Pagina 746 van 780
Re: Cannondale
Geplaatst: 04 nov 2021 18:57
door jakkel
Bij Cannondale zijn ze ook wakker geworden. Nieuw in het gamma: een SuperSix en SystemSix met de Dura Ace Di2 12-speed.
Voor de luttele 12k van u.
https://www.cannondale.com/nl-nl/bikes/ ... i2-c11101u
https://www.cannondale.com/nl-nl/bikes/ ... i2-c11131u
Re: Cannondale
Geplaatst: 05 nov 2021 08:01
door leon1
Wel een mooi ingetogen kleurtje op die Supersix.
In maart van dit jaar een 3 jaar oude S6 disc gekocht voor €1250. Uiteraard niet met dezelfde uitrusting als dIe van €12k (ik denk dat ik met die van mij na wat upgrades richting de €3k ga nu)...maar wat moet straks een 3 jaar oude S6 wel niet opleveren? Nog €6k? Als je eenmaal zo'n dure fiets koopt dan ga je toch na 3 jaar geen €6k a €7k afschrijven? En van de andere kant, als je zoveel geld uitgeeft aan een fiets dan zal de afschrijving je vast aan jouw reet roesten?
Re: Cannondale
Geplaatst: 05 nov 2021 08:54
door jakkel
De beste racefietsen zijn naar mijn mening de fietsen van zo'n jaar of tien terug. Stijf, (heel) licht en simpel in onderhoud met de velgremmen en kabels die buiten het frame lopen. Ik kan me eigenlijk geen betere fiets inbeelden dan m'n 2012 SS EVO. Je kan stellen dat sinds een jaar of tien terug de racefietsen wat uitontwikkeld zijn. Nu is gewicht plots van geen belang meer (aero is het nieuwe lichtgewicht...), remmen kan je blijkbaar nog enkel met schijven en alles moet door het frame lopen.
Re: Cannondale
Geplaatst: 05 nov 2021 08:56
door Daniel1989
Mijn cannondale fsi 4
Onder tussen geüpgraded met.
Rotor inpower.
Sram gx axs.
Shimano xt remmen.
Stans notube crest wielen.
Re: Cannondale
Geplaatst: 05 nov 2021 11:20
door Jaap Telder
jakkel schreef: ↑05 nov 2021 08:54
De beste racefietsen zijn naar mijn mening de fietsen van zo'n jaar of tien terug. Stijf, (heel) licht en simpel in onderhoud met de velgremmen en kabels die buiten het frame lopen. Ik kan me eigenlijk geen betere fiets inbeelden dan m'n 2012 SS EVO. Je kan stellen dat sinds een jaar of tien terug de racefietsen wat uitontwikkeld zijn. Nu is gewicht plots van geen belang meer (aero is het nieuwe lichtgewicht...), remmen kan je blijkbaar nog enkel met schijven en alles moet door het frame lopen.
Ik sluit me hierbij aan. Had de duurste fietsen met schijven (weer verkocht) maar pak meestal mijn oude Sensa Giulia met velgremmen: de stijfste, lichtste, goedkoopste en fijnste fiets. Het onderhoud stelt niets voor. Ik ga never nooit meer een bedrag van rond de €10.000,- uitgeven aan zo'n speeltje, is het geld niet waard t.o.v. mijn andere fietsen. Ben benieuwd wat de fietsmarketing, na de schijven en aero hype, hierna gaat verzinnen als noodzakelijke 'vernieuwing'.
Re: Cannondale
Geplaatst: 05 nov 2021 11:37
door ophetkantje
De laatste posts in dit topic spreken mij erg aan, Rijd zelf op een carbon look van 10 jaar oud + 10.000 km per jaar en vind dat met afstand de fijnste fiets. Velgremmen en stijf zonder oncomfortabel te zijn. Heb daarna van alles geprobeerd maar niets (ook fietsen van 12k) halen het voor mij hierbij. Terug naar het onderwerp 3 jaar geleden Cannondale Caadx crosser gekocht (aluminium dus) en dat is wel een superfijne fiets. Daar heb ik als crosser. gravelfiets echt super veel plezier aan en vind hem heerlijk rijden. Daarom ook maar een een Caad13 uitgeprobeerd voor op de weg en ik moet zeggen, als ik een nieuwe fiets zou willen/moeten kopen op dit moment, zou dat hem worden en zou ik de schijfremmen zelfs voor lief nemen.
Re: Cannondale
Geplaatst: 05 nov 2021 12:22
door leon1
Ik ging afgelopen jaar van een 2004 Klein (alu) naar een Caad12 disc. Dan merk je pas wat een dweil die Klein is. Waarmee ik niet beweer dat je op de Klein niet lekker kunt fietsen. Maar in het directe vergelijk is het echt een wereld van verschil. Waarbij het frame van de Caad nog lichter is ook. Dus het extra gewicht van schijfremmen heb je daar alweer te pakken. Velgremmen komen er bij mij niet meer in. Ik vind schijfremmen onderhoudsvriendelijker. Als ik nu terugkijk waarbij ik de Klein nog regelmatig naast de Caad heb gereden dan zijn de remmen van de Caad onderhoudsvrij geweest terwijl de velgrem (vooral achter - vanwege spray) meerdere keren uit elkaar is geweest om alles weer gangbaar te maken.
Geplaatst: 05 nov 2021 17:47
door Lcsmet
jakkel schreef: ↑05 nov 2021 08:54
De beste racefietsen zijn naar mijn mening de fietsen van zo'n jaar of tien terug. Stijf, (heel) licht en simpel in onderhoud met de velgremmen en kabels die buiten het frame lopen. Ik kan me eigenlijk geen betere fiets inbeelden dan m'n 2012 SS EVO. Je kan stellen dat sinds een jaar of tien terug de racefietsen wat uitontwikkeld zijn. Nu is gewicht plots van geen belang meer (aero is het nieuwe lichtgewicht...), remmen kan je blijkbaar nog enkel met schijven en alles moet door het frame lopen.
Als je het woordje fiets vervangt door auto heb je een heel vergelijkbare ontwikkeling.
Een Golf 1 GTi uit 1981 is ook onderhoudsvriendelijker, lichter, dan de huidige Golf.
Re: Cannondale
Geplaatst: 05 nov 2021 18:45
door thestudent
Maar zeker niet veiliger, zuiniger, comfortabeler of sneller
Re: Cannondale
Geplaatst: 05 nov 2021 19:03
door jakkel
De huidige GTI's zijn eigenlijk ook geen GTI's meer. De Golf 1 en 2, de 205 GTI, de R5 Gt Turbo en de Clio 16V, de Kadett Gsi,... dat waren de echte oergti's! Waar is den tijd...
Inderdaad, de vergelijking is er. De nieuwe Cannondales zijn ook niet meer wat ze ooit geweest zijn.
Re: Cannondale
Geplaatst: 06 nov 2021 18:19
door asmeets
Heeft iemand al eens 30 mm banden gebruikt bij een CAAD13? Volgens de specificaties moet dit lukken en ik overweeg deze breedte de komende winter eens uit te proberen.
Re: Cannondale
Geplaatst: 06 nov 2021 19:03
door Freek1986
Zag iemand op instagram voorbij komen die er 33mm gravelbanden om had