Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Thomas Dekker

timo2.0
Forum-lid HC
Berichten: 7631
Lid geworden op: 21 jan 2008 15:59

timo2.0 29 jul 2010 15:26

Als je echt wil duidelijk maken dat dopingzondaars niets in het peloton te zoeken hebben dan moet je iemand die gepakt wordt voor het leven schorsen en alle behaalde resultaten met terugwerkende kracht schrappen. Maar dat wordt een puinhoop.
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

Gebruikersavatar
johnwx
Forum-lid
Berichten: 324
Lid geworden op: 31 mei 2010 11:08
Locatie: Baarn

Gebruikersavatar johnwx 29 jul 2010 15:51

Timo 2.0 schreef:
John Wx schreef:heb je absoluut een punt, alleen voor dat soort volk hebben we toch niet voor niets euthenasie uitgevonden

Pffff, nog los van dat het totaal off-topic zijn is euthanasie niet uitgevonden om mensen met een geestelijke stoornis - want dat is pedofilie - te doden. Je verkondigt dus ook nog eens onzin, al is dat uiteraard wel getriggered doordat "teutoon" het verschil niet kent tussen een pedofiel en een pedoseksueel.

Mensen met een geestelijke stoornis - hoe verwerpelijk ook volgens de normen en waarden van onze maatschappij - behoor je niet af te maken maar te helpen. Het zijn patiënten. Daarbij kunnen pedofielen ansich prima in de samenleving functioneren, wat ook blijkt uit de schatting dat vijf procent van de mannelijke bevolking pedofiele neigingen vertoont: dat zijn zo'n half miljoen Nederlanders. Anders is het met pedoseksuelen - dat zijn pedofielen die seksuele gevoelens hebben voor minderjarigen en daar ook aan toegeven. Dat zijn de patiënten die inderdaad, na het uitzitten van hun straf, in behandeling moeten al is uiteraard duidelijk dat - juist omdat het een stoornis is - er geen sprake is van een overzichtelijk behandelingstraject.

Maar euthanasie is met betrekking tot zowel pedofilie als pedoseksualiteit uiteraard onzin. Sowieso betekent euthanasie ""het op hun eigen verzoek bespoedigen van de dood of ter dood brengen van hevig lijdende, ongeneeslijke zieken" (VanDale) en ik denk dat ik toch echt in jouw interpretatie het "op eigen verzoek" mis. Jouw opvatting van euthanasie en de toepassing daarvan komt wat dat betreft meer overeen met het T4 Programm van de nazi's.

Maar tot zover mijn off-topic bijdrage die voor velen wel weer onder het "(s)links gelul" zal vallen.


Je hebt gelijk dat bedoel ik, onze oosterburen taktiek / techniek

Bedoelde het ook cynisch dat van die euthenasie als we alles letterlijk nemen word het een bende

Je hoeft mij niets uit te leggen wat ziek in je hoofd zijn is, ben al meer dan 10 jaar bezig van therapie dit tot module dat om mijn Borderline en mijn suïcidale gedrag en Automutilatie te leren begrijpen

Dus om even terug te komen op "eigen verzoek" dat heb ik ook gedaan bij mezelf alleen ben ik door deze maatschappij terug gehaald en weer tot leven gewekt

Ik weet dus heel goed wat "eigen verzoek" inhoud

Dus voor mij geen "Pfff" zoals jij bijna begint met je uit de hoogte verhaal maar gewoon een pil van Drion of ga je mij zo heel betweterig vertellen dat die eigenlijk voor bejaarden is bedoeld.....
"Arno van Boeijen" 15/09/1968 - 02/04/2003

100cols
Forum-lid
Berichten: 317
Lid geworden op: 18 jan 2009 14:56

100cols 29 jul 2010 16:08

De juiste interpretatie van cynische opmerkingen is lastig op een forum, gezien jouw eerdere post vind ik de reactie van Timo ook niet meer dan logisch. Na je laatste reactie begrijp ik dat het verhaal van Timo even niet zo lekker binnenkomt, ook logisch, maar dat kan hij natuurlijk ook niet verwachten. Let dus in eerste instantie even op wat je zelf schrijft, voordat je een ander gaat vertellen dat 'ie betweterig doet.

Maar goed, beetje zwaar voor een Thomas Dekker topic. Het is uiteindelijk maar sport. OT weer?

Gebruikersavatar
johnwx
Forum-lid
Berichten: 324
Lid geworden op: 31 mei 2010 11:08
Locatie: Baarn

Gebruikersavatar johnwx 29 jul 2010 16:17

100cols schreef:De juiste interpretatie van cynische opmerkingen is lastig op een forum, gezien jouw eerdere post vind ik de reactie van Timo ook niet meer dan logisch. Na je laatste reactie begrijp ik dat het verhaal van Timo even niet zo lekker binnenkomt, ook logisch, maar dat kan hij natuurlijk ook niet verwachten. Let dus in eerste instantie even op wat je zelf schrijft, voordat je een ander gaat vertellen dat 'ie betweterig doet.

Maar goed, beetje zwaar voor een Thomas Dekker topic. Het is uiteindelijk maar sport. OT weer?


