Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Wielerseizoen 2015

ilcobra
Forum-lid
Berichten: 126
Lid geworden op: 19 okt 2010 14:32

ilcobra 15 aug 2015 23:05

Wat die Greg doet is toch niet normaal? Hij valt 10 keer aan en wordt dan nog tweede. Wat smijt die gozer met zn krachten. Is ook echt al heel het jaar goed, komt geen einde aan. Heb er wel respect voor en vind het mooi om te zien, maar vind het apart dat niemand hier z'n vraagtekens bij zet. Froome wordt overal van beschuldigd, terwijl er bij hem nog nooit iets verdachts is gevonden. Bij die Greg hangt er sinds het voorjaar zeker een zweem van doping om hem heen met die ozontherapie, hing hem notabene een flinke dopingschorsing boven het hoofd en daar hoor je niemand meer over.

Die Greg en Gilbert haten elkaar trouwens wel erg, mooi om te zien :lol: Maar dit moet je echt niet in je ploeg hebben.

Superslecht Lotto Jumbo team trouwens. Kelderman heeft toen het er op aan kwam alles alleen moeten doen en echt veel gaten dicht moeten rijden, logisch dat hij tekort komt op het einde. Vind dat hij zich nog redelijk goed staande heeft gehouden dat hij er niet helemaal door heen is gezakt.

NoChain
Forum-lid
Berichten: 1279
Lid geworden op: 04 sep 2011 20:18

NoChain 15 aug 2015 23:17

Een halve minuut vol gas geven kan hij als de allerbesten, het deelnemersveld in de Eneco is natuurlijk ook niet dat van in de Tour of het voorjaar dus dan valt het wel erg op.
Wellens inhalen lukte niet, zelfs Geschke reed naar hem toe. Op het BK kreeg hij een gat van 10 seconden ook niet dicht op Van Hecke en Roelandts terwijl deze toch wat naar elkaar zaten te kijken. Hij is uiteraard erg goed maar niet plots zoveel beter als de vorige jaren, hij is geleidelijk beter geworden.

Froome wordt vooral beschuldigd door de Fransen en door mensen die naar geen andere koers kijken als de TdF. Ik acht hem niet schuldiger of onschuldiger als GVA of de andere 196 deelnemers aan de TdF, en al zeker niet schuldiger als de gemiddelde atleet op een WK of de OS :)

dc
Forum-lid
Berichten: 1342
Lid geworden op: 23 jun 2008 01:08

dc 17 aug 2015 13:17

Verkeerde topic, maar Greg is zeer zeker niet boven alle twijfel verheven. Los van de bijna schorsing eerder dit jaar heeft hij hetzelfde probleem als Gilbert, wat al begon bij Lotto (Taus).

En betreft Froome (Sky); er zijn verdomd goede redenen om geïrriteerd te zijn over die ploeg (en ik vind froome een toffe peer).

herwerdenrijder
Forum-lid
Berichten: 357
Lid geworden op: 19 jul 2012 16:52

herwerdenrijder 05 sep 2015 09:18

Mooie etappezege van Tom Jelte Slagter in Alberta! Mollema sterk 2e en rijdt weer in het geel. Die Nederlanders doen het zo gek nog niet de laatste tijd (op de fiets dan, voetbal is weer een ander verhaal :P)

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16741
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 05 sep 2015 16:58

En de Nederlanders gaan lekker door met winnen. Dylan Groenewegen wint de Bussels Cycling Classic!

Het was wel héél erg spannende sprint.
Campagnolo Ultra Dork

Fietsen?altijd
Forum-lid
Berichten: 2744
Lid geworden op: 09 aug 2014 20:21

Fietsen?altijd 05 sep 2015 17:15

Jep ik begin het idee te krijgen hoe slechter het gaat met het voetbal hoe beter met wielrennen.
Wel flauw van de organisatie om eerst nog Roy Jans tot winnaar uit te roepen en niet even afwachten tot dat het zeker is..
Maak joe woar

Quarantanove
Forum-lid
Berichten: 1437
Lid geworden op: 26 jan 2015 19:14

Quarantanove 05 sep 2015 21:10

Fietsen?altijd schreef:Jep ik begin het idee te krijgen hoe slechter het gaat met het voetbal hoe beter met wielrennen.
Wel flauw van de organisatie om eerst nog Roy Jans tot winnaar uit te roepen en niet even afwachten tot dat het zeker is..
Klopt , sterker nog voor het Nederlandse wielrennen zou het een zegen zijn als Nederland in het voetbal geen enkele eindronde van een EK of WK zou halen.

Gebruikersavatar
stakie75
Forum-lid
Berichten: 348
Lid geworden op: 15 jan 2012 08:55
Locatie: Valkenswaard
Contact

Gebruikersavatar stakie75 06 sep 2015 06:23

Men neemt top 3 in Alberta van vrijdag. Copy/paste is uitslag zaterdag. Weer een streepje erbij voor NL.
Love riding Scott. Scott Addict 20 (2022) Scott Scale 970 (2023)

Gebruikersavatar
SevenofNine
Forum-lid
Berichten: 73
Lid geworden op: 25 jul 2015 11:32

Gebruikersavatar SevenofNine 06 sep 2015 09:18

Ja gaat lekker zo! Leuk dat TJS na zijn verloren voorjaar zich herpakt heeft!

dc
Forum-lid
Berichten: 1342
Lid geworden op: 23 jun 2008 01:08

dc 07 sep 2015 10:16

Quarantanove schreef:
Fietsen?altijd schreef:Jep ik begin het idee te krijgen hoe slechter het gaat met het voetbal hoe beter met wielrennen..
Klopt , sterker nog voor het Nederlandse wielrennen zou het een zegen zijn als Nederland in het voetbal geen enkele eindronde van een EK of WK zou halen.
Goh, ik vind dat 1988 "best aardig" was :lol:

AGR
LBL
Zurich
Parijs-Tours

Giro: 2e+8e
Puntenklassement
1 etappe

TDF: 2e+9e
1e+2e Bergklassement
Combinatieklassement
Jongerenklassement
Ploegenklassement
8 etappes
6 dagen gele trui

Ronde van Spanje
2e puntenklassement
6 etappes

Olympische spelen
1e wegwedstrijd dames
2e puntenkoers

En dan waren er ook nog kleppers als Rolf Golz die met twee klassiekers en een tour-etape in Nederlandse dienst rondreed.

Bizar dat het drie jaar later compleet implodeerde tot de langste recessie in het Nederlandse wielrennen :|

fiedoo
Forum-lid HC
Berichten: 5808
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:14

fiedoo 07 sep 2015 14:18

Eigenlijk vrij zwak voor een fietsland als Nederland. Als je er de Belgische uitslagen mee vergelijkt, voor mij ergens onbegrijpelijk.
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

Gebruikersavatar
Gastheerg
Forum-lid HC
Berichten: 6574
Lid geworden op: 28 okt 2011 20:51
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 07 sep 2015 14:58

fiedoo schreef:Eigenlijk vrij zwak voor een fietsland als Nederland. Als je er de Belgische uitslagen mee vergelijkt, voor mij ergens onbegrijpelijk.
Logisch toch. In Nederland gaan echt sporttalenten op voetbal :mrgreen:

Plaats reactie