Vandaag gefietst in 2007?
Gisteren met 25-koppige groep een tocht gemaakt van 100km met gem van 30km/u. Niet zo koud als maandag, leuke (vlakke) rit. Opnieuw met mtb gefietst.
Gebruik gemaakt van slicks. Sommige wegen wel nat door strooizout, dus daarna even fiets gespoeld.
Gebruik gemaakt van slicks. Sommige wegen wel nat door strooizout, dus daarna even fiets gespoeld.
Ja het was erg koud van morgen .
Eerst een half uur langs de Maas gereden hier was het behoorlijk koud.
Dus daarna maar achter mijn huis het bos ingedoken om aldaar mij kapot te rijden op die losse paardepaadjes van het Heijderbos( Centreparcs).
Deze waren hard en erg ongelijk dus het leek wel of ik in de bergen aan het rijden was.
Sommige stukken zelfs op het allerkleinste verzet gereden ( wat ik eigenlijk nooit doe).
1x chainsuck gehad maar deze gelukkig nog los kunnen stampen omdat hij tussen het tandwieltje en de achterbrug vast zat.
Na 1:20 kreeg ik koude tenen dus toen maar met de staart(wat er nog van over was met dit koude weer ) tussen de benen naar huis gegaan.
Eerst een half uur langs de Maas gereden hier was het behoorlijk koud.
Dus daarna maar achter mijn huis het bos ingedoken om aldaar mij kapot te rijden op die losse paardepaadjes van het Heijderbos( Centreparcs).
Deze waren hard en erg ongelijk dus het leek wel of ik in de bergen aan het rijden was.
Sommige stukken zelfs op het allerkleinste verzet gereden ( wat ik eigenlijk nooit doe).
1x chainsuck gehad maar deze gelukkig nog los kunnen stampen omdat hij tussen het tandwieltje en de achterbrug vast zat.
Na 1:20 kreeg ik koude tenen dus toen maar met de staart(wat er nog van over was met dit koude weer ) tussen de benen naar huis gegaan.
cornelli racing cycles Uden
Idem hier, veel mist en berekoud. Na een tochtje richting winkels om een paar kerstinkopen te doen vond mijn staart (die zat toen tussen mijn nieren) het ook welletjes en ben ik maar gaan tacxen deze middag. Toch een totaal van bijna anderhalf uur fietsen.
Beter dan niets en juist genoeg om geen schuldgevoel te hebben...
Beter dan niets en juist genoeg om geen schuldgevoel te hebben...
trek x 500 2008
red bull pro sl ultegra 2010
rose trekking multisport 2011
https://picasaweb.google.com/picomadone/" onclick="window.open(this.href);return false;
red bull pro sl ultegra 2010
rose trekking multisport 2011
https://picasaweb.google.com/picomadone/" onclick="window.open(this.href);return false;
Ook ik heb vandaag gefietst heb tot 7 januari vakantie, ik loop stage op een school als onderwijsassistent, na heel lang thuis geweest te zijn.
Ben van plan om veel te fietsen morgen ga ik weer.
Vandaag heb ik 40 km gefietst, en een lekke band. Het was -1 maar geen wind en alleen me benen werden niet echt warm vannaf me knieen en best wel koude voeten toen ik thuis kwam en een bidon met ijs.
Ben van plan om veel te fietsen morgen ga ik weer.
Vandaag heb ik 40 km gefietst, en een lekke band. Het was -1 maar geen wind en alleen me benen werden niet echt warm vannaf me knieen en best wel koude voeten toen ik thuis kwam en een bidon met ijs.
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
Ik heb gisteren net de 100 km niet volgemaakt. In Duitsland lag op de hogere stukken nog een cm sneeuw, alle bomen zijn volledig wit doordat er een cm aan ijs op zit. Probleem is alleen dat ik in dat stuk van Duitsland de weg echt niet ken en dus ook geen idee had waar ik uit zou komen (er was geen zon te zien). Uiteindelijk een grensovergang gevonden en in Langeveen terecht gekomen, toen kwam dus het uitermate saaie stuk van de training. Op het fietspad naast de provenciale weg nog iets van 35 km naar huis toe fietsen.
