Over de wielersport en zijn beoefenaars.
-
Zorro
- Forum-lid HC
Zorro
16 aug 2013 13:17
Karl66 schreef:Adriënne Herzog is nou ook definitief tegen de lamp gelopen:
http://www.vn.nl/Archief/Samenleving/Ar ... gmails.htm
Ik vraag me wel af of de KNAU en de Nederlandse Dopingautoriteit hier tegen gaan optreden, of dat het weggewoven wordt onder het motto : "Wij hebben geen officieel bewijs".
Ik las dat hele VN artikel gisteravond en al is er maar 1% van waar dan heb je al genoeg bewijs lijkt me. Of laat ik dan stellen dat je met 1% al zeer gerede twijfel moet hebben.
En wij maar altijd zeggen altijd dat de UCI boter op het hoofd heeft maar KNAU en NDA kunnen er ook wat van.
![Shocked :shock:](./images/smilies/icon_eek.gif)
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock
-
roadkill21
- Forum-lid
roadkill21
17 aug 2013 13:27
Michael Boogerd weer aan het woord over zijn doping
"Ik was geen Riccardo Ricco die cowboy was, geen Lance Armstrong die mensen omgekocht heeft. Dat zijn ander soort mensen".
"Probeer je voor te stellen hoe het zou zijn om in mijn situatie te zitten". "Waarom zou je bekennen? Word je daar beter van? Ik weet zeker dat negen van de tien mensen hetzelfde zouden hebben gedaan als ze in mijn tijd wielrenner waren geworden. Anders zou ik wel een heel slecht mens zijn. En dat ben ik niet."
Het gaat mij met name om die laatste quote "Ik weet zeker dat negen van de tien mensen hetzelfde zouden hebben gedaan als ze in mijn tijd wielrenner waren geworden."
Hoe kun je dat nou serieus beweren, hoeveel mensen zijn juist daarom wel niet gestopt of niet doorgebroken naar de top. Als je dit serieus meent, dan ben je wat mij betreft wél een slecht mens.
-
Erik1.0
- Forum-lid
Erik1.0
17 aug 2013 14:50
roadkill21 schreef:Michael Boogerd weer aan het woord over zijn doping
"Ik was geen Riccardo Ricco die cowboy was, geen Lance Armstrong die mensen omgekocht heeft. Dat zijn ander soort mensen".
"Probeer je voor te stellen hoe het zou zijn om in mijn situatie te zitten". "Waarom zou je bekennen? Word je daar beter van? Ik weet zeker dat negen van de tien mensen hetzelfde zouden hebben gedaan als ze in mijn tijd wielrenner waren geworden. Anders zou ik wel een heel slecht mens zijn. En dat ben ik niet."
Het gaat mij met name om die laatste quote "Ik weet zeker dat negen van de tien mensen hetzelfde zouden hebben gedaan als ze in mijn tijd wielrenner waren geworden."
Hoe kun je dat nou serieus beweren, hoeveel mensen zijn juist daarom wel niet gestopt of niet doorgebroken naar de top. Als je dit serieus meent, dan ben je wat mij betreft wél een slecht mens.
Sorry, ik denk wel dat hij gelijk heeft. De omstandigheden bepalen nou eenmaal sterk het gedrag van de mens. Daarbij zijn we ook nog kuddedieren. Het dopinggebruik in zijn tijd in de wielrennerij was (of is?) sociologisch / psychologisch gezien volstrekt te verwachten gedrag. De norm binnen deze groep was gebruiken en er vervolgens over liegen. En als dat de norm is, kun je het dus normaal noemen. Ik denk dus ook niet dat MB een slecht mens is. Ik denk dat hij vrij normaal is.
grtz
-
ericpeters
- Forum-lid HC
ericpeters
17 aug 2013 17:07
Ik heb eigenlijk helemaal nog geen renner gezien die er voordeel van hebben gehad door te bekennen. Wellicht enkelen die er niet slechter van zijn geworden.
