Ik ben er klaar mee, laat het voorjaar maar komen
Hier ook een doorfietsende winterfietser.
Lang koud in april is niet uitzonderlijk, maar ben het nu wel beu om telkens 3 lagen aan te trekken. Ik ben meer tijd kwijt met aan- en uitkleden dan dat ik fiets.
Volgende week een week heuvelfietsen in het Saurland, dan wil ik graag 23 graden (liefst 's ochtends al, dus zonder arm- en beenstukken op pad) en windstil. Mag het een keer...
Eigenlijk vind ik de wind de grootste spelbreker. Op een gegeven moment ben ik wel warmgedraaid, maar ik word soms horendol van dat geloei om mijn oren. Afgelopen zondag na 20 km serieus overwogen om mijn rondje in te korten. Ik ben naast mijn fiets gaan staan en ff 2 minuten op mezelf ingepraat dat het toch wel een leuke hobby is... Dus toch doorgegaan en 105 km op de teller gezet, maar ik was knap chagrijnig toen ik terugkwam. laag D1 met 25.6 gemiddeld.
En nee, dat zegt nog niks en ja, fök de wind.
Lang koud in april is niet uitzonderlijk, maar ben het nu wel beu om telkens 3 lagen aan te trekken. Ik ben meer tijd kwijt met aan- en uitkleden dan dat ik fiets.
Volgende week een week heuvelfietsen in het Saurland, dan wil ik graag 23 graden (liefst 's ochtends al, dus zonder arm- en beenstukken op pad) en windstil. Mag het een keer...
Eigenlijk vind ik de wind de grootste spelbreker. Op een gegeven moment ben ik wel warmgedraaid, maar ik word soms horendol van dat geloei om mijn oren. Afgelopen zondag na 20 km serieus overwogen om mijn rondje in te korten. Ik ben naast mijn fiets gaan staan en ff 2 minuten op mezelf ingepraat dat het toch wel een leuke hobby is... Dus toch doorgegaan en 105 km op de teller gezet, maar ik was knap chagrijnig toen ik terugkwam. laag D1 met 25.6 gemiddeld.
older Budweiser
Of zonder winterjasje weg hoeven dat je om 12 uur als een bult onder je shirt moet wegstoppen zodat je erbij fietst als de gebochelde van de Notre Dame.Kilowatt schreef:Hier ook een doorfietsende winterfietser.
Toch stoer hoor. Ik heb de laatste tijd al veel keer zo op zelf moeten inpraten. (niet alleen vanwege de wind). Dan denk ik altijd aan een uitspraak van Marianne Vos: "fietsen is het mooiste dat er is". En daar probeer ik dan zo hard mogelijk in te geloven.Eigenlijk vind ik de wind de grootste spelbreker. Op een gegeven moment ben ik wel warmgedraaid, maar ik word soms horendol van dat geloei om mijn oren. Afgelopen zondag na 20 km serieus overwogen om mijn rondje in te korten. Ik ben naast mijn fiets gaan staan en ff 2 minuten op mezelf ingepraat dat het toch wel een leuke hobby is... Dus toch doorgegaan en 105 km op de teller gezet, maar ik was knap chagrijnig toen ik terugkwam. laag D1 met 25.6 gemiddeld.
Veni. Vidi. Fietsie.
Zo zijn er wel meer mooie uitspraken om heel even bij stil te staan...TumTumTum schreef:...Toch stoer hoor. Ik heb de laatste tijd al veel keer zo op zelf moeten inpraten. (niet alleen vanwege de wind). Dan denk ik altijd aan een uitspraak van Marianne Vos: "fietsen is het mooiste dat er is". En daar probeer ik dan zo hard mogelijk in te geloven.
Daar zou ik wel een video (boodschap) van willen zien 2 minuten tegen jezelf kletsen vertel kilowatt wat heb je tegen jezelf allemaal gezegd? ik zie een soort klaagmuur voor me schoenen uit op de knieën en preken voor goed en zonnig weerKilowatt schreef:Hier ook een doorfietsende winterfietser.
Sensa GF White edition.
Canyon cf sl8.
Canyon cf sl8.
Heel herkenbaar. Hier in NH heeft iemand de ventilator vorig jaar november op kracht 4 gezet en dat is tot nu toe niet veranderd. Vorige week was het overdag best aardig met een zonnetje. Ik 's avonds erop uit met een windstopper, kniestukken en zonder overschoenen. Ik wilde juist een training doen op hoge hartslag. Daar kwam ik gewoon niet aan omdat ik zo was afgekoeld door die steenkoude wind. En het zonnetje maar schijnen, het haalde niks uit. Thuis gekomen waren mijn vingers en tenen compleet gevoelloos. Zo gaat het nu al maanden. T/m maart kan ik het nog wel hebben, maar nu wil ik ook wel eens een leuk weertje. Die wind op zich kan ik best hebben, maar het is zo'n gruwelijk koude wind. Ben er echt wel klaar mee.Kilowatt schreef:Hier ook een doorfietsende winterfietser.
Goedkope startbewijzen voor gran fondo's, bezoek de CycloWorld SHOP
Mooi verhaal Kilowatt, kan er veel in herkennen. Ik heb dit seizoen ook al een paar "waarom-doe-ik-dit-momentjes" gehad.
En ik kan me echt niet herinneren dat ik OOIT eind april met winterschoenen, lange handschoenen een winterjack heb getraind. Dit seizoen dus wel.
En ik kan me echt niet herinneren dat ik OOIT eind april met winterschoenen, lange handschoenen een winterjack heb getraind. Dit seizoen dus wel.
2 jaar geleden hadden we ook een heel koud en vooral lang voorjaar. Volgens ik me herinner was zelfs mei zeer pover toen.havana schreef:Mooi verhaal Kilowatt, kan er veel in herkennen. Ik heb dit seizoen ook al een paar "waarom-doe-ik-dit-momentjes" gehad.
Ik ben kennelijk kort van geheugen, kan ook aan de drank liggen.
- daniel1975
- Forum-lid HC
2013 was extreem koud en slecht idd. In maart nog sneeuw, begin mei volop nachtvorst.
Augustus juist hittegolf.
Less is bore
Dat helptdaniel1975 schreef:2013 was extreem koud en slecht idd. In maart nog sneeuw, begin mei volop nachtvorst.
@Nijkie: Stel je de drill sergeant in de beginscène van "Full Metal Jacket" maar voor...
Ach, ik ben niet zo van het klagen. Er zijn wel ergere dingen op de wereld dan wind en kou, ik kan het wel relativeren, behalve als ik op de fiets zit en heel soms als ik dit topic lees
@Herman_N: Vanavond weer een rondje gedaan, plan was de hartslag dit keer in D2 te krijgen na veel D1 afgelopen 2 maanden. Bui regen op de kop en ouderwets windbeuken. Ging op zich wel lekker, dat wel. 156 bpm, 29 gem. met bulderwind. En met overschoenen, winterjas, helmmuts, winterbroek...
older Budweiser
-
- Forum-lid HC
Prima weer geweest!!
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!