DeletedUser02
11 jun 2017 18:00
Bij deze mijn negatieve ervaring met 'gerespecteerd forumlid' Csteenbe.
Via het forum heb ik van Cees een setje 'Zo goed als nieuw, max 20x gedragen S-works' schoenen gekocht voor €150,- incl verzending.
Bij binnenkomst nog voor ik de schoenen gedragen had, viel me al op dat er 2 vervelende harde bultjes/ophoping van de stof aan de binnenkant van beide schoenen zaten (een soort afdruk van zijn grote teen waarschijnlijk). Links/rechts zitten deze bultjes op verschillende plaatsen (aan de bovenkant binnenin bij de nagel van de grote teen). Dit heb ik dan ook direct bij Cees aangegeven, die reageerde om de schoenen eerst eens te proberen (de maat is verder prima, lang en breed genoeg).
Na de schoenplaatjes bij de bikefitter afgesteld te hebben heb ik vandaag de schoenen uitgeprobeerd. Wat ik verwachtte kwam uit, 2 blauwe plekken op mijn grote teennagels, precies op de punten waar de bultjes zitten. Ook zijn de bultjes dusdanig hard dat het pijn lijden wordt mochten deze nog naar mijn voeten zetten met de tijd.
Ik heb dit bij Cees aangegeven, die al vrij snel op zijn strepen gaat staan. Vrij vertaald; 'Pech, had je ze maar moeten komen passen en niet 2e hands moeten kopen. Ze zien er mooi uit en er is niets mis mee want ik heb geen er geen problemen mee gehad' met de opmerking dat ik ze dan maar weer op MP moet zetten.
Dat laatste voel ik me niet comfortabel bij, wetende dat een andere koper ook ongetwijfeld last zal ondervinden (omdat ze L/R ook op verschillende plaatsen in de schoen zitten) zijn ze i.m.h.o. onverkoopbaar geworden.
Geen woord aan gelogen uiteraard, maar de schoenen zijn dus niet zo goed als nieuw (aan de buitenkant misschien wel, aan de binnenkant zeker niet).
Lesson's learned:
- Geen dure spullen 2e hands kopen zonder passen/garantie
- Geen 2e hands schoenen meer kopen
- Zo goed als nieuw is zelden zo goed als nieuw, zelfs op het forum
- Via het forum kopen heeft geen meerwaarde
- Nooit de vraagprijs betalen omdat je het wel vertrouwd
Nu maar even op de blaren zitten dus. Cees staat in zijn recht, maar het valt me wel tegen van het kopen via ons forum. Gezien de schoenen naar Cees zijn voet gevormd zijn, heb ik voorgesteld om de schoenen terug te nemen en daarin een deel van mijn verlies te nemen. Cees heeft daar duidelijk aangegeven niet voor open te staan. Kortom, ze zien er zo goed als nieuw uit, maar zijn onverkoopbaar.
Nogmaals ter verduidelijking, want hier valt Cees in de pb's ook steeds op terug, het model en de maat van de schoen zijn zeker niet het probleem. Het probleem is dat de schoenen gedragen zijn en er daardoor een harde bult in de stof ontstaan is op een plaats waar het niet hoort.
Laatst gewijzigd door
DeletedUser02 op 11 jun 2017 19:07, 1 keer totaal gewijzigd.