Had exact hetzelfde in NL na uit Schotland thuis te zijn gekomen, alle kaarten gecheckt en die stonden aan zoals het hoort. Kon geen navigatie opstarten in NL, hersteld naar fabrieksinstellingen en toen was het klaar, geen connectie meer met mn telefoon te maken. Nieuw toestel gekregen na garantie aanvraag.Peter94 schreef: ↑05 sep 2024 22:07 In Nederland geeft mijn Garmin 830 geen kleur en hele dunne strepen, in Duitsland lijkt ie het wel goed te doen. Heeft iemand een idee waar dat aan kan liggen? Ik heb gewoon de standaard Garmin kaarten erop staan
Afbeelding: https://ibb.co/PGLnVwN
Garmin Edge 830
Gisteren mijn Edge uit gezet met nog 46% batterij.
Vanmorgen startte hij niet meer op.
Niet eerder gehad.
Heb hem nu dik 4 jaar.
Onlangs die crash, nu dit en denk dat ik hem nog 1 kans geef en anders een 840 ga aanschaffen.
Vanmorgen startte hij niet meer op.
Niet eerder gehad.
Heb hem nu dik 4 jaar.
Onlangs die crash, nu dit en denk dat ik hem nog 1 kans geef en anders een 840 ga aanschaffen.
Canyon Aeroad / Kona Rove St / Octane One Prone / (Boardman SLR 9.8 op Saris H3)
-
- Forum-lid HC
Uitgezet als in slaapstand, of echt uit?
In slaapstand kan er wellicht nog iets op de achtergrond draaien.
Sowieso is het goed om af en toe de unit volledig uit te schakelen. Na opnieuw opstarten zijn alle sensoren van de unit ook weer fris.
Als ik mijn 530 niet af en toe zo afsluit, dan vind hij steeds minder sensoren.
In slaapstand kan er wellicht nog iets op de achtergrond draaien.
Sowieso is het goed om af en toe de unit volledig uit te schakelen. Na opnieuw opstarten zijn alle sensoren van de unit ook weer fris.
Als ik mijn 530 niet af en toe zo afsluit, dan vind hij steeds minder sensoren.
ConnectIQ gebruik ik niet. Heb hem vorige factory reset gegeven en had toen idee dat die vlotter reageerde.
Ook synchronisatie gaat veel beter.
Gisteren in slaapstand gezet. Doe dat meestal en af en toe volledig uit.
4 jaar geen issues en nu paar in kortere tijd
Ook synchronisatie gaat veel beter.
Gisteren in slaapstand gezet. Doe dat meestal en af en toe volledig uit.
4 jaar geen issues en nu paar in kortere tijd
Canyon Aeroad / Kona Rove St / Octane One Prone / (Boardman SLR 9.8 op Saris H3)
-
- Forum-lid
Ik heb een vraag over de auto pause instelling van mijn Garmin 830.
Op de weg heb ik hem op 12km/u ingesteld en daar stopt hij netjes net voordat ik stil sta, dus op basis van de gps gegevens.
Op de baan heb ik meer moeite. Daar gebruik ik een sensor in mijn wiel die prima functioneert.
Ik heb ingesteld dat onder de 10km/u de sessie op pauze gaat. En dat doet hij op het scherm ook netjes. Alleen als ik de file upload blijkt dat hij alle tijd door heeft geteld.
Mijn vraag is eigenlijk of iemand hier advies in heeft hoe ik dit kwa instellingen kan veranderen zodat ik op de baan ook alleen de bewogen tijd te zien krijg.
Handmatig aan en uitzetten wil ik niet aan. De computer zit ook niet op een zichtbare plek op de fiets tijdens het rijden.
Ik zal hier een voorbeeld file posten. Laat even weten of die voor jullie ook zichtbaar is.
https://www.strava.com/activities/12309609312
Ik zie net trouwens dat op garmin connect de data wel goed staat. Eigenlijk kijk ik daar nooit, en pakt strava automatisch mijn data van mijn Garmin Connect account.
https://connect.garmin.com/modern/activity/16930760624
Op de weg heb ik hem op 12km/u ingesteld en daar stopt hij netjes net voordat ik stil sta, dus op basis van de gps gegevens.
