Van simpele km-tellers tot vermogensmeters en GPS

Garmin Edge 800

siemon
Forum-lid
Berichten: 40
Lid geworden op: 17 apr 2006 15:12

siemon 29 mei 2011 12:21

[quote="gt10"][quote="Siemon"]I.v.m. een aankomende vakantie wilde ik mapsource en trainingcenter installeren op mijn laptop zodat ik tijdens de vakantie routes kan maken en mijn gereden fietstochten kan bekijken.

Beide programma's zijn nu geinstalleerd en ook de OSM kaart die ik op mijn pc gebruik is geinstalleerd. In zowel training center als mapsource kan ik de OSM kaart selecteren maar in MapSource zie ik geen kaartdetails, in training center wel. In mapsource zie ik wel alle losse kaarten als wit vlak waaruit de benelux kaart is opgebouwd maar ik zie dus geen wegen.
Ik heb al veelopties in MapSource geprobeerd maar ik krijg het niet zichtbaar, ook een herinstallatie van de OSM kaart geeft geen resultaat. Met exact dezelfde installatie bestanden had ik op mijn pc dit probleem niet. Iemand een idee hoe ik de kaartdetails goed zichtbaar krijg?[/quote]

Hey Siemon,

Ik heb hetzelfde meegemaakt.
Probeer in de menu bovenaan eens op "Beeld" te klikken en daarna "Alleen basiskaart" (als bij dit laatste een vinkje staat, dan is de mogelijkheid om een gekozen kaart te zien niet mogelijk.
Hoop dat dit werkt.[/quote]

@ GT10: Bedankt dit was inderdaad de oplossing, het kan soms zo simpel zijn.

apojapo
Forum-lid
Berichten: 284
Lid geworden op: 18 aug 2005 03:16

apojapo 29 mei 2011 12:35

[quote="ApoJapo"]Heb de edge 800 besteld en wil nu alvast een route maken met Mapsource. Ik zie echter dat ik alleen een update van mapsource kan downloaden op de Garmin site...[/quote]

Bedankt,

Zijn er trouwens nog mensen die een accu overwegen? Ik wel in ieder geval. Hoewel ik alleen nog accu's voor de 705 kan vinden zijn die vast compatibel met de 800.

gt10
Forum-lid
Berichten: 122
Lid geworden op: 24 nov 2004 12:30

gt10 29 mei 2011 14:59

OK, ondertussen heeft m'n PC een crash te verwerken gekregen, ik heb alles opnieuw moeten installeren en ook bij alle nieuwe install van Trainingcenter en Mapsource kan ik geen gereden track downloaden naar de PC. Komt daarbij dat de plugin voor de website Garmin Connect ook niet geïnstalleerd wordt. Ik kan me de pleuris klikken in de installatieprocedure, ik heb al via Google opgezocht hoe ik dit moet installeren, ik volg de richtlijnen (die ik gevonden heb op de Garmin site), maar niets van dit alles werkt. Bij Garmin maakt men notie dat er bovenaan in de browserbalk een melding gemaakt zal worden dat ik Active X control moet accepteren, maar ik krijg die melding nog geneens.
Nu ben ik dus terug bij af en heb ik een leuk toestel dat niet met de PC kan praten in het uitwisselen van gegevens. Niet via Mapsource, niet meer via Garmin Connect.
Ik zal GP sies nog eens proberen later om te kijken of ik nog routes kan opsturen naar het toestel, want daar moet het voor dienen (MTB routes)
Kan iemand raad geven hoe ik Garmin connect terug op m'n PC kan krijgen?

