Pagina 741 van 780

Re: Cannondale

Geplaatst: 18 okt 2021 15:42
door TL@
Dit dus maar dan met de kabels volledig binnendoor (op een elegante manier, niet zoals op de huidige SS)
Afbeelding

Re: Cannondale

Geplaatst: 18 okt 2021 22:25
door Jac
Ben nog elke dag blij met de mijne
Afbeelding

Re: Cannondale

Geplaatst: 19 okt 2021 09:56
door Kiekeboe
havana schreef: 18 okt 2021 15:04 Dat, en stoppen met BB30. Als het dan pressfit moet zijn, dan BB86 of T47.
T47 lijkt me wel een goed systeem.
Maar als je ziet dat Pina en Specialized momenteel terug met ITA en BSA werken (wat ook goed is)
De vraag is of T47 wel gaat doorbreken.

Re: Cannondale

Geplaatst: 19 okt 2021 10:19
door RKN
NicoNB schreef: 18 okt 2021 12:20 De volgende versie van de SuperSix, wanneer zou je hem wel kopen?

Ik ben benieuwd naar jullie wensen voor de nieuwe SuperSix.
Wat mij betreft het laatste model "oude" Supersix; klassiek licht frame, maar dan wel met de kabels door het frame heen (door de cockpit hoeft van mij niet). Frames met een zover verlaagde achterbrug als het nieuwe model vind ik niks.
Keuze tussen velg- en schijfrem zou ook wel mooi zijn (ik heb een voorkeur voor velgrem, maar ik schijn tegenwoordig in de minderheid te zijn).

Zo'n beetje de fiets die Jac hierboven tentoonstelt, maar dan eventueel met wat kleurkeuze (à la Orbea).

Bottombracket met draad zou ook wel wat zijn :mrgreen:

Allemaal puur hypothetisch gezien, want voor de huidige prijzen ga ik helemaal niets kopen ;)

Re: Cannondale

Geplaatst: 19 okt 2021 10:55
door daniel1975
Kiekeboe schreef: 19 okt 2021 09:56
havana schreef: 18 okt 2021 15:04 Dat, en stoppen met BB30. Als het dan pressfit moet zijn, dan BB86 of T47.
T47 lijkt me wel een goed systeem.
Maar als je ziet dat Pina en Specialized momenteel terug met ITA en BSA werken (wat ook goed is)
De vraag is of T47 wel gaat doorbreken.
Pina heeft de ITA BB's nooit losgelaten voor zover ik weet. Sowiso niet op de topmodellen.

Re: Cannondale

Geplaatst: 19 okt 2021 11:01
door martinobongo2
En t47 is er ook in schroefvariant........

Re: Cannondale

Geplaatst: 19 okt 2021 11:05
door kxlight
Wat RKN zegt is precies wat Cannondale zou moeten doen. Oude supersix met standaard botombracket. En wel wat blijven tweaken met gewicht.

Re: Cannondale

Geplaatst: 19 okt 2021 11:47
door Kiekeboe
martinobongo2 schreef: 19 okt 2021 11:01 En t47 is er ook in schroefvariant........
De T in T47 staat voor threaded, het is dus altijd met draad, anders is het geen T47.

Als er geen draad in de bracket zit, dan is het een PF30 bracket. Een PF30 zou je mogelijks draad kunnen in tappen, en er dan een T47 van maken.

Re: Cannondale

Geplaatst: 19 okt 2021 11:53
door IceMaster
Helemaal mee eens met voorgaande opmerkingen, kijk wat Specialized met de Aethos doet, waar ik persoonlijk het klassieke model van Cannondale mooier vindt. Maak van de vorige Supersix een up to date racer, kabels binnendoor, gangbare zadelpen diameter, gangbare schroef BB, wellicht nog wat aero frame tweaks, mooie kleuren en je heb denk ik een tijdloze kwaliteits fiets die veel mensen aanspreken. Ik heb een Supersix Hi-Mod Dura Ace disc , frame is licht en het is een enorm comfortabele, snelle racer zonder al te veel poespas die ik niet snel zou wegdoen voor wat anders, ook door de achtelijke prijzen van de next generation fietsen, die denk ik niet veel gaan toevoegen aan mijn huidige fietsbeleving.

Re: Cannondale

Geplaatst: 19 okt 2021 12:05
door 53x11
Eens met bovenstaande opmerkingen. Geef mij maar een klassiek ogend frame, met die typische dikke C'dale buizen (bij mijn CAD3 uit '96 ofzo was dat nog best vrij revolutionair ;-) ). Liefst zelfs zonder schijven.
Alleen de focus op kabels binnendoor begrijp ik niet zo goed. Dit voegt toch nauwelijks iets toe? En zelfs optisch zie je op een klein afstandje het verschil al niet eens meer. En het levert een hoop gedoe op (zeker bij hydraulische 'kabels', en zeker als ze ook nog door stuurpen en stuurbuis moeten). De enige versie van kabels door het frame waar ik goed mee kan leven is zoals op mijn Santa Cruz, waarbij kabel+buitenkabel door een buisje in het frame geleid worden (en vervangen dus super simpel is). Maar dat is zwaarder, dus voor een weight-weenie weer minder interessant.

Anyways, ik doe mijn beide supersixen (bj 2010) voorlopig nog niet weg :-)

PS: BB30 hebben ze bij C'dale zelf uitgevonden, dat doen ze voorlopig niet weg. Helaas, want ook bij mij is zelden 100% van mijn supersixen kraakvrij. T47 zou een mooie oplossing zijn, maar ik vraag me af of dat passend te maken is met hun eigen SI crankstellen (de SI crankstellen van 10 jaar terug zijn nog steeds een van de mooiste cranks die er op de markt zijn IMHO)

Re: Cannondale

Geplaatst: 19 okt 2021 13:49
door richard84
Mooi dat iedereen zit te hopen op ongeveer hetzelfde, en wat we krijgen is precies het tegenovergestelde; een Aziatische open mold 13 in een dozijn met allerlei niet-standaard onderdelen die niet te vervangen zijn, alles in mat zwart of een totaal uit de lucht gegrepen kleurenpalet (roze en paars, is dat typisch cannondale?)

Overigens klinken de beschrijvingen hierboven als een Baum Corretto of Orbis. Alleen zijn die van titanium en 2-3x zo duur als wat een carbon massa product zou moeten kosten.

https://theradavist.com/tag/baum/

Re: Cannondale

Geplaatst: 19 okt 2021 15:51
door wvanerven
Inmiddels besloten, met enig pijn in het hart, dat mijn SSEVO (2016) vervangen gaat worden door de Colnago VR3s (wil discs). Zeker 15 jaar op een Dale gereden met heel veel plezier maar de huidige modellen spreken me totaal niet meer aan, jammer maar tijd om verder te kijken.