Pagina 744 van 745

Re: Pinarello

Geplaatst: 29 sep 2023 13:24
door Lcsmet
daniel1975 schreef: 27 sep 2023 20:08 Edit: onderstaande schreef ik 13 maanden geleden in Canyon topic. Nu wel meer geld kwijt om aan zelfde gewicht te komen.
daniel1975 schreef: 09 sep 2022 16:03 7,76kg, incl Look Keo Max pedalen en 2 Tune bidonhouders.
Geld maakt niet gelukkig maar een Pina wel. :)

Re: Pinarello

Geplaatst: 29 sep 2023 18:47
door daniel1975
Gelukkig was ik ook blij met de Canyon hoor, heb er een jaar prima mee gefietst en leuke dingen gedaan.
De reden om te wisselen was 100% de nerveusheid, de reden om nu wel een Pina te nemen is omdat hart daar net wat harder voor klopt. Enige fiets die daar bij in de buurt kwam was de V1-R, ook topfiets (en heel fraai).

Re: Pinarello

Geplaatst: 30 sep 2023 08:34
door nijkie
daniel1975 schreef: 29 sep 2023 18:47 Gelukkig was ik ook blij met de Canyon hoor, heb er een jaar prima mee gefietst en leuke dingen gedaan.
De reden om te wisselen was 100% de nerveusheid, de reden om nu wel een Pina te nemen is omdat hart daar net wat harder voor klopt. Enige fiets die daar bij in de buurt kwam was de V1-R, ook topfiets (en heel fraai).
Waar verschilt de Pina t.o.v de Canyon i.v.m nerveusheid?

Re: Pinarello

Geplaatst: 30 sep 2023 08:45
door daniel1975
Lastig uit te leggen.
Groot verschil merk je direct bij rijden met losse handen; bij de canyon ben je continu aan het corrigeren met je lichaam, de Pina rijdt stabiel rechtuit.

Al mijn voorgaande fietsen wisselden rustig van richting bij insturen, de canyon heel abrupt en heeft een vaste hand nodig. Bij zijwind zwiept ie alle kanten op.
Super reactieve fiets voor wie dat fijn vindt, voor mij een beetje teveel.
Maar heb al eerder gezegd dat het waarschijnlijk een van de beste fietsen is die ik ooit gehad heb, maar niet voor mij.

Re: Pinarello

Geplaatst: 30 sep 2023 11:40
door JPAR
Je dacht toch dat het aan de wielen lag? Is het dan beter geworden met die zipp's of niet?

Re: Pinarello

Geplaatst: 30 sep 2023 11:42
door Woutoro32
daniel1975 schreef: 30 sep 2023 08:45 Lastig uit te leggen.
Groot verschil merk je direct bij rijden met losse handen; bij de canyon ben je continu aan het corrigeren met je lichaam, de Pina rijdt stabiel rechtuit.

Al mijn voorgaande fietsen wisselden rustig van richting bij insturen, de canyon heel abrupt en heeft een vaste hand nodig. Bij zijwind zwiept ie alle kanten op.
Super reactieve fiets voor wie dat fijn vindt, voor mij een beetje teveel.
Maar heb al eerder gezegd dat het waarschijnlijk een van de beste fietsen is die ik ooit gehad heb, maar niet voor mij.
Het zwiepen 'kan' voortkomen uit dat het balhoofd te straks zit gedraaid. Mij ooit overkomen.

Re: Pinarello

Geplaatst: 30 sep 2023 12:43
door daniel1975
JPAR schreef: 30 sep 2023 11:40 Je dacht toch dat het aan de wielen lag? Is het dan beter geworden met die zipp's of niet?
Nee, alleen met de Zipps iets minder windgevoelig.
Bij rechtuit zonder wind zijn de DT’s zelfs iets stabieler (gokje; hogere velg, meer roterende massa).

Re: Pinarello

Geplaatst: 22 mar 2024 18:54
door daniel1975
Vandaag de interne routing van de kabels (voorlopig) ongedaan gemaakt. Wil wat spelen met stuurpenlengte, dat is niet te doen met de kabels volledig binnendoor. Ze lopen bij Pina door de pen heen.
2 gaatjes geboord in de spacer (de rode streepjes) zodat ik onder de stuurpen met de leidingen naar buiten kon.
Werkt prima zo !!

Re: Pinarello

Geplaatst: 22 mar 2024 19:06
door rene
Netjes gedaan, maar waarom 3cm aan spacers ? Niet beter dan een maatje groter gekocht qua frame ?

Re: Pinarello

Geplaatst: 22 mar 2024 20:19
door daniel1975
Nee, dat kan ik met mijn lichaamsbouw niet aan. Benen zijn naar verhouding net ff te lang. Gaat nog 0,5 vanaf. 2.5 vind ik prima, zeker met die huidige grovere aero spacers.

Re: Pinarello

Geplaatst: 23 mar 2024 22:19
door leon1
Als het zo werkt dan werkt het toch? Wat ga je veranderen aan de stuurpen dan?

Re: Pinarello

Geplaatst: 24 mar 2024 09:39
door Kiekeboe
daniel1975 schreef: 22 mar 2024 18:54 Vandaag de interne routing van de kabels (voorlopig) ongedaan gemaakt. Wil wat spelen met stuurpenlengte, dat is niet te doen met de kabels volledig binnendoor. Ze lopen bij Pina door de pen heen.
2 gaatjes geboord in de spacer (de rode streepjes) zodat ik onder de stuurpen met de leidingen naar buiten kon.
Werkt prima zo !!
Goed gevonden!