Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Het dopingtopic 2.0

Karl66
Forum-lid
Berichten: 2362
Lid geworden op: 23 apr 2012 00:19
Locatie: Emmen

Karl66 20 sep 2013 18:08

Om nou al een discussie aan te gaan over een false positive pico pico verhaal lijkt me niet echt nuttig. Dat is namelijk niet de standaard in de dopingschandalen in het wielrennen en ik vraag me af waarom dat hier nou opeens zou gelden?
Fietsen is gezond, dus eet meer fiets

Gebruikersavatar
Zorro
Forum-lid HC
Berichten: 6746
Lid geworden op: 01 jan 2008 15:07
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Zorro 20 sep 2013 19:57

Karl66 schreef:Om nou al een discussie aan te gaan over een false positive pico pico verhaal lijkt me niet echt nuttig. Dat is namelijk niet de standaard in de dopingschandalen in het wielrennen en ik vraag me af waarom dat hier nou opeens zou gelden?
Wel lezen he: 'Bij een controle buiten competitie op 21 augustus zijn in de urine van de 24-jarige renner sporen van clostebol gevonden'

Sporen betekent dus minuscule waarden die buiten de meet nauwkeurigheid vallen.Vandaar. Ik heb hetzelfde al met Contador al aangekaart.
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock

Karl66
Forum-lid
Berichten: 2362
Lid geworden op: 23 apr 2012 00:19
Locatie: Emmen

Karl66 20 sep 2013 21:17

Bij dit soort stoffen praat je altijd over sporen. Dat wil echt niet zeggen dat je dan gelijk over Contador-achtige waarden praat, maar een microgram is al extreem veel.
Fietsen is gezond, dus eet meer fiets

Gebruikersavatar
ever
Forum-lid
Berichten: 1340
Lid geworden op: 28 jan 2008 17:21

Gebruikersavatar ever 26 sep 2013 13:15


tennisser
Forum-lid
Berichten: 746
Lid geworden op: 05 sep 2010 19:00

tennisser 26 sep 2013 15:02

Preliminary Analysis of Horner’s Biopassport Data:

http://veloclinic.tumblr.com/post/62253 ... sport-data

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16769
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 26 sep 2013 15:11

tennisser schreef:Preliminary Analysis of Horner’s Biopassport Data:

http://veloclinic.tumblr.com/post/62253 ... sport-data
Ik snap er natuurlijk geen flikker van, ik zie alleen dat het niet allemaal gemiddeld is.
Wat ik wel lees is dit: "Horner’s Biopassport is unlikely to temper the skepticism". Oftewel het is niet zo dat dit bloedpaspoort aangeeft dat hij overduidelijk clean heeft gereden.
Campagnolo Ultra Dork

tennisser
Forum-lid
Berichten: 746
Lid geworden op: 05 sep 2010 19:00

tennisser 26 sep 2013 15:43

Hij openbaart zijn biologisch paspoort om 'transparant' te zijn, duidelijkheid te scheppen. Maar deze waarden zullen de scepsis t.a.v. zijn 'schoon rijden' tijdens de Vuelta niet wegnemen. Een stijgend Hgb gedurende de Vuelta en reticulocytwaarden ver (tenminste eentje) onder zijn gemiddelde waarde en aanvangswaarde (van net voor de Vuelta). Door een bloedtransfusie daalt het percentage reticulocyten, wat weer gecompenseerd kan worden met een EPO-injectie (microdoses?).

Gebruikersavatar
thestudent
Forum-lid HC
Berichten: 5513
Lid geworden op: 03 feb 2011 22:24
Locatie: Ergens tussen de veluwe en de rijn

Gebruikersavatar thestudent 27 sep 2013 14:54

De conclusie is dus. Het is niet clean genoeg om de sceptische mensen te overtuigen. Tegelijkertijd is het ook niet verdacht genoeg om hem te pakken. Het lijkt erop dat zijn truckje gewerkt heeft. In de laatste momenten van je carriere nog eenmaal een risicotje meepakken. Iemand veroordelen met het bloedpaspoort vooral is een statistische kwestie. Wat is de kans dat deze waarden bij een cleane renner worden waargenomen. Deze kans moet echter behoorlijk laag zijn om het valse positieve waarden te voorkomen. Deze ene uitzondering op de trend is waarschijnlijk niet genoeg om hem erop te pakken. Anders hadden we het op dit moment wel geweten.

