Mountainbike Show Your Stuff
- daniel1975
- Forum-lid HC
Hehehe, die xt ispec combi komt mij heel bekend voor
Fijne combi.
Fijne combi.
Less is bore
-
- Forum-lid
Ja, schakelt en remt perfect, een clean stuur is echter wel de mooiste bijkomstigheiddaniel1975 schreef:Hehehe, die xt ispec combi komt mij heel bekend voor
Fijne combi.
sensa guilia
Cannondale scalpel
Trek Superfly 100 pro sl
Cannondale scalpel
Trek Superfly 100 pro sl
- boswielrenner
- Forum-lid
Na zes weken wachten gisteren eindelijk mijn nieuwe Specialized Epic Elite 29 kunnen ophalen.
De standaard Magura remmen en schijven zijn vervangen door Shimano XT BR M785 remmen. Tevens zijn de standaard cassette, het standaard zadel en de banden vervangen.
De standaard Magura remmen en schijven zijn vervangen door Shimano XT BR M785 remmen. Tevens zijn de standaard cassette, het standaard zadel en de banden vervangen.
Laatst gewijzigd door boswielrenner op 23 dec 2014 17:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Tarmac SL7 S-works Disc
Tarmac SL6 Pro Disc
Tarmac SL6 S-works
Specialized Epic 29
Tarmac SL6 Pro Disc
Tarmac SL6 S-works
Specialized Epic 29
- daniel1975
- Forum-lid HC
Mooi speelgoed!!
Less is bore
Zier er idd erg mooi uit maar dat mag ook wel voor zoiets als 4500 Euro.
Ik bedoel dit niet afbrekend Boswielrenner!! Als Speci dezelfde fiets met een aluminium frame zou hebben dan zou dat voor mij echt een overweging zijn.
Wat me echter erg stoort is dat alle high end afgemonteerde MTB (race idem dito) een carbonnen frame hebben en persoonlijk zit ik daar niet op te wachten. Laten we even de discussie crabon/alu/titanium discussie achterwege laten.
Qua gewicht kun je ook een prima alu/tita frame hebben en minder gevoelig voor eventueel ernstige beschadigingen na een toch wel kleine val. Je carbonnen buis hoeft maar haaks een scherpe rand te raken en je frame is gezien. Ligt er dan natuurlijk aan welke buis.
Qua afmontage vind ik die Speci Elite gewoon erg goed (geen ervaring maar wel het nodige leeswerk gedaan) maar dat vindt je dan weer nooit terug op andere fietsen (lower end en dus met alu frames).
Gewoon jammer en ik denk dat ik maar eens een alu/tita frame ga kopen en dat zelf custom opbouw. Wel Shimano maar geen XTR want dat is echt te hoog geprijsd. XT is net zo goed en een factor 3 zo goedkoop op menig onderdeel.
Staat je zadelpen niet erg ver uit Boswielrenner?
Ik bedoel dit niet afbrekend Boswielrenner!! Als Speci dezelfde fiets met een aluminium frame zou hebben dan zou dat voor mij echt een overweging zijn.
Wat me echter erg stoort is dat alle high end afgemonteerde MTB (race idem dito) een carbonnen frame hebben en persoonlijk zit ik daar niet op te wachten. Laten we even de discussie crabon/alu/titanium discussie achterwege laten.
Qua gewicht kun je ook een prima alu/tita frame hebben en minder gevoelig voor eventueel ernstige beschadigingen na een toch wel kleine val. Je carbonnen buis hoeft maar haaks een scherpe rand te raken en je frame is gezien. Ligt er dan natuurlijk aan welke buis.
Qua afmontage vind ik die Speci Elite gewoon erg goed (geen ervaring maar wel het nodige leeswerk gedaan) maar dat vindt je dan weer nooit terug op andere fietsen (lower end en dus met alu frames).
Gewoon jammer en ik denk dat ik maar eens een alu/tita frame ga kopen en dat zelf custom opbouw. Wel Shimano maar geen XTR want dat is echt te hoog geprijsd. XT is net zo goed en een factor 3 zo goedkoop op menig onderdeel.
Staat je zadelpen niet erg ver uit Boswielrenner?
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock
- boswielrenner
- Forum-lid
tsja, als je geen carbon wilt, dan zit je doorgaans aan een goedkopere afmontage vast. Ik snap je punt wel. Bij de racefietsen kan je ook fantastische alu frames krijgen die je vervolgens zelf kunt opbouwen. Bij de MTB's is het wat lastiger. Je kunt immers geen alu S-works krijgen. Met andere woorden; de topmodellen van ieder merk zijn doorgaans allemaal van carbon. Persoonlijk maak ik me geen zorgen over vallen en carbon. Carbon is best sterk en als ik in al die jaren dat ik op de MTB rij, vijf keer ben gevallen, dan is dat een ruime schatting.
Mijn zadelpen staat goed. Het lijkt wellicht alsof zadelpen te ver uitsteekt, maar je moet het centrum bracket tot bovenkant zadel meten en die afstand klopt.
Mijn zadelpen staat goed. Het lijkt wellicht alsof zadelpen te ver uitsteekt, maar je moet het centrum bracket tot bovenkant zadel meten en die afstand klopt.
Tarmac SL7 S-works Disc
Tarmac SL6 Pro Disc
Tarmac SL6 S-works
Specialized Epic 29
Tarmac SL6 Pro Disc
Tarmac SL6 S-works
Specialized Epic 29
-
- Forum-lid
Gave fiets boswielrenner!
-
- Forum-lid