Remmen, sturen, cranks etc., maar ook lampen en fietskoffers
-
DeletedUser02
- Forum-lid HC
- Berichten: 4290
- Lid geworden op: 23 jul 2009 02:25
DeletedUser02
05 jun 2019 21:18
Vieux chnoque schreef: ↑05 jun 2019 21:03
In 40 jaar op de fiets ben ik nog nooit blijven staan door mechanische pech, geen gebroken kabels, geen kapotte derailleurs, alleen lekke banden. ( en dat laatste tegenwoordig 1 x per 3.500 km gemiddeld).
De nieuwe schakelsystemen zijn mooi gecomplliceerd en een extra bron van problemen.
De enige keer dat ik bleef staan was op mijn verjaardag met een gebroken spaak. Rij sindsdien alleen nog maar met handgespaakte wielen en tenminste 24 spaken in het achterwiel en dat is probleemloos.
Verder moet ik ook niet zoveel van die nieuwe snufjes als electronisch schakelen, schijfremmen, tubeless, iso decoupler of verende voorvorken (Roubaix). Heb al verschillende mensen om deze 'innovaties' moeten zien afhaken omdat er iets ogenschijnlijk simpels sneuvelde.
Tubeless is de enige waar ik de meerwaarde nog wel van in zie, maar het is wel een gedoe.
-
edwin01
- Forum-lid
- Berichten: 1779
- Lid geworden op: 25 mei 2006 17:02
edwin01
06 jun 2019 11:12
Dat een derailleur tegenwoordig ook elektrisch werkt vind ik op zich niet eens zo'n probleem. Sterker nog, als het uitontwikkeld en prijstechnisch wat beter is, komt het zeker op mijn fiets. Een volledig mechanische derailleur kan zeker ook kapot. En zoals ik al schreef, een band kan ook nog steeds lek.....
En daarbij, profs willen/krijgen gewoon het beste/lichtste materiaal. Ze hebben ook een iets andere attitude t.o.v. hun spulletjes dan de gemiddelde toerfietser die (gechargeerd...) zijn fietsje na iedere rit vertroetelt en glimmend weer in de schuur zet. De mechaniciens geven de fiets een sopje, kijken of alles nog fatsoenlijk werkt en dat is het wel zo'n beetje.
De spullen krijgen ook nogal op hun lazer tijdens een profkoers, ik merk het zelf ook al als ik weer eens probeer aan een clubkoersje mee te doen. Wat nou even druk van je pedalen halen als je schakelt, gewoon doordouwen en KLAKKK!!!!
In de F1 rijdt men ook niet meer met spullen van pakweg 30, 40 jaar terug omdat die zo lekker lang heel bleven.... De grenzen worden opgezocht, want het gaat om snelheid! Net als bij wielrennen.
-
daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40120
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
daniel1975
06 jun 2019 13:32
Das de auto van Lauda toch?
Less is bore
-
edwin01
- Forum-lid
- Berichten: 1779
- Lid geworden op: 25 mei 2006 17:02
edwin01
06 jun 2019 15:02
-
daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40120
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
daniel1975
23 jun 2019 14:40
Om een fiets om te bouwen heb ik toch aan onderstaande set genoeg?
De bluetooth ontvanger/zender zit erbij en de inbouwpoort voor in het stuur.
Mis ik dan nog iets?
Lieferumfang - Dura Ace Di2 R9150 Elektronik-Kit+EW-RS910 intern
Dura Ace 11-fach Di2 Schaltwerk RD-R9150 SS
Dura Ace 2x11-fach Di2 Umwerfer FD-R9150 Anlöt
Di2 Batterie / Akku BT-DN110 (Für integrierten Einbau im Rahmen oder Sattelstütze)
Di2 Ladegerät SM-BCR2 für Batterie SM-BTR2 + BT-DN110
Di2 Elektrischer Sender EW-WU111 D-Fly ANT+ / Bluetooth
Di2 Verteiler 2 Ports EW-RS910 integriert
Di2 Stromkabel Verbindung/Verteiler Y-Kabel EW-JC130
Di2 Verteiler SM-JC41 intern
Di2 Stromkabel EW-SD50 Set (1x1200mm / 1x750mm / 1x650mm / 1x300mm)
Di2 Kabelbinder EW-SD50 (20 Stück)
Less is bore
-
walter-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5283
- Lid geworden op: 08 okt 2017 11:27
- Locatie: Lubbeek/België
walter-
23 jun 2019 15:46
Lijkt me compleet; heb je een frame/zadelpen/stuurpen waarin je de batterij kwijt geraakt?
-
daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40120
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
daniel1975
23 jun 2019 18:15
Frame is groot genoeg
Maar zonder gekheid; linksom of rechtsom krijg ik die wel in de zadelpen van een V1-r.
Zijn wel wat truukjes voor de verzinnen.
Less is bore
-
walter-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5283
- Lid geworden op: 08 okt 2017 11:27
- Locatie: Lubbeek/België
walter-
23 jun 2019 19:59
Ps: hoe jezelfde lijstje van benodigdheden eruit zag bij een etap 11 speed: 2 shifters, 2 derailleurs en een lader....
-
daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40120
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
daniel1975
23 jun 2019 20:19
Ik vind de derries er lomp uit zien met die accu erop en dan moet ik weer gaan klooien met een Roadlink of een minder mooie wifli derrie op vakantie in de bergen.
En je leest meer storingen over Etap dan over de veel meer verkochtte di2.
Less is bore
-
walter-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5283
- Lid geworden op: 08 okt 2017 11:27
- Locatie: Lubbeek/België
walter-
23 jun 2019 20:53
En je kan ze ook niet meer kopen
.