Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Het dopingtopic 2.0

sjoerdth
Forum-lid
Berichten: 1673
Lid geworden op: 21 feb 2010 15:05

sjoerdth 08 aug 2013 16:45

In beide gevallen zijn ze dan niet goed bezig met hun sport en als je dan echt per ongeluk iets verkeerds neemt komt dat doordat je een te vermijden risico hebt genomen. Daarom kan ik me ook echt niet voorstellen dat een renner per ongeluk zoiets doet en neig ik als ik die "reden" hoor snel naar schuldig.

Gebruikersavatar
scepticus
Forum-lid HC
Berichten: 10718
Lid geworden op: 04 mei 2005 13:32

Gebruikersavatar scepticus 08 aug 2013 17:39

sjoerdth schreef:In beide gevallen zijn ze dan niet goed bezig met hun sport
Het is toch logisch dat je als atleet zoekt naar (iig legale) middelen om sneller te herstellen etc?
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"

Karl66
Forum-lid
Berichten: 2362
Lid geworden op: 23 apr 2012 00:19
Locatie: Emmen

Karl66 08 aug 2013 18:48

sjoerdth schreef:In beide gevallen zijn ze dan niet goed bezig met hun sport en als je dan echt per ongeluk iets verkeerds neemt komt dat doordat je een te vermijden risico hebt genomen. Daarom kan ik me ook echt niet voorstellen dat een renner per ongeluk zoiets doet en neig ik als ik die "reden" hoor snel naar schuldig.
Maar waarom zou een wielrenner een verboden product nemen, waarvan bekend is dat je er niet beter van gaat presteren maar eerder slechter en dat 100% zeker opgespoord wordt?
Fietsen is gezond, dus eet meer fiets

codex
Forum-lid
Berichten: 1057
Lid geworden op: 04 jul 2012 09:40

codex 08 aug 2013 19:30

ik heb even gegoocheld op vervuilde voeding supplementen:

misschien zijn er wel meer die wat willen weten:

Begrijp alleen niet hoe nu tijdens een productie proces een andere stof in het produkt kan komen.Zoals met vervuilde supplementen het geval is.In dit geval dus DMMA.
Als het op minuscule hoeveelheden gaat... zou het door het niet goed schoonmaken van een productielijn kunnen komen ,stel ik me zo voor.Ze moeten dus in die zelfde fabriek ook DMMA produceren dat kan niet anders lijkt mij.



http://www.dopingautoriteit.nl/veelgest ... enendoping

sjoerdth
Forum-lid
Berichten: 1673
Lid geworden op: 21 feb 2010 15:05

sjoerdth 08 aug 2013 20:16

scepticus schreef:
sjoerdth schreef:In beide gevallen zijn ze dan niet goed bezig met hun sport
Het is toch logisch dat je als atleet zoekt naar (iig legale) middelen om sneller te herstellen etc?
Wat ik bedoel is dat een ploeg niet goed bezig is wanneer ze geen beleid hebben op het gebied van voeding(supplementen) en een sporter is niet goed bezig wanneer hij zich niet houdt aan een beleid.
Maar waarom zou een wielrenner een verboden product nemen, waarvan bekend is dat je er niet beter van gaat presteren maar eerder slechter en dat 100% zeker opgespoord wordt?
Ik heb het nog niet onderzocht, dus ik durf niet te zeggen dat het niet prestatie bevorderend is. Maar als dat inderdaad niet zo is kan ik me voorstellen dat iemand die niet weet wat voedingssuplementen inhouden ook niet op de hoogte is van de eigenschappen van andere spullen die hij neemt.

