Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.
-
Jac
- Forum-lid
Jac
26 mei 2013 20:35
Panic schreef:Jac Bulls schreef:Vandaag samen met mijn dochter op pad met haar nieuwe Beone .
Maaike 26 km
Jac 66.km
Moet toch geweldig zijn zo met je dochter te rijden. Leuke fiets ook die BeOne!
Is zeker geweldig geeft een trots gevoel .
Cannondale Supersix evo hm Sram red Etap Blauw
Cannondale Supersix evo hm Sram red Etap Grijs
-
fredmtb-sport
- Forum-lid
-
Contact
fredmtb-sport
26 mei 2013 22:07
Vandaag een MTB marathon bij Orscholz (D) gereden onder extreem slechte weersomstandigheden. Regen, wind en gemiddeld 6 graden (wel boven 0).
Compleet in het lang, met neopreen handschoenen, windstoppertje en regenjackje (als reserve). In het begin frisjes, dan kom je toch op temperatuur en merk je niet te veel van de bagger. Tot iets meer dan 2 uur lekker gereden en toen wat technische stukjes waarbij je amper kracht kon zetten en veel benen stil en toen was de warmte uit de benen en werd het een hel.
Na een kleine 3 uur er mee gekapt (voor het eerst in alle marathons ooit gereden) maar zag het niet zitten om nog eens een kleine 3 uur in die bende te rijden.
Rondje op Strava
http://app.strava.com/activities/56396718
Toen had ik er nog zin in en was het nog "droog".
Start en toen al nat
Hoop sfeer langs de kant
Gelukkig mijn bus niet op dat grasveld geparkeerd
Polar bestandje met temperatuur
Met grote groepen tegenwoordig wielrennen op de openbare weg?
Zou verboden moeten worden..........
-
marcelb
- Forum-lid
marcelb
26 mei 2013 22:59
Vandaag de toertocht Deurne-Deurne gereden. We gingen met een groep van 15 man voor de 150 km. Vanaf de start om 7.30 uur was het @#%-weer. Dan rijd je eind mei met een regenjas, waterafstotende beenstukken, overschoenen en rainlegs. Na meer lekke banden dan op één hand te tellen zijn en een afgebroken derailleur, had ondergetekende het helemaal gehad. Steeds opnieuw sta je in de wind af te koelen tot het technische euvel is opgelost. Ik ben samen met twee anderen op de splitsing 120/150 km voor de 120 km gegaan. Was na het keerpunt nog een lekker stuk van 60 km met veel tegenwind. Gelukkig was het inmiddels wel droog geworden. Na op de markt in Deurne aangekomen te zijn, hebben we nog een tijd zitten wachten op de rest van onze groep. Toen dat wel heel lang duurde, ben ik maar naar huis gefietst. Op het moment dat ik al mijn natte zooi in de wasmachine stopte zag ik buiten het inmiddels vertrouwde weertype terugkeren: REGEN!
Real men wear blûk!!! Marcel
-
Le Grimpeur
- Forum-lid
Le Grimpeur
27 mei 2013 10:20
fredmtb-sport schreef:...Na een kleine 3 uur er mee gekapt (voor het eerst in alle marathons ooit gereden) maar zag het niet zitten om nog eens een kleine 3 uur in die bende te rijden...
Het zij je vergeven, maar het 'knaagt'
natuurlijk wel een beetje, toch?
60 x Ventoux
-
fredmtb-sport
- Forum-lid
-
Contact
fredmtb-sport
27 mei 2013 10:47
legrimpeur schreef:Het zij je vergeven, maar het 'knaagt'
natuurlijk wel een beetje, toch?
Niet een klein beetje
http://www.mtb-sport.nl/2013-saarschleifen.asp, maar komen nog wel een paar droge(re) marathons met beter weer. Vanmiddag de race maar pakken om uit te waaien.
Met grote groepen tegenwoordig wielrennen op de openbare weg?
Zou verboden moeten worden..........
