Het grote schijfremmentopic
-
- Forum-lid
- Berichten: 594
- Lid geworden op: 12 aug 2011 20:33
Er zal eerst een slagaderlijke bloeding of dodelijk ongeluk moeten gebeuren eer uci en fiets fabricanten gezond verstand krijgen
Je moet niet iets wat op een atb werkt op een race fiets monteren waar in een groep wordt gereden.
Of er zouden beschermkappen op moeten of schijf monteren op as tussen spaken dat hij beschut zit
Je moet niet iets wat op een atb werkt op een race fiets monteren waar in een groep wordt gereden.
Of er zouden beschermkappen op moeten of schijf monteren op as tussen spaken dat hij beschut zit
- Vieux chnoque
- Forum-lid
- Berichten: 613
- Lid geworden op: 25 jan 2014 10:23
- Locatie: STEYL
Ik weet nog dat er amerikaanse voorschriften ( consumer protection) kwamen tegen uitstekende eindjes van rem- en derailleurkabels, hendels van snelspanners etc. Maar dit is toch weer anders. Het zal mij benieuwen hoe het verder gaat.
Vieux Chnoque
Evite de ramasser une gamelle!
et en cas de crampe: tire la
Evite de ramasser une gamelle!
et en cas de crampe: tire la
Ja stel je voor dat je rijders op hun woord gaat geloven als ze zeggen dat het door een schijfrem kwamSqueeZer schreef:Laat ons meteen ook iets doen aan die gevaarlijke tandwielen, pedalen, enz.
Kan goed zijn dat het incident door ... een schijfrem ontstaan is maar buiten zijn woord en een een storm in een glas water zie ik geen bewijzen van de oorzaak. Enkel bewijzen van het resultaat.
Fietsen is gezond, dus eet meer fiets
Een tandwiel op zich is net zo link, echter, omdat die samen in een cassette zitten, geeft dat bescherming omdat je niet tegen 1 tandwiel aan komt. Maar ook de tandwielen er naast. In theorie kan je dan nog wel een horrorscenario bedenken hoor. Maar praktijk wijst uit dat dit geen gevaar oplevert.
Bij een schijfrem heb je maar 1 enkele schijf. Dat is toch een groot verschil.
En er is nog een zeer belangrijk verschil, die schijf draait met het wiel mee, en die cassette niet. Het moment dat je valt, staat je cassette bijna stil, terwijl je schijf door draait totdat je wiel stopt met draaien.
En er is nog een 3de heel belangrijk vesrchil. Die schijf wordt loeiheet bij een afdaling. Een tandwiel/cassette niet.
Bij een schijfrem heb je maar 1 enkele schijf. Dat is toch een groot verschil.
En er is nog een zeer belangrijk verschil, die schijf draait met het wiel mee, en die cassette niet. Het moment dat je valt, staat je cassette bijna stil, terwijl je schijf door draait totdat je wiel stopt met draaien.
En er is nog een 3de heel belangrijk vesrchil. Die schijf wordt loeiheet bij een afdaling. Een tandwiel/cassette niet.
Ik stel voor dat jij eens een draaiende pedaal probeert te stoppen met je hand en vervolgens een schijf, als ze beide even gevaarlijk zijn zal je dit vast wel op film willen zetten voor ons. Ik kijk er alvast naar uit.SqueeZer schreef:Laat ons meteen ook iets doen aan die gevaarlijke tandwielen, pedalen, enz.
Kan goed zijn dat het incident door ... een schijfrem ontstaan is maar buiten zijn woord en een een storm in een glas water zie ik geen bewijzen van de oorzaak. Enkel bewijzen van het resultaat.
Er zijn tot de dag van vandaag mensen die de holocaust ontkennen of 9/11, of dat de aarde rond is. Ontkennen dat een schijf gevaarlijker is als een pedaal is dan nog klein bier zeker.
- Lcsmet
- Forum-lid HC
- Berichten: 16474
- Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
- Locatie: Het Soete Land van Waes
Waarom er steeds maar de holocaust bij betrekken.NoChain schreef:............
Er zijn tot de dag van vandaag mensen die de holocaust ontkennen of 9/11, of dat de aarde rond is. Ontkennen dat een schijf gevaarlijker is als een pedaal is dan nog klein bier zeker.
Ik snap totaal niet wat dat ook maar kan bijdragen aan deze hele remschijvendiscussie.
Want stel je maar even voor dat remschijven toch niet zo gevaarlijk blijken te zijn dan een pedaal.
I know myself like no one else
Nothing to defend
Nothing to defend
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40088
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Ik vind het ook wel een gemene snede in die schoen. Dat materiaal is toch wel redelijk taai.
Tuurlijk zijn er meerdere gevaarlijke situaties denkbaar, maar om daarmee dit gewoon weg te poetsen is toch wel erg makkelijk. Maar ja Speciflup en Cannonfail zitten enorm te pushen, dus.....
Tuurlijk zijn er meerdere gevaarlijke situaties denkbaar, maar om daarmee dit gewoon weg te poetsen is toch wel erg makkelijk. Maar ja Speciflup en Cannonfail zitten enorm te pushen, dus.....
Less is bore
-
- Forum-lid
- Berichten: 594
- Lid geworden op: 12 aug 2011 20:33
Ja er zal eerst iets echt ernstigs moeten gebeuren voor uci en fabrikanten verstand krijgen
Zou als renner gewoon niet starten maar zou klein peleton worden
Zou als renner gewoon niet starten maar zou klein peleton worden
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40088
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Wat een achterlijk gedoe om dat erbij te halen.
Maar je wilde bewijs?
Team Sky heeft zeker voor de lol met een mes in die schoen gesneden?
Maar je wilde bewijs?
Team Sky heeft zeker voor de lol met een mes in die schoen gesneden?
Less is bore
- Vieux chnoque
- Forum-lid
- Berichten: 613
- Lid geworden op: 25 jan 2014 10:23
- Locatie: STEYL
Het gaat niet om een welles-nietes dicussie, maar als het in het peloton niet geaccepteerd wordt, zal het voor renfietsen doodbloeden. Niet voor allerlei andere fietsen zoals MTB en toer- elektro fietsen.
Niet renfietsers hoeven zich ook niet aan de UCI voorschriften van de framebouw/maten te houden, toch zijn alle renfietsen UCI conform. We wllen rijden als de "echte" wielrenners.
Niet renfietsers hoeven zich ook niet aan de UCI voorschriften van de framebouw/maten te houden, toch zijn alle renfietsen UCI conform. We wllen rijden als de "echte" wielrenners.
Vieux Chnoque
Evite de ramasser une gamelle!
et en cas de crampe: tire la
Evite de ramasser une gamelle!
et en cas de crampe: tire la