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Forum-lid HC
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 08 aug 2013 23:19

sjoerdth schreef:Ik ken sporters met een A status en die mogen bijvoorbeeld maar 1 bepaald merk multi vitamine waarvan bekend is dat hij "veilig" is. Ik mag aannemen dat dat soort regels ook gelden binnen wielerploegen die op een bepaald niveau acteren.
Dat denk ik niet. Hij werd gesponsord door een merk voedingssupplementen. Die sponsoring zal nu wel voorbij zijn ;)

Bij de meeste wielerploegen (op alle niveau's) wordt het gewoon geaccepteerd dat de renners lekker doen waar ze zelf zin in hebben, zolang ze maar presteren. Renners trainen bijna het hele jaar zelfstandig, dus dan kan je ook weinig controle uitoefenen als ploeg.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

sjoerdth
Forum-lid
Berichten: 1673
Lid geworden op: 21 feb 2010 15:05

sjoerdth 09 aug 2013 10:20

Dat is vragen om problemen. Als iedereen dezelfde middelen gebruikt dan zal er bij vervuiling een hele lading vervuild zijn en zal dat makkelijk te achterhalen zijn. Als iedereen maar wat aanklooid, tja.

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16767
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 09 aug 2013 10:49

codex schreef:ik heb even gegoocheld op vervuilde voeding supplementen:

misschien zijn er wel meer die wat willen weten:

Begrijp alleen niet hoe nu tijdens een productie proces een andere stof in het produkt kan komen.Zoals met vervuilde supplementen het geval is.In dit geval dus DMMA.
Als het op minuscule hoeveelheden gaat... zou het door het niet goed schoonmaken van een productielijn kunnen komen ,stel ik me zo voor.Ze moeten dus in die zelfde fabriek ook DMMA produceren dat kan niet anders lijkt mij.



http://www.dopingautoriteit.nl/veelgest ... enendoping
Maar op hoeveel verpakkingen staat: kan sporen van noten of pinda's bevatten.
Het zelfde zou ook kunnen gebeuren bij voedings-supplementen die worden geproduceerd in een fabriek waar ook met stoffen die op de lijst staan wordt gewerkt.

In ieder geval is dit een fout die met een beetje gezond verstand van zowel de sporter als de fabrikant uitgesloten kan worden. Extra interessant is het om te weten of het een supplement geproduceerd door de sponsor betreft (vooral als het gaat over het inhouden/terugbetalen van salaris en ontslag).
Campagnolo Ultra Dork

Gebruikersavatar
mrcoffee
Forum-lid
Berichten: 2728
Lid geworden op: 11 nov 2004 10:59

Gebruikersavatar mrcoffee 12 aug 2013 11:55

Zou dit met een wielrenner net zo zijn gegaan?
Hackett

Zaterdagavond werd bekend dat ook een tweede sprintster uit Trinidad & Tobago uit Moskou is vertrokken.

De 24-jarige Semoy Hackett is door de internationale atletiekfederatie IAAF voorlopig geschorst wegens een positieve test in juni 2012.

Hackett werd toen tijdens de Amerikaanse universiteitskampioenschappen betrapt op het gebruik van methylhexanamine.

Ze werd toen vrijgesproken, maar de IAAF heeft nu beroep aangetekend bij het hoogste internationale sporttribunaal CAS.

Hackett werd in 2011 ook al eens betrapt op hetzelfde middel en toen voor een halfjaar geschorst.
Iedereen die sneller fietst dan ik is verdacht van doping! Wat zijn er toch veel dopingklanten tegenwoordig :O

Karl66
Forum-lid
Berichten: 2362
Lid geworden op: 23 apr 2012 00:19
Locatie: Emmen

Karl66 13 aug 2013 18:09

Adriënne Herzog is nou ook definitief tegen de lamp gelopen: http://www.vn.nl/Archief/Samenleving/Ar ... gmails.htm

Ik vraag me wel af of de KNAU en de Nederlandse Dopingautoriteit hier tegen gaan optreden, of dat het weggewoven wordt onder het motto : "Wij hebben geen officieel bewijs".
Fietsen is gezond, dus eet meer fiets

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 39701
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 13 aug 2013 18:14

Kan niet: alleen wielrenners gebruiken doping! ;)
Less is bore

Karl66
Forum-lid
Berichten: 2362
Lid geworden op: 23 apr 2012 00:19
Locatie: Emmen

Karl66 13 aug 2013 18:29

Sorry, je hebt gelijk. Ze is ook nog nederlandse en Nederlanders gebruiken geen doping en dan is het ook nog een vrouw en die gebruiken zeker geen doping :)
Fietsen is gezond, dus eet meer fiets

Plaats reactie