Update op dit probleem: ik heb Google chrome geïnstalleerd, daarna de Garmin plugin geïnstalleerd en de zaak werkt correct met Google chrome. Helaas NIET in Explorer 9...

ronkinkel
Forum-lid
Berichten: 83
Lid geworden op: 20 aug 2010 01:49

ronkinkel 29 mei 2011 23:03

Klopt zelfde probleem hier explorer 9 doet et hier ook niet met garmin conect

pinarello
Forum-lid
Berichten: 2671
Lid geworden op: 13 sep 2005 22:09

pinarello 29 mei 2011 23:14

Bij mij werkt IE 9 wel met zowel Garmin Connect als Gramin TC.

ronkinkel
Forum-lid
Berichten: 83
Lid geworden op: 20 aug 2010 01:49

ronkinkel 30 mei 2011 00:59

weet er iemand hoeveel routes je max in je edge kan zetten ik heb er nu 15 ingezet en nu loopt ie steeds vast

foosho
Forum-lid
Berichten: 3597
Lid geworden op: 02 jan 2008 00:32

foosho 30 mei 2011 02:48

Er zijn wel grenzen aan eea (routes tot het geheugen vol zit, max. 200 waypoints, blabla), maar vastlopen hoort nooit te gebeuren.. Ik zou een harde reset proberen.

d.s.
Forum-lid
Berichten: 558
Lid geworden op: 25 jul 2006 15:41

d.s. 30 mei 2011 09:38

Ik maak een route aan in Routeyou en sla die op.

Daarna sleep ik die naar Mapsource.

Daar zie ik mooi de route staan met de afstand van de route.

Als ik die dan naar mijn 800 upload, komt er op de gps 192 km te staan, terwijl de route maar 70 km is.

Ik kan ook maar 1 route uploaden naar mijn gps

Wat doe ik verkeerd ?

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27872
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 30 mei 2011 12:25

Die afstand die je Garmin weergeeft onder courses is de afstand van je huidige positie totaan de start, niet de afstand van de course.

d.s.
Forum-lid
Berichten: 558
Lid geworden op: 25 jul 2006 15:41

d.s. 30 mei 2011 14:01

[quote="havana"]Die afstand die je Garmin weergeeft onder courses is de afstand van je huidige positie totaan de start, niet de afstand van de course.[/quote]

En hoe komt het dat ik maar 1 route kan opslaan ?

pinarello
Forum-lid
Berichten: 2671
Lid geworden op: 13 sep 2005 22:09

pinarello 30 mei 2011 15:02

[quote="D.S."][quote="havana"]Die afstand die je Garmin weergeeft onder courses is de afstand van je huidige positie totaan de start, niet de afstand van de course.[/quote]

En hoe komt het dat ik maar 1 route kan opslaan ?[/quote]

Wordt via Mapsource elke keer overschreven; je kunt beter de bestanden gewoon naar je Edge slepen.

blik
Forum-lid
Berichten: 93
Lid geworden op: 21 mei 2008 11:35

blik 30 mei 2011 15:16

[quote="arjan916"]Vanavond voor t eerst eens op dit topic gekeken omdat ik op zich wel geinteresseerd zou zijn in een gps-ding.
Maar al na het lezen van de eerste (en erg duidelijke) FAQ, heb ik mijn conclusie al getrokken dat dit een hebbeding is dat niet aan mij besteed is.
Want wat verbaasd me het meest dat je voor vele honderden euri een apparaat koopt waarmee velen het lastig vinden om onder de knie te krijgen en de functies te gebruiken.
Daar komt dan nog bij dat je m na iedere rit op moet laden of als je pech hebt dat ie rit van één dag zelfs niet eens haalt, triest.
Het is me echt een raadsel waarom je voor zoveel geld niet eens een netjes geinstalleerd exemplaar krijgt die eenvoudig te bedienen is en eenvoudig de routes te laden / kopieren zijn, niet iedereen is toch IT-er.
Zijn er uberhaupt niet-wizards die met een navigatie rijden?
[/quote]

nounou, je overdrijft wel heel erg. Mijn batterij gaat gewoon rond de 15 uur mee, daarmee kan ik 2 dagen flink fietsen zonder dat ik problemen heb met de batterij.

Dat het allemaal gebruiksvriendelijker kan heb je wel gelijk in, maar een groot gedeelte van de klachten ligt ook gewoon aan de gebruiker zelf. Het is in principe een kwestie van een gps-bestandje downloaden en laden in de Garmin, maar dan moet je wel een bepaalde voorkennis hebben over de bestandsformaties etc.

En ja, dat Mapsource vind ik echt een farce, er zijn tig websites die makkelijker werken als Mapsource. Neem bijvoorbeeld Bikeroutetoaster, die gebruik ik

Gesloten