-
loos
- Forum-lid
loos
17 aug 2013 17:15
ericpeters schreef:Ik heb eigenlijk helemaal nog geen renner gezien die er voordeel van hebben gehad door te bekennen. Wellicht enkelen die er niet slechter van zijn geworden.
Het voordeel lijkt mij erin te liggen dat je schoon schip maakt, en er geen lijken meer uit de kast kunnen komen.
Met een goede bekentenis en planning kost het maar een half jaar in het winterseizoen.
Bovendien komt het de geloofwaardighied ten goede.
(Nu b.v. Andreas Klier).
-
DeletedUser01
- Forum-lid
DeletedUser01
20 aug 2013 21:20
Geen enkele renner in de Tour de France van dit jaar is betrapt op het gebruik van doping.
Alle uitgevoerde tests waren negatief, laat de internationale wielerunie UCI dinsdag weten. In totaal werden 622 stalen onder de loep genomen, 56 meer dan vorig jaar.
De renners werden onder meer getest op het gebruik van epo, steroïden en groeihormonen. In totaal werden 443 bloedmonsters en 179 urinemonsters afgenomen. De meerderheid van de controles (419) vond plaats tijdens de Tour de France, de overige 203 stalen werden afgenomen in de trainingsweken in de aanloop naar de ronde.
Bron: NUsport
Zou het dan toch? Of zijn we te naïef?
-
kxlight
- Forum-lid HC
kxlight
20 aug 2013 21:25
walterg schreef:Zou het dan toch? Of zijn we te naïef?
Het tweede. Er zijn inmiddels genoeg voorbeelden van renners die nooit betrapt zijn en wel aangegeven hebben gebruikt te hebben.
-
rob74
- Forum-lid HC
-
Contact
rob74
20 aug 2013 21:27
Als het verleden ons iets heeft geleerd is dat we oa niet blind kunnen vertrouwen op doping controles. In het verleden deugden die controles voor geen meter. Wat is er dan nu veranderd waardoor we wel de controles kunnen vertrouwen?
Dat bericht van nusport zegt eigenlijk dat men niets heeft kunnen vinden met de methodes die we nu hebben. Niets meer dan dat. Er zou zomaar ook doping kunnen zijn gebruikt die we niet kunnen opsporen. Of er is echt geen dope gebruikt maar daar geloof ik geen barst. Heel simpel: "We weten het gewoon niet". Wacht nu eerst maar eens 15 jaar af en weten we misschien iets meer.
-
knutmo
- Forum-lid
knutmo
20 aug 2013 21:50
Jamaica was wel heel laks in het testen van de atleten in de maanden voor de Olympische Spelen van Londen:
"Between the time Between the time the current board was appointed, in February 2012, and the start of the London Olympics late last July, out-of-date testing kits and limited staffing resources resulted in a total of one out-of-competition test."
http://sportsillustrated.cnn.com/more/n ... and-field/
-
timo2.0
- Forum-lid HC
timo2.0
20 aug 2013 21:50
Stalen bewaren en over tien jaar nog eens testen met de tests die tegen die tijd zijn ontwikkeld.
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof
-
DeletedUser01
- Forum-lid
DeletedUser01
20 aug 2013 22:09
rob74 schreef:Wacht nu eerst maar eens 15 jaar af en weten we misschien iets meer.
Dat is wel wat lang...
-
Erik
- Forum-lid
Erik
20 aug 2013 22:22
Dit toont aan dat naar de huidige maatstaven en volgens het testen op basis van de huidige lijst de geteste renners tijdens de Tour schoon waren. Niets meer en niets minder. Het zal dus toch, want dit is voor het eerst sinds jaren het geval.
Beetje jammer dat er dan meteen weer vanuit gegaan moet worden dat er wel is gebruikt, maar dat het gebruikte nu nog niet traceerbaar was. Wat een grenzeloos negatieve benadering. En alles na 10 of 15 jaar nog eens testen om te kijken of we dan wel wat kunnen vinden... Come on, get a life!
When I see a person on a bicycle I have hope for the future of the human race.
- H.G. Wells