Cannondale
Bij Cannondale zijn ze ook wakker geworden. Nieuw in het gamma: een SuperSix en SystemSix met de Dura Ace Di2 12-speed.
Voor de luttele 12k van u.
https://www.cannondale.com/nl-nl/bikes/ ... i2-c11101u
https://www.cannondale.com/nl-nl/bikes/ ... i2-c11131u
Voor de luttele 12k van u.
https://www.cannondale.com/nl-nl/bikes/ ... i2-c11101u
https://www.cannondale.com/nl-nl/bikes/ ... i2-c11131u
Wel een mooi ingetogen kleurtje op die Supersix.
In maart van dit jaar een 3 jaar oude S6 disc gekocht voor €1250. Uiteraard niet met dezelfde uitrusting als dIe van €12k (ik denk dat ik met die van mij na wat upgrades richting de €3k ga nu)...maar wat moet straks een 3 jaar oude S6 wel niet opleveren? Nog €6k? Als je eenmaal zo'n dure fiets koopt dan ga je toch na 3 jaar geen €6k a €7k afschrijven? En van de andere kant, als je zoveel geld uitgeeft aan een fiets dan zal de afschrijving je vast aan jouw reet roesten?
In maart van dit jaar een 3 jaar oude S6 disc gekocht voor €1250. Uiteraard niet met dezelfde uitrusting als dIe van €12k (ik denk dat ik met die van mij na wat upgrades richting de €3k ga nu)...maar wat moet straks een 3 jaar oude S6 wel niet opleveren? Nog €6k? Als je eenmaal zo'n dure fiets koopt dan ga je toch na 3 jaar geen €6k a €7k afschrijven? En van de andere kant, als je zoveel geld uitgeeft aan een fiets dan zal de afschrijving je vast aan jouw reet roesten?
Ride bikes, not tanks!
De beste racefietsen zijn naar mijn mening de fietsen van zo'n jaar of tien terug. Stijf, (heel) licht en simpel in onderhoud met de velgremmen en kabels die buiten het frame lopen. Ik kan me eigenlijk geen betere fiets inbeelden dan m'n 2012 SS EVO. Je kan stellen dat sinds een jaar of tien terug de racefietsen wat uitontwikkeld zijn. Nu is gewicht plots van geen belang meer (aero is het nieuwe lichtgewicht...), remmen kan je blijkbaar nog enkel met schijven en alles moet door het frame lopen.
-
- Forum-lid
- Berichten: 1070
- Lid geworden op: 16 okt 2013 21:44
- Locatie: Alphen aan de Rijn
Mijn cannondale fsi 4
Onder tussen geüpgraded met.
Rotor inpower.
Sram gx axs.
Shimano xt remmen.
Stans notube crest wielen.
- Jaap Telder
- Forum-lid
- Berichten: 1735
- Lid geworden op: 17 dec 2012 12:12
Ik sluit me hierbij aan. Had de duurste fietsen met schijven (weer verkocht) maar pak meestal mijn oude Sensa Giulia met velgremmen: de stijfste, lichtste, goedkoopste en fijnste fiets. Het onderhoud stelt niets voor. Ik ga never nooit meer een bedrag van rond de €10.000,- uitgeven aan zo'n speeltje, is het geld niet waard t.o.v. mijn andere fietsen. Ben benieuwd wat de fietsmarketing, na de schijven en aero hype, hierna gaat verzinnen als noodzakelijke 'vernieuwing'.jakkel schreef: ↑05 nov 2021 08:54 De beste racefietsen zijn naar mijn mening de fietsen van zo'n jaar of tien terug. Stijf, (heel) licht en simpel in onderhoud met de velgremmen en kabels die buiten het frame lopen. Ik kan me eigenlijk geen betere fiets inbeelden dan m'n 2012 SS EVO. Je kan stellen dat sinds een jaar of tien terug de racefietsen wat uitontwikkeld zijn. Nu is gewicht plots van geen belang meer (aero is het nieuwe lichtgewicht...), remmen kan je blijkbaar nog enkel met schijven en alles moet door het frame lopen.