M'n oren had ik ingesmeerd met vaseline zodat die warm bleven, ik had dikke skihandschoenen aan gedaan en dus ook warme vingers. Voor de rest 2 paar beenstukken (ik weet ook weer waar lange broeken voor gemaakt worden), 2 craftshirts, een (zomer)jack en een bodywarmer. Het enige wat maar een half uur een beetje warm bleef waren m'n voeten, na 2 uur had ik geen last meer van koude tenen Er stroomde gewoon geen bloed meer in m'n voeten, mijn voeten waren een stuk kouder dan de Cola in de koelkast . Ik heb de boel maar rustig op laten warmen door wat te lopen en maar niet te gaan douchen het 1e half uur. Ik moet dus nog wat extra's voor bij m'n overschoenen verzinnen.
M'n oren had ik ingesmeerd met vaseline zodat die warm bleven, ik had dikke skihandschoenen aan gedaan en dus ook warme vingers. Voor de rest 2 paar beenstukken (ik weet ook weer waar lange broeken voor gemaakt worden), 2 craftshirts, een (zomer)jack en een bodywarmer. Het enige wat maar een half uur een beetje warm bleef waren m'n voeten, na 2 uur had ik geen last meer van koude tenen Er stroomde gewoon geen bloed meer in m'n voeten, mijn voeten waren een stuk kouder dan de Cola in de koelkast . Ik heb de boel maar rustig op laten warmen door wat te lopen en maar niet te gaan douchen het 1e half uur. Ik moet dus nog wat extra's voor bij m'n overschoenen verzinnen.
am, join the koulij club! Ik heb er gisteren 4 uur gereden, 1200 hoogtemeters. Slechts 105 km maar dat komt omdat je in de afdalingen momenteel zeer langzaam rijdt. Ijs valt van bomen op de weg en dat is super link.
Toch een tipje voor die voeten: schoengaten dicht plakken, als het past 2 paar sokken en 2 paar overschoenen. Ik heb 1* 4.3 mm neopreen en 1 * 1 mm neopreen. Het is absoluut geen warm water bad maar het is te harden tot -3°C. Probleem met skihandschoenen is dat die aardig vochtig kunnen worden. Vocht wordt koud. In elk geval ook bij de handschoenen heb ik 2 paar. 1 van die 2 gewoon veel groter kopen. Voordeel tov van hele dikke vette extreem dure speciale vrieskou fiets handschoenen is dat als de zon nog 'n keer gaat schijnen, je gewoon 1 paar uit kan doen.
En o ja, voor zij die dit aanstellerij vinden: ik ben het met je eens voor 'n uurtje, maar zosnel je tegen de 4 - 5 uur aan gaat rijden ontstaan er toch geheel andere behoeftes!
Toch een tipje voor die voeten: schoengaten dicht plakken, als het past 2 paar sokken en 2 paar overschoenen. Ik heb 1* 4.3 mm neopreen en 1 * 1 mm neopreen. Het is absoluut geen warm water bad maar het is te harden tot -3°C. Probleem met skihandschoenen is dat die aardig vochtig kunnen worden. Vocht wordt koud. In elk geval ook bij de handschoenen heb ik 2 paar. 1 van die 2 gewoon veel groter kopen. Voordeel tov van hele dikke vette extreem dure speciale vrieskou fiets handschoenen is dat als de zon nog 'n keer gaat schijnen, je gewoon 1 paar uit kan doen.
En o ja, voor zij die dit aanstellerij vinden: ik ben het met je eens voor 'n uurtje, maar zosnel je tegen de 4 - 5 uur aan gaat rijden ontstaan er toch geheel andere behoeftes!
Mijn trainingen op bikeplanner.com
Ik heb hier dezelfde ervaring met koude voeten en meer specifiek de tenen. Niet te harden op langere ritten (+2u) met dit weer. Ik heb overwogen om specifieke winterschoenen (halfhoog met Gore-tex) aan te schaffen, maar uit budgetoogpunt gekozen voor een extra paar goedkope schoenen. Deze schoenen heb ik een maat groter gekocht dan ik normaal, zodat ik met een dubbel paar sokken ofwel dikkere sokken de schoenen kan dragen. Ik heb de hoop dat ik het op deze wijze iets langer kan uithouden.