Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Tour de France 2011

marconi
Forum-lid

Gebruikersavatar marconi 23 jul 2011 13:57

stokie schreef:zie het resultaat... 13 overwinningen dit seizoen.. oppermachtig in de giro, die hij met een reuzevoorsprong wint.. dat hij dan wat slechter is in de tour, tja.. de dubbel kan in deze tijd niet meer...
Contador deed de giro omdat niet zeker was dat hij in de tour mocht starten.. die giro heeft hij aan puin gereden!
De Giro, hoe zwaar die ook is, is qua deelnemersveld niet te vergelijken met de TdF. Contador stak met kop en schouders uit boven de Italiaanse klimmers dus was winnen voor hem ook daar zonder biefstuk geen probleem. Nu kreeg hij grote tegenstand van Evans en de Schleckjes en niet te vergeten Voeckler. Met de Giro in zijn benen en diverse valparttijen ging het dus niet zo best. Maar ik heb toch veel respect gekregen voor Contador hoe hij ondanks die tegenslagen de strijd mooi maakte. Het was ontegenzeglijk Contador die gisteren toonde over karakter te beschikken en niet zomaar wat meepeddelde.Hij viel aan en Andy Schleck profiteerde mooi zonder lange tijd kop over te nemen.
En vandaag verwacht ik nog steeds veel van Contador in de tijdrit. De duur betaalde Rabo ploeg toonde aan dat Nederland internationaal gezien geen coureurs van niveau heeft.
Ik hoop op Kruiswijk volgend jaar.
Autografo Fausto Coppi originale! @ Pavia, augustus 1955

amclassic-fan
Forum-lid HC

Gebruikersavatar amclassic-fan 23 jul 2011 14:27

Die 1 na laastste zin word ik echt niet goed van, Hollandse gezeur. Krijg bijna neiging om 't topic van vorig jaar terug te zoeken en eens te zien wat je daar schreef toen Gesink 6e werd (en Menchov 3e). Lekker makkelijk dit soort scorebord journalistiek op 't moment dat 't net wat minder gaat. Zijn verdomd weinig landen die dan wel coureurs van niveau hebben...
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

fiedoo
Forum-lid HC

fiedoo 23 jul 2011 14:39

amclassic-fan schreef:Die 1 na laastste zin word ik echt niet goed van, Hollandse gezeur. Krijg bijna neiging om 't topic van vorig jaar terug te zoeken en eens te zien wat je daar schreef toen Gesink 6e werd (en Menchov 3e). Lekker makkelijk dit soort scorebord journalistiek op 't moment dat 't net wat minder gaat. Zijn verdomd weinig landen die dan wel coureurs van niveau hebben...
Nederland heeft inderdaad een paar beloftevolle renners. Ik had in elk geval ook een stuk beter verwacht van Gesink. Wat wel meestal het geval is is dat iemand, zoals Gesink, die zo erg afgaat als in deze ronde wschlk ook nooit een tourwinnaar zal worden.
Wat een mogelijke tourwinnaar onderscheidt van een niet-kandidaat tourwinnaar is juist dat zelfs als het slecht gaat je het tijdsverlies nog binnen de perken kunt houden.
In elk geval met Gesink, Mollema, Kruiswijk en eventueel Thomas Dekker heeft Nederland een paar goede klimmers met nog niet altijd constante prestaties. Maar de hoop is er.
Belgie is zeker niet beter af, want behalve VDB wil ik het nog zien of een Vanendert volgend jaar dezelfde prestatie kan neerzetten ( zie oa een zekere Van Huffel die er in de Giro zelfs de toenmalige superklimmer Basso, Simoni, Di Luca, e.d. afreed op de steilste bergen) en nu nog met moeite een kermiskoers mag rijden.
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

wasbeer2006
Forum-lid HC

wasbeer2006 23 jul 2011 14:48

Ik denk dat vanmiddag een van de twee (A schleck of Evans) problemen krijt of valt.
Hoop het niet maar ik krijg zo'n Rasmussen gevoel.

Denk dat contador de tijdrit wint.

vantheman
Forum-lid

Gebruikersavatar vantheman 23 jul 2011 14:53

Ik denk dat Evans gaat winnen.
Andy Schleck heeft het parcours niet verkend en niet gereden (alleen vanuit de auto).
Dit lijkt me toch een parcours waar parcours kennis van een groot voordeel kan zijn.
Ik begrijp eerlijk gezegd niet dat de Schlecks het tijdrit parcours niet verkend hebben.

dc
Forum-lid

dc 23 jul 2011 16:00

daniel1975 schreef:@eelcoz: iemand die niet 1x zelf een aanval heeft geopend of een etappe heeft gewonnen is IMHO GEEN groot kampioen. !
Ik denk dat je heel even moet ademhalen en terugdenken aan de eerste week waarin Cadel al schitterde.

Cadel heeft vanaf dag 1 voorin gereden als enige van de favorieten. Daar waar Andypandy beschermd werd ramde Cadel de eerste dagen vrijwelelke keer mee voor de ritwinst.

Bovendien vergeet je ook die aanval met Alberto in de afdaling... prima dat je een voorkeur hebt, maar nu doe je Cadel echt veel te kort.

dc
Forum-lid

dc 23 jul 2011 16:02

fiedoo schreef:
amclassic-fan schreef:Die 1 na laastste zin word ik echt niet goed van, Hollandse gezeur. Krijg bijna neiging om 't topic van vorig jaar terug te zoeken en eens te zien wat je daar schreef toen Gesink 6e werd (en Menchov 3e). Lekker makkelijk dit soort scorebord journalistiek op 't moment dat 't net wat minder gaat. Zijn verdomd weinig landen die dan wel coureurs van niveau hebben...
Nederland heeft inderdaad een paar beloftevolle renners. Ik had in elk geval ook een stuk beter verwacht van Gesink. Wat wel meestal het geval is is dat iemand, zoals Gesink, die zo erg afgaat als in deze ronde wschlk ook nooit een tourwinnaar zal worden.
Dit is compleet afhankelijk van de ernst van de blessure. Al had ik Gesink gewoon uit koers gehaald als ik Rabo was.

WdvB
Forum-lid

WdvB 23 jul 2011 16:19

Hoop dat Evans wint, vind hem een completere renner dan Andy Schleck. Denk echter niet dat Evans een minuut kan dichtrijden, daarvoor reed Andy een te goede tijdrit vorig jaar. Maar het is een gevoelskwestie. Beide personen lijken me sympathieke gasten (andy is relaxed en cool, evans is voor een vrij Tibet, mooi toch), en beiden verdienen het om te winnen. De Tour krijgt zowieso een verdiende winnaar. Mijn voorkeur voor dit jaar is Evans, volgend jaar mag Andy wel winnen.

WdvB
Forum-lid

WdvB 23 jul 2011 16:54

Evans flikt het gewoon, of hij moet nog vallen..... erg erg knap!

chevalier
Forum-lid

chevalier 23 jul 2011 16:59

chevalier schreef:Evens rijd zondag in het geel Champs-Élysées op in Parijs
Het gaat gebeuren, Cadel Evens wint de tour,, in mijn ogen verdient hij het ook wel. Andy wint een andere keer wel

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 23 jul 2011 17:11

Helaas, tinus plakker wint de tour. Jammer. Maar hij heeft het meest stabiel gepresteerd.
Less is bore

pinarello
Forum-lid

pinarello 23 jul 2011 17:13

daniel1975 schreef:Helaas, tinus plakker wint de tour. Jammer. Maar hij heeft het meest stabiel gepresteerd.
Hij verdient het en moest het alleen doen.

Gesloten