Voor meer uitleg over het bloedpaspoort en hoe het werk is er hier een redelijk duidelijke link met uitleg.http://www.sportsscientists.com/2011/03 ... tific.html
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!

Karl66
Forum-lid
Berichten: 2362
Lid geworden op: 23 apr 2012 00:19
Locatie: Emmen

Karl66 29 sep 2013 20:59

Tiernan-Locke reed vorig jaar met verdachte bloedwaarden rond.
Fietsen is gezond, dus eet meer fiets

Gebruikersavatar
thestudent
Forum-lid HC
Berichten: 5513
Lid geworden op: 03 feb 2011 22:24
Locatie: Ergens tussen de veluwe en de rijn

Gebruikersavatar thestudent 30 sep 2013 08:25

Verassend kuch kuch. Die reed het hele peloton aan gort. Maar bij zijn jaartje sky is het nog niet veel geworden.
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 39709
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 03 okt 2013 11:47

Zucht, hier wordt ik zooooo moe van......Hoeveel schorsing heeft Frank Schleck gekregen voor een vergelijkbaar (zelfde??) middel?
En wat is de prestatiebevorderende waarde van 0,00000picopicopicopicogram clenbuterol?
Wat is alle sport toch enorm verziekt bah.

Atlete Campbell-Brown ontsnapt aan schorsing wegens doping
Veronica Campbell-Brown heeft slechts een waarschuwing gekregen wegens doping. De Jamaicaanse sprintster liep in juni tegen de lamp en werd voorlopig geschorst.

Foto: ANP
De Jamaicaanse atletiekfederatie is van mening dat een reprimande volstaat als definitieve straf.
Tijdens wedstrijden op 4 mei in de Jamaicaanse hoofdstad Kingston werd Campbell-Brown betrapt op het gebruik van een vochtafdrijvend middel.

Ze zou het gebruik daarvan hebben aangegeven bij de dopingautoriteit. Volgens de Jamaicaanse atletiekfederatie gebruikte de sprintster het middel niet om haar prestaties te verbeteren.
De 31-jarige Campbell-Brown is drievoudig olympisch kampioene. In totaal won ze zestien medailles op de Spelen en WK's.
Campbell-Brown was niet de enige Jamaicaanse sprint(st)er die dit jaar positief testte. Ook onder anderen Asafa Powell en Sherone Simpson werden betrapt. Het is nog onbekend welke straf zij krijgen.
Less is bore

Gebruikersavatar
mrcoffee
Forum-lid
Berichten: 2728
Lid geworden op: 11 nov 2004 10:59

Gebruikersavatar mrcoffee 03 okt 2013 11:53

daniel1975 schreef:Zucht, hier wordt ik zooooo moe van......Hoeveel schorsing heeft Frank Schleck gekregen voor een vergelijkbaar (zelfde??) middel?
En wat is de prestatiebevorderende waarde van 0,00000picopicopicopicogram clenbuterol?
Wat is alle sport toch enorm verziekt bah.

Atlete Campbell-Brown ontsnapt aan schorsing wegens doping
Veronica Campbell-Brown heeft slechts een waarschuwing gekregen wegens doping. De Jamaicaanse sprintster liep in juni tegen de lamp en werd voorlopig geschorst.

Foto: ANP
De Jamaicaanse atletiekfederatie is van mening dat een reprimande volstaat als definitieve straf.
Tijdens wedstrijden op 4 mei in de Jamaicaanse hoofdstad Kingston werd Campbell-Brown betrapt op het gebruik van een vochtafdrijvend middel.

Ze zou het gebruik daarvan hebben aangegeven bij de dopingautoriteit. Volgens de Jamaicaanse atletiekfederatie gebruikte de sprintster het middel niet om haar prestaties te verbeteren.
De 31-jarige Campbell-Brown is drievoudig olympisch kampioene. In totaal won ze zestien medailles op de Spelen en WK's.
Campbell-Brown was niet de enige Jamaicaanse sprint(st)er die dit jaar positief testte. Ook onder anderen Asafa Powell en Sherone Simpson werden betrapt. Het is nog onbekend welke straf zij krijgen.
Eens. Er is geen gelijke monikken, gelijke kappen beleid tussen de verschillende sportfederaties en al helemaal niet van de journalisten. Dat steekt wel heel erg. Gaat de Duitse TV nu ook geen Athletiek meer uitzenden? Nope....
Iedereen die sneller fietst dan ik is verdacht van doping! Wat zijn er toch veel dopingklanten tegenwoordig :O

Plaats reactie