Van simpele km-tellers tot vermogensmeters en GPS

iemand al de Garmin edge 705??

colnagofreak
Forum-lid HC

colnagofreak 20 mar 2009 18:54

Ik heb er nu 2 ritten meegereden het is een erg mooi apparaat.

Ben ook 3 avonden bezig geweest Topo Nederland op mijn SD kaart te krijgen, eindelijk gelukt met een handig tooltje en Img2GPS, de volgende kaarten worden nu een eitje, weet nu hoe het werkt!

Morgen dus maar weer eens gaan testen met het mooie weer!
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!

colnagofreak
Forum-lid HC

colnagofreak 21 mar 2009 19:11

Vandaag 120 km gereden met de Edge, klopt het dat de kaart statisch is, wat ik bedoel is dat de kaart niet meedraait zoals bij b.v. TomTom.

Of is dit misschien ergens een instelling?

peterj
Forum-lid

Gebruikersavatar peterj 21 mar 2009 20:21

[quote="colnagofreak"]Vandaag 120 km gereden met de Edge, klopt het dat de kaart statisch is, wat ik bedoel is dat de kaart niet meedraait zoals bij b.v. TomTom.

Of is dit misschien ergens een instelling?[/quote]

@Freak dit is een instelling.
Ga naar:knop menu > instellingen > kaart > Oriëntatie > kies voor track boven (staat nu waarschijnlijk op noord boven)
Mijn enige doel is trainen totdat ik geen pijn meer voel.

colnagofreak
Forum-lid HC

colnagofreak 21 mar 2009 21:06

Ja, klopt helemaal!
Bedankt, lijkt me zo een stuk gemakkelijker met het rijden van tracks!
Hoef je niet zo op zijn kop te denken, rechts af bij links! ;)

spiritwetteren
Forum-lid

spiritwetteren 21 mar 2009 21:29

Nog veel te leren he colnagofreak. alle begin is moeilijk. Ik ben daar ook enkele maanden aan bezig geweest, maar het loont de moeite.
En als ge iets wil weten, vraag maar. er zal wel iemand helpen.
Mvg

Spirit
We zijn er om elkander te helpen, nietwaar?

colnagofreak
Forum-lid HC

colnagofreak 22 mar 2009 10:48

Mijn eerste impressies van de Edge 705 zijn zeer positief, het is een zeer mooi apparaat!

Eerste indruk is dat er niet echt goed mee te navigeren is, maar daar was ik al voor gewaarschuwd.
Maar een course file importeren is een goede vervanger voor dit navigeren, je moet het dan echter doen zonder aanwijzingen.

Garmins software is ook goed te noemen, Trainingscentrum is ook gebruikersvriendelijk en voldoet goed voor mij, ik kan mij voorstellen dat dit voor de fervente trainingsbeesten dit wat te beperkt is.

Door vele forums en sites te bezoeken leer je inderdaad steeds meer over de mogelijkheden en onmogelijkheden, hiervoor dank!

misternochain
Forum-lid

misternochain 22 mar 2009 13:02

Bij mij werkt een track anders toch perfect, met turn-by-turn navigatie.
Stevens SLC Team Ultegra SL

yugor
Forum-lid

yugor 22 mar 2009 16:07

[quote="colnagofreak"]Mijn eerste impressies van de Edge 705 zijn zeer positief, het is een zeer mooi apparaat!

Eerste indruk is dat er niet echt goed mee te navigeren is, maar daar was ik al voor gewaarschuwd.
Maar een course file importeren is een goede vervanger voor dit navigeren, je moet het dan echter doen zonder aanwijzingen.

Garmins software is ook goed te noemen, Trainingscentrum is ook gebruikersvriendelijk en voldoet goed voor mij, ik kan mij voorstellen dat dit voor de fervente trainingsbeesten dit wat te beperkt is.

Door vele forums en sites te bezoeken leer je inderdaad steeds meer over de mogelijkheden en onmogelijkheden, hiervoor dank!

[/quote] Goed om te horen dat ie bevalt :)
Mij bevalt TC ook prima - daarnaast heb ik bikeplanner nog voor de mooie grafiekjes.

henkv
Forum-lid
Contact

henkv 22 mar 2009 17:15

Ik moet van Heemstede naar Simpelveld. Op de fiets natuurlijk. Hoe adviseren de route-geleerden nu om dat aan te pakken met behulp van de 705? Ik zie een aantal beren en de grootste beer: hoe van die N wegen af te blijven? Als ik routes laat genereren met maps.google of bikely is dat toch wel allemaal grote wegen werk. Zit er nu niets anders op dan om met de hand de hele route in te klikken?

Ik denk ook aan course mode of betere alternatieven?
Mijn trainingen op bikeplanner.com

peterj
Forum-lid

Gebruikersavatar peterj 22 mar 2009 17:26

[quote="colnagofreak"]Maar een course file importeren is een goede vervanger voor dit navigeren, je moet het dan echter doen zonder aanwijzingen.
[/quote]

Met aanwijzingen gaat wel maar dan moet je de course file omzetten naar een gpx file bv met http://www.gpsies.com/upload.do?uploadMode=convert, na dit gedaan te hebben kopieer en plak je het gpx file in je garmin in de map gpx.
daarna knop menu > waarheen > opgeslagen ritten > kies het opgeslagen gpx file > navigeer en karren maar.

peterj
Forum-lid

Gebruikersavatar peterj 22 mar 2009 17:33

@HenkV ik zou als ik u was een course maken met http://bikeroutetoaster.com/Course.aspx het is misschien 10 minuutjes klikken maar je hebt er uren plezier van tijdens het fietsen, je kunt zo de wegen die je niet wil fietsen vermijden.

misternochain
Forum-lid

misternochain 22 mar 2009 19:03

[quote="HenkV"]Ik moet van Heemstede naar Simpelveld. Op de fiets natuurlijk. Hoe adviseren de route-geleerden nu om dat aan te pakken met behulp van de 705? Ik zie een aantal beren en de grootste beer: hoe van die N wegen af te blijven? Als ik routes laat genereren met maps.google of bikely is dat toch wel allemaal grote wegen werk. Zit er nu niets anders op dan om met de hand de hele route in te klikken?

Ik denk ook aan course mode of betere alternatieven?[/quote]

Ik heb de beste ervaringen met het navigeren op de edge zelf, zolang je hoofdstraten afvinkt bij je instellingen zal hij een N weg mijden als de pest.
Ik heb dit nu nog wel niet op grote afstanden geprobeerd maar enkel kleine stukjes om te zien hoe hij mij thuis zou brengen, hij deed die eigenlijk bijna altijd perfect ... buiten die ene keer dat hij mij door het bos wou sturen :rolleye:
Stevens SLC Team Ultegra SL

Plaats reactie