Op de baan heb ik meer moeite. Daar gebruik ik een sensor in mijn wiel die prima functioneert.
Ik heb ingesteld dat onder de 10km/u de sessie op pauze gaat. En dat doet hij op het scherm ook netjes. Alleen als ik de file upload blijkt dat hij alle tijd door heeft geteld.
Mijn vraag is eigenlijk of iemand hier advies in heeft hoe ik dit kwa instellingen kan veranderen zodat ik op de baan ook alleen de bewogen tijd te zien krijg.
Handmatig aan en uitzetten wil ik niet aan. De computer zit ook niet op een zichtbare plek op de fiets tijdens het rijden.
Ik zal hier een voorbeeld file posten. Laat even weten of die voor jullie ook zichtbaar is.
Ik zie net trouwens dat op garmin connect de data wel goed staat. Eigenlijk kijk ik daar nooit, en pakt strava automatisch mijn data van mijn Garmin Connect account.
https://connect.garmin.com/modern/activity/16930760624
Ik zie dit "De verzochte activiteit kon niet worden gevonden"michiel831 schreef: ↑08 sep 2024 20:50 Ik zal hier een voorbeeld file posten. Laat even weten of die voor jullie ook zichtbaar is.
Kan je niet adviseren over die auto-stop. Lijkt me dat je het zo goed hebt ingesteld. Staat de GPS uit op de baan?
-
- Forum-lid
Nu moet hij het wel doen denk ik.
Had mijn privacy om prive redenen de account wat afgeschermt.
GPS staat uit op de baan ja. Hij registreert hem als ''indoor rit''
Heb er gewoon een apart profiel voor gemaakt.
Had mijn privacy om prive redenen de account wat afgeschermt.
GPS staat uit op de baan ja. Hij registreert hem als ''indoor rit''
Heb er gewoon een apart profiel voor gemaakt.
Yep.
Duidelijk te zien idd dat je stil staat. Lijkt wel of die na de autopauze langer erover doet om op 0 uit te komen.
Rechte schuine lijn naar beneden.
Hoe dat komt, geen idee.
Zie wel dat het een 820 is ipv een 830 dus je zit hier eigenlijk verkeerd
-
- Forum-lid
Alsof hij 0.1 blijft hangen? Dat is eigenlijk waarom ik hem bij 10km/u al laat pauseren.
Ja je ziet idd tussen de verschillende onderdelen dat ik stil sta. En die periode zou ik er dan uit willen hebben.
Ik vind het gewoon zo raar dat bij garmin connect de activiteit wel klopt.
Terwijl de data die ik buiten rijd wel prima op pauze gaan.
Ja idd 820. Mea Culpa het was een abuisje. Zal volgende keer een nieuw topic starten.
Ja je ziet idd tussen de verschillende onderdelen dat ik stil sta. En die periode zou ik er dan uit willen hebben.
Ik vind het gewoon zo raar dat bij garmin connect de activiteit wel klopt.
Terwijl de data die ik buiten rijd wel prima op pauze gaan.
Ja idd 820. Mea Culpa het was een abuisje. Zal volgende keer een nieuw topic starten.
-
- Forum-lid HC
Als ik lees dat Garmin Connect dit wel goed doet, dan verwacht ik dat het probleem bij Strava zit. Kan Strava wel het principe pauze bij een indoor rit?
-
- Forum-lid
Ja klopt. Strava kan ook alleen maar weergeven welke data hij van Garmin Connect kopieert.
Het zal dan aan de instellingen van strava liggen, maar hoe ik daar wat aan verrander.
Ik ga wel zoeken of Strava een soort tech support heeft of zoiets.
Het zal dan aan de instellingen van strava liggen, maar hoe ik daar wat aan verrander.
Ik ga wel zoeken of Strava een soort tech support heeft of zoiets.