Dat is een nadeel van een forum en mail wisseling dus het mes snijdt aan 2 kanten (letterlijk bij me)

Enige zelfspot is mij niet onbekend
"Arno van Boeijen" 15/09/1968 - 02/04/2003

cube_m
Forum-lid
Berichten: 64
Lid geworden op: 20 aug 2006 19:54

cube_m 29 jul 2010 16:53


timo2.0
Forum-lid HC
Berichten: 7631
Lid geworden op: 21 jan 2008 15:59

timo2.0 29 jul 2010 16:53

Met alle respect voor je geestelijke verwarring en symptomen, maar wellicht had je in eerste instantie die opmerking dan inderdaad niet moeten maken. Het cynisme kwam bij mij en bij veel andere forumleden niet over, en zoals je het opschreef leek het precies een opvatting die in deze verrechtsende en verhardende samenleving steeds vaker en zonder spoor van cynisme wordt gemaakt. En met die insteek nam ik het inderdaad letterlijk en dat was de basis van mijn reactie.

Terug naar het onderwerp Thomas Dekker.
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

geer
Forum-lid
Berichten: 1064
Lid geworden op: 21 dec 2005 16:29

geer 29 jul 2010 17:01

OT
@John Wx: ook al is die opmerking over euthanasie cynisch, alleen al de suggestie al is weerzinwekkend. Daarnaast vind ik persoonlijk de verwijzing naar 'onze oosterburen tactiek / techniek' ook zeer ongepast. Ook dit zal wel weer cynisme zijn, het ontbreekt iedere vorm van fatsoen.

Patiënt, cliënt; whatever. Fatsoen is geen ziekte.

Mr_T
Forum-lid
Berichten: 1435
Lid geworden op: 29 aug 2008 14:26

Mr_T 29 jul 2010 17:10

Hiereen artikel van onze nationale fraudeur in de wielersport.

Uiteraard veel spijt...

Ik heb hier al vaak mijn visie over dopers gespuid (en in de ogen van de meeste forumleden een te extreme visie) en ik denk niet dat we dopers nodig hebben.

Maar goed, de regel is nu dat je na 2 jaar het weer mag proberen. Daar kan Thomas ook niets aan doen.

Dus ja, van mij geen boegeroep naar ex-dopers. Wellicht kan hij nog eens wat leuks laten zien.

fiedoo
Forum-lid HC
Berichten: 5823
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:14

fiedoo 29 jul 2010 17:12

Geer schreef:@Timo 2.0 zo is het en niet anders....

Maar hoe dat ook. Als sporters na hun straf uit gezeten te hebben, niet meer terug mogen komen in de sport, heeft straffen ook geen zin meer.

Dan dien je de zondaars te verbannen uit de sport, per direct. Maar die beslissing durft niemand te nemen. Stel je voor dat favo schoonzoon Schleck (A) pakt....

Er zijn wel genoeg ploegen die niet in zee gaan met zondaars (neem Rabo). Wanneer meer ploegen dit zouden doen, worden de zondaars vanzelf uit de grotere wedstrijden gefilterd, of er worden steeds meer kleinenere ploegen uitgenodigd voor de grotere wedstrijden.


wat is een zondaar?
Moet iemand die een brood steelt "levenslang" de bak in evenals een moordenaar?
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

geer
Forum-lid
Berichten: 1064
Lid geworden op: 21 dec 2005 16:29

geer 29 jul 2010 17:16

In de ogen van god zijn we allemaal zondaars, ofzo.

Je hebt gelijk. Ik spreek ook expleciet mijn liefde uit voor Thomas Dekker, en hoop oprecht dat hij snel weer koerst.

Er is alleen geen oplossing voor de beeldvorming over / van geschorste renners in de publieke opinie.

Hoe zeer ik Dekker lief heb, hoe triest ik de verschijning Vino vind. Ik kan er niets aan doen.

eelcoz

eelcoz 29 jul 2010 17:24

Alsof alle renners in de afgelopen Tour 'schoon' waren. Dat gelooft toch ook niemand. Het is de afgelopen jaren wel gebleken dat veel van de gepakten gewoon de sukkels waren die fouten maakten. Om dan deze renners te blijven nawijzen en uitjoelen bij terugkeer vind ik triest en naief. Wen er maar aan dat (wieler)sport nooit helemaal 'schoon' zal worden. En je moet je afvragen of dat allemaal zo erg is. Wat mij betreft stoppen ze vandaag nog met dopingcontroles en aanverwante schijnoplossingen tegen het dopingprobleem. Het is totaal zinloos. Doping is er al zo lang sport bestaat. Thomas is wat mij betreft welkom en ik hoop dat hij weer mooie koersen kan gaan rijden.

sibon
Forum-lid
Berichten: 438
Lid geworden op: 07 mei 2007 15:16

sibon 29 jul 2010 17:28

eelcoz schreef:Alsof alle renners in de afgelopen Tour 'schoon' waren. Dat gelooft toch ook niemand. Het is de afgelopen jaren wel gebleken dat veel van de gepakten gewoon de sukkels waren die fouten maakten. Om dan deze renners te blijven nawijzen en uitjoelen bij terugkeer vind ik triest en naief. Wen er maar aan dat (wieler)sport nooit helemaal 'schoon' zal worden. En je moet je afvragen of dat allemaal zo erg is. Wat mij betreft stoppen ze vandaag nog met dopingcontroles en aanverwante schijnoplossingen tegen het dopingprobleem. Het is totaal zinloos. Doping is er al zo lang sport bestaat. Thomas is wat mij betreft welkom en ik hoop dat hij weer mooie koersen kan gaan rijden.


Denk ik ook. Dat liet de Balco - affaire toen ook liet zien. Doping gebruiken is een wedstrijd in de wedstrijd. En een behoorlijk spannende ook.

Plaats reactie