foto van je fiets
Shimano Road (Tiagra, 105, GRX, ...) heeft kleinere remblokken dan Shimano MTB. Daardoor krijg je inderdaad een beetje een kleinere aftekening bij "MTB"-schijven, zoals de goedkope RT54 en RT56 schijven. Ik heb dit zelf ook met 105-klauwen en RT54-schijven. Je kan erg gelijkende slijtage zien in deze Tiagra-review van road.cc. In het geval van DHZer vind ik het niet normaal, maar ik weet niet of dat wiel er goed in zit. Heeft die fiets steekassen, of Quick Release?
Het zijn altus schijven die gemonteerd zijn (SM-RT10). Het lijkt misschien niet normaal maar beter zal je het toch niet krijgen met deze schijven. Ik heb daarnet nog eens gekeken en het volledig oppervlak van de remblok raakt de schijf. Als je de klauw al zou kunnen verplaatsen naar de as toe dan zal de buitenkant van de schijf niet meer raken met de remblok. Voor een fiets van 1400 eur kan je natuurlijk zulke dingen verwachten. In de cube nuroad race zitten dezelfde wielen als de nuroad pro met mechanische remmen. Remprestaties zijn zeker ok. Ik kan vergelijken met deore xt van 2016 en magura louise. As en wiel zitten recht. Ik ben hierin nogal perfectionistisch. Wel zijn de wielen niet recht genoeg naar mijn zin (1mm slag ongeveer) deze laat ik nog rechten bij een speciaalzaak in wielen,
Fiets heeft steekassen (Syntace)
Fiets heeft steekassen (Syntace)
-
- Forum-lid HC
Even een quickie van mijn nieuwe Zipp's. De fiets is qua looks 'af' nu. Misschien nog een paar andere bandjes, iets nettere oplossing voor de kabels of ooit nog een eTap groep, maar 105 bevalt eigenlijk prima.

Zondag eindelijk nog eens een dag zonder veel wind, met mooie blauwe lucht en zon.
Dat de wegen er nog best vuil bijliggen zien we dan door de vingers.
Nog eens de Catsberg langs verschillende kanten beklommen.
Intussen weer een week lang regen voorspeld...

De Sensa staat er intussen bij zoals ik wil. Voorlopig geen verdere plannen.
Voorlopig.
Dat de wegen er nog best vuil bijliggen zien we dan door de vingers.
Nog eens de Catsberg langs verschillende kanten beklommen.
Intussen weer een week lang regen voorspeld...

De Sensa staat er intussen bij zoals ik wil. Voorlopig geen verdere plannen.
Voorlopig.