Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Gios

mda1
Forum-lid
Berichten: 736
Lid geworden op: 10 aug 2010 16:18

mda1 09 aug 2013 16:48

53x11 schreef:... en een 10 speed campa record groep uit het pre ultra torque tijdperk (nooit meer aan te komen natuurlijk)....
als u 1 pagina terug kijkt... :D

Gebruikersavatar
53x11
Forum-lid HC
Berichten: 9133
Lid geworden op: 28 sep 2005 00:38

Gebruikersavatar 53x11 09 aug 2013 17:29

Dat is dan ook weer opgelost gastheer: je hoeft alleen nog maar mda1 uit te kopen! :grin:
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

Gebruikersavatar
Gastheerg
Forum-lid HC
Berichten: 6582
Lid geworden op: 28 okt 2011 20:51
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 16 aug 2013 10:34

Ook bruikbaar om pasta af te meten
Afbeelding

En als de Euro echt flopt moeten we maar over stappen op de Gios
Afbeelding

Ik ben er inmiddels wel uit wat ik met de Pordigiosa ga doen. Het wordt een klimfiets met zwarte afmontage en daar waar betaalbaar in carbon.

Gebruikersavatar
Gastheerg
Forum-lid HC
Berichten: 6582
Lid geworden op: 28 okt 2011 20:51
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 18 sep 2013 12:49

Afgelopen week een oude Super Record gekocht. Type waar uit de overgang van Ijsboercke naar Thijs Vermeer.

Ben de fiets aan het demonteren om hem dan netjes in elkaar te zetten. Lak is erg slecht maar de fiets ga ik ook gebruiken voor ritten op strade bianche.

Ik heb vroeger twee van dit soort fietsen gehad en dat maakt het extra leuk.

De gegraveerde onderdelen vond ik vroeger al helemaal geweldig. Helaas is dat niet meer :(
Afbeelding

De moet wel en gepolijst worden.
Afbeelding

Gaat vast een leuk project worden :mrgreen:

Gebruikersavatar
Gastheerg
Forum-lid HC
Berichten: 6582
Lid geworden op: 28 okt 2011 20:51
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 06 okt 2013 10:08

De moderne Super Record gebruik ik als dagelijkse fiets. De Prodigiosa wordt een klimfiets (na een mislukt trail-running start heb ik fors klimambities voor de komende 3 jaar) en de Brooklyn Gios wil ik toch een beetje netjes houden. Rij er wel Parijs-Roubaix mee maar dat is puur wat modder.
Voor volgend jaar staan er een hele rij retro-ritten op het programma. Ook drie in Italie met veel strade bianche. Wil ik de Brooklyn niet aandien.
Dus een oude Super Record opgedoken. Dit ook omdat ik nog steeds spijt heb dat ik m'n eerste 2 Gios fietsen heb weg gedaan.

Frame gestript en is nu in Italie om na te kijken en indien ok te spuiten.
Afbeelding

In de tussentijd kan ik me verder druk maken over de onderdelen.
Trapstel een Super Record maar met een Record as. Graag zou ik een gegraveerd blad monteren maar die zijn schaars en als het schaars is heeft dat een verpletterend effect op de prijs.
Afbeelding

As die er inzat kan noig makkelijk 50 retro tochten mee
Afbeelding

Als voorderailleur de eerste editie van de Campagnolo Super Record. Latere versie kreeg zwarte armpjes maar dit is prima.
Afbeelding

Als balhoofd uiteraard een Super Record. Kogelbanen zijn wel iets aangetast maar voor dit project nog prima.
Afbeelding

Op de fiets zaten Record C grepen en dat gaan we natuurlijk niet monteren. De Super Record grepen die eigenlijk horen heb ik nooit mooi gevonden. Liefst een paar gegraveerde hendels maar die neem ik wel een keer mee uit Italie. Voorlopig gewoon het neutrale klassieke model.
Afbeelding

De achterderailleur was nog in uitstekende staat. Vet in de wieltjes en klaar.
Afbeelding

De remhoeven die op de fiets zaten waren niet zo mooi. Ik had dit stel nog liggen. Is een net wat modernere versie en ook net wat fraaier. Misschien niet helemaal tijdcorrect maar ik ben een genieter en geen freak.
Afbeelding

De stuurnok had ik al eens laten zien maar.................ben ik erg blij mee dat ik die heb 8-)
Afbeelding

En natuurlijk het beroemde houtje :mrgreen:
Afbeelding

De zadelpen was erg slecht. Nu na een tweede keer polijsten. Het muntje ernaast hing Gios vroeger aan ieder frame/vork en gegraveerde component die de fabriek verliet. Van m'n eerste set heb ik 1 zo'n muntje bewaard.
Afbeelding

Wordt vervolgd..............................

