De Giro, hoe zwaar die ook is, is qua deelnemersveld niet te vergelijken met de TdF. Contador stak met kop en schouders uit boven de Italiaanse klimmers dus was winnen voor hem ook daar zonder biefstuk geen probleem. Nu kreeg hij grote tegenstand van Evans en de Schleckjes en niet te vergeten Voeckler. Met de Giro in zijn benen en diverse valparttijen ging het dus niet zo best. Maar ik heb toch veel respect gekregen voor Contador hoe hij ondanks die tegenslagen de strijd mooi maakte. Het was ontegenzeglijk Contador die gisteren toonde over karakter te beschikken en niet zomaar wat meepeddelde.Hij viel aan en Andy Schleck profiteerde mooi zonder lange tijd kop over te nemen.stokie schreef:zie het resultaat... 13 overwinningen dit seizoen.. oppermachtig in de giro, die hij met een reuzevoorsprong wint.. dat hij dan wat slechter is in de tour, tja.. de dubbel kan in deze tijd niet meer...
Contador deed de giro omdat niet zeker was dat hij in de tour mocht starten.. die giro heeft hij aan puin gereden!
En vandaag verwacht ik nog steeds veel van Contador in de tijdrit. De duur betaalde Rabo ploeg toonde aan dat Nederland internationaal gezien geen coureurs van niveau heeft.
Ik hoop op Kruiswijk volgend jaar.