Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Remco Evenepoel

wasbeer2006
Forum-lid HC

wasbeer2006 29 aug 2022 10:47

Voor sommige wordt het na een eerste overwinning makelijker. Daar kan hij ook bij horen.
Ik heb het idee dat ie best wel tegen druk kan als je kijkt hoe veel er over hem geschreven wordt.

Het is wel een leuke renner om er in de tour bij te hebben, hij heeft wel die onvoorspelbaarheid.
Hoe mooi zou het zijn als de tour echt eens tussen 4 of 5 man gaat.

marsman
Forum-lid

marsman 29 aug 2022 10:58

fiedoo schreef: 29 aug 2022 10:40 de tour, nee , nog niet. Of hij nu de vuelta wint of niet, ik denk dat hij voor de heksenketel die de tour is niet klaar is. Beter volgend jaar de giro nog eens rijden met het hooggebergte en nog wat meer ervaring opdoen in een grote ronde en het jaar daarna, op volle rijpheid en sterkte de tour.
Ik snap dat de Tour qua exposure en druk een stap hoger is. Maar toch, kijk eens naar Bernal. Die zou de Tour ook jaren gaan domineren. Eén moment van onoplettendheid, en hij is gewoon 2 jaar kwijt.

Ik vind dat als je echt een goede kans maakt op winst, dat je de Tour gewoon moet rijden.
Ik pak ze wel weer in de afdaling :-)

MarkVeenstra
Forum-lid HC

Gebruikersavatar MarkVeenstra 29 aug 2022 11:21

Het klopt toch gewoon..,

Roglic die deze ronde al 3 keer gewonnen heeft, heeft de tour ook nog nooit gepakt.
Paar jaar terug wass het dumoulin die pas in de slotrit (of daags ervoor) de trui moest inleveren.

Het is niet zelden dat de Vuelta gewonnen wordt door steengoede renners, die de Tour (net) niet weten te winnen.
Dat heeft misschien iets te maken met moment in het seizoen, met concurrentie (geen vinnegard, pogacar, op dit moment).
Ruimte voor jonge talenten her en der. Inderdaad de uitgevallenen uit de tour.
Misschien dat het parcours en klimaat in de ronde nog wat zorgt voor iets andere verhoudingen.

Remco heeft een zeer goede 1e week gereden. Is er nog niet, maar het ziet er goed uit voor hem.
Klasse prestatie, en volgens mij laat je dan wel zien dat je bij de top 10, of misschien op t moment wel top 5 beste ronderenners zit van dit moment.
En als hij dit kan hier in de Vuelta, dan moet je hem toch ook als podiumkandidaat zien in een tour. En dan kan je hem in een goed jaar ook best winnen, maar een podiumkandidaat kan ook zomaar 8e worden.
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013

Ernie C.
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Ernie C. 29 aug 2022 12:09

MarkVeenstra schreef: 29 aug 2022 11:21 Het klopt toch gewoon..,

Het is niet zelden dat de Vuelta gewonnen wordt door steengoede renners, die de Tour (net) niet weten te winnen.

Poulidor won hem zelfs :mrgreen:

Maar dat is in grote lijnen wat ik ook bedoel. Hij maakt nu duidelijk dat hij (tenminste op termijn) een grote ronde moet kunnen winnen.
Maar of hij minimaal 5x de Tour gaat winnen, dat weten we voorlopig nog niet. Dat ligt dan ook weer aan de ijzersterke generatie waar hij in valt.
Campagnolo Ultra Dork

fiedoo
Forum-lid HC

fiedoo 29 aug 2022 12:21

Ayuso ken ik zo niet maar als die morgen nog eens 2 minuten aan zijn broek extra krijgt 🤔
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

fiedoo
Forum-lid HC

fiedoo 29 aug 2022 12:22

En niet te vergeten, al die minuten die Remco neemt door de laatste 100m er nog n spurt uit te persen. 😂
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

gede
Forum-lid

gede 29 aug 2022 12:48

fiedoo schreef: 29 aug 2022 12:22 En niet te vergeten, al die minuten die Remco neemt door de laatste 100m er nog n spurt uit te persen. 😂
Ja hier ben je weer, hij gaat natuurlijk de Vuelta verliezen omdat hij aan de aankomst nog 3x op zijn trappers gaat staan. Zucht. Moet dit nou echt?

Ernie C.
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Ernie C. 29 aug 2022 13:02

Als zelfs de Vlaamse fanboys vanalles wat er gezegd wordt verkeerd oppakken en elkaar daarom in de haren vliegen, dan weet je dat het serieuze materie is... :mrgreen:

Als Nederlander kun je dus maar beter je mond houden vrees ik. Dan kom je per definitie superlatieven tekort.
Campagnolo Ultra Dork

Klein_Verzet
Forum-lid

Klein_Verzet 29 aug 2022 13:10

Ja, ja, ja, die Evenepoel is goed hoor, maar ... Als het management zo nadrukkelijk bepaalt dat de beste man van het veld, Thymen Arensman niet mag winnen dan wordt 't wel heel gemakkelijk. Zo jammer, die invloed van al die zijlijndeskundigen, die in de wandelgangen bij Philips met recht eunuchen genoemd werden.

fiedoo
Forum-lid HC

fiedoo 29 aug 2022 13:30

Klein_Verzet schreef: 29 aug 2022 13:10 Ja, ja, ja, die Evenepoel is goed hoor, maar ... Als het management zo nadrukkelijk bepaalt dat de beste man van het veld, Thymen Arensman niet mag winnen dan wordt 't wel heel gemakkelijk. Zo jammer, die invloed van al die zijlijndeskundigen, die in de wandelgangen bij Philips met recht eunuchen genoemd werden.
dat heb ik altijd al een rare manier van handelen gevonden: je laat iemand starten (of niet) , betaalt hem verder, maar belet hem van positieve reclame te maken voor je merk omdat hij dat volgend jaar ook niet meer gaat doen als hij niet meer voor je rijdt en niet meer door jou betaald wordt?

wasbeer2006
Forum-lid HC

wasbeer2006 29 aug 2022 14:53

Dan kan je je afvragen of ie wel zo goed is....... mentaal.
Als je ballen en persoonlijkheid hebt rijd je er gewoon door.

Ook dit geeft iets aan, het gaat niet alleen om hard fietsen.

Ik begin steeds meer respect te krijgen voor Rev. Een bak gezeik en de hele dag in de media en wel gewoon de energie om vooraan te rijden.

Gastheerg
Forum-lid HC
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 29 aug 2022 16:08

wasbeer2006 schreef: 29 aug 2022 14:53 Dan kan je je afvragen of ie wel zo goed is....... mentaal.
Als je ballen en persoonlijkheid hebt rijd je er gewoon door.
Als je wat wilt bereiken moet je ook wel eens NIET luisteren!

Plaats reactie