Pagina 742 van 780
Re: Cannondale
Geplaatst: 19 okt 2021 16:41
door 53x11
richard84 schreef: ↑19 okt 2021 13:49
(...)
Overigens klinken de beschrijvingen hierboven als een Baum Corretto of Orbis. Alleen zijn die van titanium en 2-3x zo duur als wat een carbon massa product zou moeten kosten.
https://theradavist.com/tag/baum/
Ja, een Baum is voor mij wel zo'n beetje het eindstation. Als in: ooit wil ik er eentje, en dan nooit meer een andere. Zouden ze deze over 20 jaar nog maken?
Meer algemeen: het lijkt erop dat vooral de echte boutique merken nog fietsen maken zoals ik ze graag zie: klassieke framevorm (met bijvoorbeeld de staande achtervork vanaf daar waar de bovenbuis ook zit), oversized ronde of ovalen buizen, niet teveel propriety rotzooi. Er moet toch ook voor de meer mainstream merken een markt zijn voor dit soort fietsen? Niet meer bij Cannondale lijkt het..
Re: Cannondale
Geplaatst: 19 okt 2021 19:25
door daniel1975
OPEN MIN.D past daar nog wel een beetje in. Net geen boutique meer denk ik?
Re: Cannondale
Geplaatst: 19 okt 2021 19:36
door havana
@ 53x11
In carbon bedoel je dan. Want in tita zijn er legio die daaraan voldoen.
OPEN is natuurlijk geen boutique. Dan moet je toch denken aan merken als Legend, FESTKA, Sarto, Argonaut en na-tuur-lijk FONS.
Overigens heeft Colnago ook wel klassieke frames.
Re: Cannondale
Geplaatst: 20 okt 2021 10:51
door NicoNB
Eigenlijk lees ik dat Cannondale met een titanium versie van de vorige SuperSix moet komen met een T47 bracket in velgrem en disc uitvoering.
Bij voorkeur kabels zoveel mogelijk weggewerkt voor de disc versie en voor de velgrem versie mag het buitenom.
Re: Cannondale
Geplaatst: 20 okt 2021 11:16
door RKN
Dat titanium maak ik er niet per se uit op (in die hoek zijn ook al zat aanbieders)
Volgens mij is de strekking meer vorige Supersix, zonder BB30
Re: Cannondale
Geplaatst: 20 okt 2021 11:34
door kxlight
RKN schreef: ↑20 okt 2021 11:16
Volgens mij is de strekking meer vorige Supersix, zonder BB30
Exact. En om t leuk te houden eens in de zoveel tijd nog wat aan t gewicht schaven.
Re: Cannondale
Geplaatst: 20 okt 2021 11:50
door daniel1975
Tita spreekt de meerderheid niet aan.
SS scherp in de markt zetten met een fatsoenlijk BB wel.
Re: Cannondale
Geplaatst: 20 okt 2021 12:45
door Ernie C.
De meerderheid loopt gewoon met de kudde mee en vindt alles wat door de marketing en journalisten als ouderwets wordt bestempeld stom.
Er kan best een markt zijn voor een klassiek ogende carbon fiets met velgremmen en een bb met draad (en bij voorkeur 10 speed record en/of een triple om zelf nog even een duit in het zakje te doen
) maar de realiteit is dat een mainstream merk meer verdient met mainstream producten. Dat zie je bij eigenlijk in iedere branche terugkomen.
Voor de old school liefhebber heb je de boutique brands en de tweedehandsmarkt.
De mainstream klant moet wel stoppen met klagen dat alles zo duur is geworden. Als je continu nutteloze innovatie die niks toevoegt aan snelheid en fietsplezier eist (na papegaait), moet je ook niet zeuren als je het krijgt. De fabrikanten doen dit uiteraard ook niet uit liefdadigheid.
Re: Cannondale
Geplaatst: 20 okt 2021 12:54
door raven14
En toch is het mainstream merk bij uitstek, Specialized, aanbieder van een alternatief voor het bovenstaande, met de Aethos. Opmerkelijk.
Je kan in een negatieve reactie wel zeggen dat ze zo alle niches proberen vullen uit winstbejag, maar de consument op zoek naar dit soort fiets is er natuurlijk wel mee gediend.
Re: Cannondale
Geplaatst: 20 okt 2021 13:06
door Ernie C.
Maar volgens mij loopt de Aethos niet heel hard. Specialized is groot genoeg om zich een niche naast de mainstream lijn te veroorloven denk ik.
Re: Cannondale
Geplaatst: 20 okt 2021 13:07
door TL@
En die Aethos, zonder al die integratie en aero, is dan nog steeds duurder dan de Tarmac (Ultegra DI2, 8000€ voor de Aethos en 7700€ voor de Tarmac Pro)
Re: Cannondale
Geplaatst: 20 okt 2021 13:17
door raven14
TL@ schreef: ↑20 okt 2021 13:07
En die Aethos, zonder al die integratie en aero, is dan nog steeds duurder dan de Tarmac (Ultegra DI2, 8000€ voor de Aethos en 7700€ voor de Tarmac Pro)
Dit soort fietsen is dan ook voor de meerwaardezoeker