC gold.
Gaat aardig die richting op als dat klaar is..

lvgh
Forum-lid HC
Berichten: 4755
Lid geworden op: 21 aug 2006 14:21

lvgh 01 jun 2007 14:18

Ben erg benieuwd hoe dat wordt.. goud en zwart kan een smaakvolle combi zijn, maar het kan ook gemakkelijk over-the-top worden!

@Iban: tja de Lotus 72..schitterende wagen! De carrosserie van Senna's Lotus die ik een paar posts boven postte vind ik zelf nog mooier, maar het JPS-goud is daar wat fletser. De mooiste F1 auto aller tijden blijft Gurney's Eagle uit 1967!

sharkman
Forum-lid
Berichten: 2774
Lid geworden op: 03 apr 2005 23:24

sharkman 01 jun 2007 14:37

Tyrell P34 was veel cooler
 
Maar het JPS design was ook aardig.

 

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Forum-lid HC
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 01 jun 2007 15:12

Quoten: Origineel geplaatst door SpEric op 01 Juni 2007


hahaha,
 
Ik heb nog een projectje lopen met een zwarte soloist, campa record, shamals ( goud) nokon goud, KMC gold.
Gaat aardig die richting op als dat klaar is..

Maar ga je dan niet eindigen met 3 kleuren goud?
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

IBAN
Forum-lid
Berichten: 921
Lid geworden op: 22 mar 2006 10:22

IBAN 01 jun 2007 15:21

misschien iemand die dat kan photoshoppen?
soloist alu zwart/campa record/kmc gold/nokon gold/gouden shamal.
@ Speric, volgens mij wordt dat echt wel gaaf. Kan ik de mijne inruilen?

joukebuissink
Forum-lid
Berichten: 371
Lid geworden op: 28 jul 2004 16:21

joukebuissink 01 jun 2007 16:25

Quoten: Origineel geplaatst door havana op 01 Juni 2007


Quoten: Origineel geplaatst door Jouke Buissink op 01 Juni 2007


Quoten: Origineel geplaatst door havana op 31 Mei 2007

De positie van de shifters is overigens ook niet echt best. Shimano shifters verdienen de schoonheidsprijs al niet en als je ze zo neerzet wordt het alleen nog maar erger.

Weer een volledig uit de lucht gegerepen slechte reactie. Als die shifters voor hem goed staan zo, wat is er dan mis mee? Kijk dat het optisch minder mooi is daar kan ik me dan wel in vinden . Maar het is een aanzienlijke ontlasting voor de rug.

Volgens mij had ik het ook over het esthetisch aspect, maar misschien begrijp je niet wat het woord 'schoonheidsprijs' betekent? Over het nut van een dergelijke positionering wil ik trouwens best discussiëren. Stelling: als je de shifters zo moet positioneren, scheelt er iets aan je fiets afstelling (te lange zit en/of te laag stuur).


Misschien begrijp jij je eigen eerste zin niet?
Met je stelling ben ik het overigens eens , hoewel je nooit precies de medische reden achter de positie weet.

speric
Forum-lid HC
Berichten: 4875
Lid geworden op: 28 okt 2005 17:22

speric 01 jun 2007 16:31

Quoten: Origineel geplaatst door Amclassic-fan op 01 Juni 2007


Quoten: Origineel geplaatst door SpEric op 01 Juni 2007


hahaha,
 
Ik heb nog een projectje lopen met een zwarte soloist, campa record, shamals ( goud) nokon goud, KMC gold.
Gaat aardig die richting op als dat klaar is..

Maar ga je dan niet eindigen met 3 kleuren goud?


Dat is niet de bedoeling in ieder geval, anders wordt echt lelijk.Het moet een beetje het matte zijn van de shamals, dus als die nokons te glimmerig worden, dan vervalt dat.Dus als iemand nog kleine details in het goud weet hiervoor, dan hoor ik het graag..

paashaas
Forum-lid
Berichten: 607
Lid geworden op: 05 aug 2005 22:53

paashaas 01 jun 2007 16:36

Quoten: Origineel geplaatst door SpEric op 01 Juni 2007

Dat is niet de bedoeling in ieder geval, anders wordt echt lelijk.Het moet een beetje het matte zijn van de shamals, dus als die nokons te glimmerig worden, dan vervalt dat.Dus als iemand nog kleine details in het goud weet hiervoor, dan hoor ik het graag..

Plaats reactie