-
robbebopper
- Forum-lid HC
robbebopper
27 mei 2013 12:12
marcelb schreef:Vandaag de toertocht Deurne-Deurne gereden. We gingen met een groep van 15 man voor de 150 km. Vanaf de start om 7.30 uur was het @#%-weer. Dan rijd je eind mei met een regenjas, waterafstotende beenstukken, overschoenen en rainlegs. Na meer lekke banden dan op één hand te tellen zijn en een afgebroken derailleur, had ondergetekende het helemaal gehad. Steeds opnieuw sta je in de wind af te koelen tot het technische euvel is opgelost. Ik ben samen met twee anderen op de splitsing 120/150 km voor de 120 km gegaan. Was na het keerpunt nog een lekker stuk van 60 km met veel tegenwind. Gelukkig was het inmiddels wel droog geworden. Na op de markt in Deurne aangekomen te zijn, hebben we nog een tijd zitten wachten op de rest van onze groep. Toen dat wel heel lang duurde, ben ik maar naar huis gefietst. Op het moment dat ik al mijn natte zooi in de wasmachine stopte zag ik buiten het inmiddels vertrouwde weertype terugkeren: REGEN!
Ik heb lekker zelf een stuk gefietst op het moment dat het droog was. Met mijn tijdritfiets naar Volkel, en daar met noordwestenwind over de Middenpeelweg naar Sevenum. Van daar uit weer naar Helmond. Ruim 100 km, en droog. Toen ik thuis kwam begon het licht te regenen inderdaad.
Ik ben niet meegegaan met Deurne-Deurne omdat ik al voorzag dat er veel lekke banden zouden zijn. Bovendien had ik er eigenlijk ook helemaal geen zin in.
-
havana
- Forum-lid HC
havana
27 mei 2013 12:32
Lang leve de oppas op je papadag.
80 km D1 met 30.0 km/uur gemiddeld. Niet slecht gezien de 4 bft NW die er staat. Ik rijd normaal in mijn eigen omgeving nooit met GPS, maar ik voor vandaag maakte ik graag een uitzondering omdat ik nu al 3 of 4 trainingen op rij richting het NW rij en wel eens toe was aan iets nieuws. Enkele werkelijk schitterende fietspaadjes ontdekt. Ik zal de route zo eens uploaden, misschien leuk voor de Groningers onder ons.
[edit]
https://connect.garmin.com/activity/318756770" onclick="window.open(this.href);return false;
Kerkje bij Franssum
-
rene
- Forum-lid HC
rene
27 mei 2013 14:03
Lang leve de oppas op je papadag
Wat een juppen gelul , ik ben gewoon vader van 3 kinderen - mag dat ook ?? Maar wel lekker gefietst Frank ? Ik ga na het eten nog maar eens een ronde doen, als mijn vrouw thuis komt en de taak van de verzorging weer op zich kan nemen.
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless
-
havana
- Forum-lid HC
havana
27 mei 2013 14:04
Ik snap je punt niet, maar ik heb wel lekker gefietst ja
Vanavond weer andere verplichtingen, helaas.
-
rene
- Forum-lid HC
rene
27 mei 2013 14:26
Bij een man heet het tegenwoordig " papadag " wat een ontzettend juppen woord is in mijn beleving. Als de vrouw thuis is heet het toch ook geen mamadag ? Nu werk ik gelukkig maar 30 uur/week en vind het geweldig om gewoon vader te zijn zonder het juist steeds " papadag te noemen. Vanavond als mijn vrouw thuis komt van haar werk heeft ze " mama avond "
en kan ik wellicht nog even fietsen.
Mijn punt dus is :
a: snap ik niet waarom je papadag hebt .... of je moet je kinderen 1 keer per week zien dan is die dag er speciaal voor , maar dan kan ik me niet voorstellen dat je oppas regelt.
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless
-
havana
- Forum-lid HC
havana
27 mei 2013 14:34
Ohhh... zo! Ik ben het met je eens, het woord "papadag" is verschrikkelijk. Maar probeer maar eens een woord c.q. benaming te vinden die beter is. Da's nog best lastig. Let me rephrase: maandag is mijn vrije dag
-
sjoerdth
- Forum-lid
sjoerdth
27 mei 2013 15:35
rene schreef:Bij een man heet het tegenwoordig " papadag " wat een ontzettend juppen woord is in mijn beleving. Als de vrouw thuis is heet het toch ook geen mamadag ? Nu werk ik gelukkig maar 30 uur/week en vind het geweldig om gewoon vader te zijn zonder het juist steeds " papadag te noemen. Vanavond als mijn vrouw thuis komt van haar werk heeft ze " mama avond "
en kan ik wellicht nog even fietsen.
Mijn punt dus is :
a: snap ik niet waarom je papadag hebt .... of je moet je kinderen 1 keer per week zien dan is die dag er speciaal voor , maar dan kan ik me niet voorstellen dat je oppas regelt.
+1