Ramon73 schreef: ↑02 apr 2020 08:52Als ik het goed begrepen heb, dan is de incubatietijd 3 tot max 14 dagen
(NHG). Dus dan komt die piek er uiterlijk dit weekend aan. Echter zitten we al op ruim 10 dagen en vlakt het aantal nieuwe besmettingen gemiddeld genomen alleen af. Dus na het weekend weten we meer.
Maar als ik hoor dat het virus alleen in druppelvorm(hoesten/niezen) overgedragen kan worden en door direct contact (handen schudden, deurklinken etc) dan vermoed ik dat die massale recreatie niet heel veel gewicht in de schaal gaat leggen voor het aantal besmettingen. Mensen hielden toch wel IETS van afstand en gingen geen direct contact opzoeken, van wat ik zo op tv kon zien.
De rekensom is.
Incubatietijd ligt tussen 2 en 12 dagen en voor de zekerheid wordt 14 dagen aangehouden.
Bij de meeste mensen openbaren de verschijnselen zich na 7 dagen.
Corona blijkt 2 fasen te hebben
Fase 1 duurt 7 dagen als je afweer systeem niet op tijd in kan grijpen.
Fase 1 treft het bovenste deel van je luchtwegen.
Aan het eind van fase 1 komt er iets verlichting waardoor mensen de indruk hebben beter te worden.
Fase 2 treed in als je afweersysteem nog niet voldoende actie tegen Corona heeft kunnen nemen. Corona bereikt in fase 2 ook je longen.
Deze fase gaat sneller, na enkele dagen wordt het voor de patiënt steeds moeilijker om te ademen omdat de longblaasjes ontstoken raken en waardoor de zuurstofopname van je longen achteruit holt.
Als je dat bij elkaar optelt dan is het beeld:
Incubatietijd: 7 dagen
Fase 1: 7 dagen
Fase 2: opname na enkele dagen
Bij elkaar opgeteld dus 16-17 dagen voor die patiënten voor wie hun afweersysteem nog geen antwoord heeft op Corona.
Uitgaande van besmetting op 21 maart kom je dan gemiddeld uit op maandag 6 april.
Echter zullen er voor die tijd al mensen zijn die ook in dat weekend besmet zijn en een kortere incubatietijd hebben gehad.
Als het aantal opnames melding vandaag omhoog gaat dan zijn dat de mensen met een korte incubatietijd die besmet zijn geraakt tijdens het weekend van 21-22 maart.