Van simpele km-tellers tot vermogensmeters en GPS

Garmin Edge 800 topic deel 2

opdiefiets
Forum-lid

opdiefiets 12 aug 2015 10:40

Bedankt!

nijkie
Forum-lid HC

Gebruikersavatar nijkie 12 aug 2015 11:54

jorrit10 schreef:Heb de dogears inmiddels binnen en gemonteerd op mijn edge. Zit muurvast! Ik heb echter hetzelfde probleem als marsman; de aluminium ears schrapen bij het eerste gebruik wat plastic van de houder waardoor de klemming van de edge in de houder niet meer optimaal is. Marsman; heb jij hier al contact over gehad met dogears?
Heb je dit inmiddels opgelost?
Sensa GF White edition.
Canyon cf sl8.

vanoevelen
Forum-lid

vanoevelen 14 aug 2015 13:11

Mijn hartslagband maakt geen verbinding meer met Garmin Edge 800. Ik heb de Garmin Edge in fabrieksinstellingen gezet en nieuwe battery geplaatst niets helpt. Toen contact opgenomen met Garmin die vertelde me dat het dan aan de hartslagband lag en bij een nieuwe dat dit verholpen zou zijn. Toen een nieuwe gekocht maar helaas hij maakt geen verbinding. Wie weet raad?

vanoevelen
Forum-lid

vanoevelen 14 aug 2015 15:56

the mauve crew schreef:
IkBenSpecialized schreef:Kijk eens op pagina 13 van de handleiding: http://static.garmincdn.com/pumac/Edge_800_OM_NL.pdf
ook al reeds gekeken , geen oplossing :-(
is het opgelost bij u, ik heb hetzelfde probleem?

basvv
Forum-lid

basvv 16 aug 2015 13:35

vanoevelen schreef:Mijn hartslagband maakt geen verbinding meer met Garmin Edge 800. Ik heb de Garmin Edge in fabrieksinstellingen gezet en nieuwe battery geplaatst niets helpt. Toen contact opgenomen met Garmin die vertelde me dat het dan aan de hartslagband lag en bij een nieuwe dat dit verholpen zou zijn. Toen een nieuwe gekocht maar helaas hij maakt geen verbinding. Wie weet raad?
Heb je alleen een nieuwe band gekocht of ook een nieuwe sensor? Misschien is je sensor wel gewoon overleden..

Kiekeboe
Forum-lid

Gebruikersavatar Kiekeboe 20 aug 2015 11:41

Mijn Cadence/Speed sensor (type GSC-10) doet vreemd.
Ik gebruik eigenlijk alleen de cadans, het spaakmagneetje voor de snelheid gebruik ik niet.
Dus de snelheid gaat via GPS.

Het vreemde is dat de snelheid nu ook soms terug valt naar 0, en de Edge 800 dus denkt dat ik stilsta en naar auto-pauze gaat. Dit terwijl er helemaal geen spaakmagneet voor snelheid wordt gebruikt.
Wanneer ik dan de sensor in het menu uitschakel, gaat de Garmin terug verder met registreren (heb dan natuurlijk ook geen cadans meer).

Ik heb al de batterij vervangen, maar deze ochtend was het weer van dat, plotseling auto-pauze / speed 0.

Het lijkt alsof de Garmin voor een fractie snelheidsgegevens ontvangt via de sensor, om dan daarna te denken dat ik stilsta :?:
Iemand een idee?

Hanz Bé
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Hanz Bé 20 aug 2015 13:18

Ik denk dat het anders zit. Je snelheid wordt via GPS bepaald. Soms verliest de Garmin even het contact met de satellieten. Dus snelheid 0, dus autopauze. Door wel een spaakmagneet te plaatsen, en dus ook de snelheidssensor te gebruiken, voorkom je dat.
Als je dat niet wilt.... Autopauze uitzetten.

Kiekeboe
Forum-lid

Gebruikersavatar Kiekeboe 21 aug 2015 09:18

Neen, denk het niet, want op mijn MTB heb ik geen Cadance/Speed sensor, en daar heb ik nooit het probleem dat de snelheid naar 0 springt met autopauze als gevolg. Het probleem is toch wel echt te wijten aan de sensor. Ik ga er dus vanuit dat de sensor stuk is. :(

nijkie
Forum-lid HC

Gebruikersavatar nijkie 22 aug 2015 12:06

Kiekeboe schreef:Neen, denk het niet, want op mijn MTB heb ik geen Cadance/Speed sensor, en daar heb ik nooit het probleem dat de snelheid naar 0 springt met autopauze als gevolg. Het probleem is toch wel echt te wijten aan de sensor. Ik ga er dus vanuit dat de sensor stuk is. :(
Al een reset gedaan.
Sensor ontkoppelen en opnieuw paren.
Magneet afstand gecontroleerd.
Sensa GF White edition.
Canyon cf sl8.

Kiekeboe
Forum-lid

Gebruikersavatar Kiekeboe 22 aug 2015 16:42

jawel hoor, reset gedaan, opnieuw pairen.
Ik gebruik de magneet echter niet ...

jelgervandermeer
Forum-lid

jelgervandermeer 22 aug 2015 21:48

Hoi allemaal,

Vandaag hadden een fietsmaat van mij en ik (beide een Garmin Edge 810) een raar vooral met het apparaat.

We hadden allebei dezelfde gpx file ingeladen en precies op het zelfde punt schakelden de Garmins zich uit, waarschijnlijk door een crash. Dit doet vermoeden dat een fout in het gpx bestand de crash heeft veroorzaakt.

Zijn er mensen die ook wel eens een crash hebben (of shutdown) tijdens het volgen van een koers? Later is bij mij weer de Garmin gecrasht, bij een richting aanwijzing. Mijn fietsmaat was er toen niet meer, dus we weten niet of het hem ook was gebeurd.

Gr,

Jelger

henkv
Forum-lid
Contact

henkv 23 aug 2015 08:12

Kiekeboe schreef:jawel hoor, reset gedaan, opnieuw pairen.
Ik gebruik de magneet echter niet ...
Gokje:

Wat dat magneetje doet is een contactje in de sensor omhoog halen (geeft impuls) en als het magneetje weer weg is valt deze terug door de zwaartekracht. Dat is het tikken dat je hoort als je het magneetje langs de sensor haalt.

Ik denk dat zonder magneetje het best zo kan zijn dat er beweging in het magneetje van de sensor komt (door een gat, ruig terrein etc) en dus incidenteel even een impuls wordt verzonden. Gevolg: de garmin denkt dat de sensor het doet en wacht op vervolgimpulsen totdat hij het lang genoeg vindt en weer op satteliet overschakeld. De sensor heeft altijd het hoogste woord!
Mijn trainingen op bikeplanner.com

Plaats reactie