- ophetkantje
- Forum-lid
- Berichten: 2213
- Lid geworden op: 06 jan 2011 09:05
De laatste posts in dit topic spreken mij erg aan, Rijd zelf op een carbon look van 10 jaar oud + 10.000 km per jaar en vind dat met afstand de fijnste fiets. Velgremmen en stijf zonder oncomfortabel te zijn. Heb daarna van alles geprobeerd maar niets (ook fietsen van 12k) halen het voor mij hierbij. Terug naar het onderwerp 3 jaar geleden Cannondale Caadx crosser gekocht (aluminium dus) en dat is wel een superfijne fiets. Daar heb ik als crosser. gravelfiets echt super veel plezier aan en vind hem heerlijk rijden. Daarom ook maar een een Caad13 uitgeprobeerd voor op de weg en ik moet zeggen, als ik een nieuwe fiets zou willen/moeten kopen op dit moment, zou dat hem worden en zou ik de schijfremmen zelfs voor lief nemen.
Ach, ik zeg ook maar wat
Ik ging afgelopen jaar van een 2004 Klein (alu) naar een Caad12 disc. Dan merk je pas wat een dweil die Klein is. Waarmee ik niet beweer dat je op de Klein niet lekker kunt fietsen. Maar in het directe vergelijk is het echt een wereld van verschil. Waarbij het frame van de Caad nog lichter is ook. Dus het extra gewicht van schijfremmen heb je daar alweer te pakken. Velgremmen komen er bij mij niet meer in. Ik vind schijfremmen onderhoudsvriendelijker. Als ik nu terugkijk waarbij ik de Klein nog regelmatig naast de Caad heb gereden dan zijn de remmen van de Caad onderhoudsvrij geweest terwijl de velgrem (vooral achter - vanwege spray) meerdere keren uit elkaar is geweest om alles weer gangbaar te maken.
Ride bikes, not tanks!
- Lcsmet
- Forum-lid HC
- Berichten: 16475
- Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
- Locatie: Het Soete Land van Waes
Als je het woordje fiets vervangt door auto heb je een heel vergelijkbare ontwikkeling.jakkel schreef: ↑05 nov 2021 08:54 De beste racefietsen zijn naar mijn mening de fietsen van zo'n jaar of tien terug. Stijf, (heel) licht en simpel in onderhoud met de velgremmen en kabels die buiten het frame lopen. Ik kan me eigenlijk geen betere fiets inbeelden dan m'n 2012 SS EVO. Je kan stellen dat sinds een jaar of tien terug de racefietsen wat uitontwikkeld zijn. Nu is gewicht plots van geen belang meer (aero is het nieuwe lichtgewicht...), remmen kan je blijkbaar nog enkel met schijven en alles moet door het frame lopen.
Een Golf 1 GTi uit 1981 is ook onderhoudsvriendelijker, lichter, dan de huidige Golf.
I know myself like no one else
Nothing to defend
Nothing to defend
- thestudent
- Forum-lid HC
- Berichten: 5540
- Lid geworden op: 03 feb 2011 22:24
- Locatie: Ergens tussen de veluwe en de rijn
Maar zeker niet veiliger, zuiniger, comfortabeler of sneller
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!
De huidige GTI's zijn eigenlijk ook geen GTI's meer. De Golf 1 en 2, de 205 GTI, de R5 Gt Turbo en de Clio 16V, de Kadett Gsi,... dat waren de echte oergti's! Waar is den tijd...
Inderdaad, de vergelijking is er. De nieuwe Cannondales zijn ook niet meer wat ze ooit geweest zijn.
Inderdaad, de vergelijking is er. De nieuwe Cannondales zijn ook niet meer wat ze ooit geweest zijn.
Heeft iemand al eens 30 mm banden gebruikt bij een CAAD13? Volgens de specificaties moet dit lukken en ik overweeg deze breedte de komende winter eens uit te proberen.