Gebruikersavatar
jsprbcn
Forum-lid
Berichten: 2319
Lid geworden op: 20 jan 2011 23:40
Locatie: barcelona
Contact

Gebruikersavatar jsprbcn 06 okt 2013 11:23

Mooi hoor!

velo
Forum-lid
Berichten: 618
Lid geworden op: 07 okt 2006 15:36
Contact

velo 09 okt 2013 08:17

Volgens mij maakt greg softly van cyclomdo deze weer als repro

http://www.ebay.com/itm/Gios-pantograph ... 0591780768
Staal, je blijft rijden ....
http://vintageveloblog.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
Gastheerg
Forum-lid HC
Berichten: 6582
Lid geworden op: 28 okt 2011 20:51
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 09 okt 2013 08:45

velo schreef:Volgens mij maakt greg softly van cyclomdo deze weer als repro

http://www.ebay.com/itm/Gios-pantograph ... 0591780768
Klopt maar dan moet ik wel een mazzeltje hebben want fors aan de prijs met verzenden mee

Gebruikersavatar
Gastheerg
Forum-lid HC
Berichten: 6582
Lid geworden op: 28 okt 2011 20:51
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 09 okt 2013 10:54

Voor Bottechia (Ingmar) ga ik een witte Gios Torino Professional opbouwen. Fiets moet helemaal RRR worden.

Frame is overgespoten maar deze variant heeft daadwerkelijk bestaan en er zijn originele decals gebruikt.
Zelf heb ik een dergelijke witte als crossfiets gehad en m'n ex had een dergelijke witte als gewone wegfiets. Gestolen op de nacht voor de Marmotte :shock:

Deze voor Bottechia moet vooral RRR (Retro-Rit-Ready) zijn en daar waar keuzes gemaakt moeten worden laten we het budget niet tot aan de hemel groeien.
Toch heb ik nu al spijt dat ik hem niet voor mezelf heb gekocht :geek:

Ingmar heeft andere kwaliteiten dan inkopen van oude fietsen en deze opknappen maar dit soort klusjes zijn natuurlijk gewoon ook leuk om te doen.
Ik ga er wat moois van maken!

Afbeelding

Dit frame had Ingmar oorspronkelijk gekocht. Voor iemand met zijn knutselambitie eigenlijk een hopeloos project dus die heb ik maar van hem overgenomen.

Ga ik voor een ander wel een keer een mooie Gios van maken. Frame is origineel maar wie er deze verf op gesmeerd heeft komt niet in de fietsen hemel :mrgreen:

Afbeelding

27 oktober is in Gent de Stalen Ros beurs welke in het teken staat van Gios Torino. Ik ga zeker langs maar of ik een aantal fietsen ga showen zoals elders al is gesuggereerd is maar de vraag. Ik ga vooral langs om voor een drietal projecten spullen te kopen.

velo
Forum-lid
Berichten: 618
Lid geworden op: 07 okt 2006 15:36
Contact

velo 09 okt 2013 17:14

Gastheerg schreef:
velo schreef:Volgens mij maakt greg softly van cyclomdo deze weer als repro

http://www.ebay.com/itm/Gios-pantograph ... 0591780768
Klopt maar dan moet ik wel een mazzeltje hebben want fors aan de prijs met verzenden mee
Daar was ik mij meer dan bewust van.

Het is meer er op wijzen dat het er is meer niet.
Staal, je blijft rijden ....
http://vintageveloblog.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
Gastheerg
Forum-lid HC
Berichten: 6582
Lid geworden op: 28 okt 2011 20:51
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 09 okt 2013 17:38

velo schreef:Het is meer er op wijzen dat het er is meer niet.
Blijven doen want als ik een moment van zwakte heb bestel ik zoiets gewoon :mrgreen:

sharkman113
Forum-lid HC
Berichten: 5374
Lid geworden op: 18 okt 2007 22:15

sharkman113 09 okt 2013 19:27

Voor Bottechia (Ingmar) ga ik een witte Gios Torino Professional opbouwen. Fiets moet helemaal RRR worden.
Mooie professional, had er tot twee jaar terug nog meer dan tien gloednieuw in doos zitten (overgenomen van een voormalig importeur).
Geen idee waar RRR moet zijn maar als dit tijdconform zou moeten zijn moet er een iets moderenere groep op (ik monteerde ze indertijd - 1984 als het goed is- eigenlijk enkel met Record en Super record af en die groep had reeds de sierlijke kettingbladen)

Plaats reactie