Rose (voorheen Red Bull)
-
- Forum-lid
Hoi collega's!
Rij nu met een colnago extreme C en vind het een miskoop voor mij. Zeer licht maar niet optimaal voor koersen rond de kerktoren. Met mijn kleine 80kg is het frame zelfs wat aan de frele kant denk ik. Graag zou ik me nu een stijver frame aanschaffen en dacht aan de red bull carbon X-lite 7000 model 2009 met easton carbon wielen? Iemand ervaring met de X-lite's of de carbon SL of Pro SL?
Wat zou me het best liggen als spurter en beuker tegen de wind in?Zijn de frame's qua geometrie te vergelijken met de colnago? Volgens mij zijn die Red bulls geen slooping frames ook...
Rij nu met een colnago extreme C en vind het een miskoop voor mij. Zeer licht maar niet optimaal voor koersen rond de kerktoren. Met mijn kleine 80kg is het frame zelfs wat aan de frele kant denk ik. Graag zou ik me nu een stijver frame aanschaffen en dacht aan de red bull carbon X-lite 7000 model 2009 met easton carbon wielen? Iemand ervaring met de X-lite's of de carbon SL of Pro SL?
Wat zou me het best liggen als spurter en beuker tegen de wind in?Zijn de frame's qua geometrie te vergelijken met de colnago? Volgens mij zijn die Red bulls geen slooping frames ook...
-
- Forum-lid
Hallo ik ben nieuw hier op het forum (qua posts dan, kijk hier elke dag wel ffe rond)
Ik ben gisteren in Bocholt geweest en mijn oog is daar gevallen op een PRO SL met centaur of chorus. Een medewerker vertelde me dat de Campagnolo onderdelen op de Red Bull fietsen niet van dezelfde kwaliteit zijn als ze in Nederland zijn. Dit kwam omdat ze de onderdelen niet direct van Campa inkopen, maar via andere dealers oid. Shimano daarintegen kopen ze direct in vanaf de Shimano fabriek zelf (vandaar ook de gunstige prijzen?). Hij legde het nog even verder uit, maar nu ben ik wel benieuwd wat de rijders op dit forum zelf vinden van de Campagnolo onderdelen die ze op hun fiets hebben gemonteerd? Zijn de Campa onderdelen echt minder dan in NL? (aangezien ik hier bijna alleen maar Shimano onderdelen tegenkom). Zijn er uberhaubt wel RB bestuurders die met Campa rijden?
Groeten
Ik ben gisteren in Bocholt geweest en mijn oog is daar gevallen op een PRO SL met centaur of chorus. Een medewerker vertelde me dat de Campagnolo onderdelen op de Red Bull fietsen niet van dezelfde kwaliteit zijn als ze in Nederland zijn. Dit kwam omdat ze de onderdelen niet direct van Campa inkopen, maar via andere dealers oid. Shimano daarintegen kopen ze direct in vanaf de Shimano fabriek zelf (vandaar ook de gunstige prijzen?). Hij legde het nog even verder uit, maar nu ben ik wel benieuwd wat de rijders op dit forum zelf vinden van de Campagnolo onderdelen die ze op hun fiets hebben gemonteerd? Zijn de Campa onderdelen echt minder dan in NL? (aangezien ik hier bijna alleen maar Shimano onderdelen tegenkom). Zijn er uberhaubt wel RB bestuurders die met Campa rijden?
Groeten
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
Alles van Campa komt gewoon uit 1 fabriek, van Xenon tot Record. Broodje aap verhaal wat mij betreft. Ik denk dat hij gepoogd heeft iets uit te leggen over OEM groepen, die Shimano dumpt en Campa niet. Gevolg is dat Campa veel duurder is op complete vergelijkbare fietsen.
-
- Forum-lid
Ah vandaar vond het ook al een eigenaardig verhaal. Dan wordt het waarschijnlijk dus toch een witte RB met Centaur of Chorus, ook al moet daar dan iets geld bij, heb het helemaal gehad met Shimano vandaar..
HenriMarkelo schreef:Ah vandaar vond het ook al een eigenaardig verhaal. Dan wordt het waarschijnlijk dus toch een witte RB met Centaur of Chorus, ook al moet daar dan iets geld bij, heb het helemaal gehad met Shimano vandaar..
Mag ik vragen waarom je het hebt gehad met Shimano ?
-
- Forum-lid
Natuurlijk mag je dat.. Nou heb Tiagra en Ultegra groepen versleten en steeds probleempjes mee gehad, zoals je fiets tot 2 keer toe opnieuws laten afstellen en dan toch nog weigerende versnellingen en crank kapot gehad, versleten achterderaileur na 8000 km enz enz allemaal kleine dingetjes waar ik me aan ergerde en nu dus overstappen op Campa, waar me de chorus groep wel van aanspreekt en wil dat wel graag is proberen (niet dat daar geen problemen kunnen optreden hoor). Vandaar Groeten
-
- Forum-lid
Hallo mensen,
Ik zie in de grote bijbel van Rose dat er 30-01-09 t/m 07-02-09 de winteruitverkoop is bij Rose.Ik wil eigenlijk de Carbon SL-4000 of de Carbon Pro 4000 van dit jaar kopen. Die van volgend jaar is meteen weer 300 euro duurder en heeft een Dura Ace crankstel van de nieuwe generatie die ik niet wil omdat je geen triple kan kiezen voor in de (steile) bergen.
.
Weten jullie of er nog voldoende keuze is van 2008 rond die periode?
Ik zie in de grote bijbel van Rose dat er 30-01-09 t/m 07-02-09 de winteruitverkoop is bij Rose.Ik wil eigenlijk de Carbon SL-4000 of de Carbon Pro 4000 van dit jaar kopen. Die van volgend jaar is meteen weer 300 euro duurder en heeft een Dura Ace crankstel van de nieuwe generatie die ik niet wil omdat je geen triple kan kiezen voor in de (steile) bergen.
.
Weten jullie of er nog voldoende keuze is van 2008 rond die periode?
Tijdens Rose uitverkoop hebben ze meestal alleen frames die al wat ouder zijn. Dus uit 2005-2007. De frames uit 2008 hoef je daar dus niet te verwachten. Soms hebben ze wel aan het einde van het jaar de frames van dat jaar in een aparte aanbieding. Dan zijn ze alleen niet zo goedkoop als de frames van de grote uitverkoop. Wellicht dat je wel de Carbon-serie van 2007 kan vinden. Wees er wel vroeg bij, want dat soort frames zijn altijd zeer geliefd!
Pijn is zwakte die het lichaam verlaat...
Soffatti schreef:7 weken wachten op de x-lite cross is wel erg lang.
Aanstaande zondag is er koopzondag bij Rose. Dan zal ik het eens navragen.
Ik moest de koopzondag helaas laten schieten daardoor heb ik niet kunnen navragen hoe het zit met de levertijd.
Wel stil hier trouwens.
:p
2 weken geleden zijn we bij Rose geweest. Bestelling voor 3 fietsen op papier laten zetten.
Levertijd is, vanaf het moment dat ik de order hard maak, twee a drie weken. Bij twee fietsen worden ook nog eens een aantal onderdelen gewijzigd.
Bij de weg, de negende is weer koopzondag.
Levertijd is, vanaf het moment dat ik de order hard maak, twee a drie weken. Bij twee fietsen worden ook nog eens een aantal onderdelen gewijzigd.
embee64 schreef:2 weken geleden zijn we bij Rose geweest. Bestelling voor 3 fietsen op papier laten zetten.
Dat staat wel in de catalogus maar niet op de website: http://www.roseversand.de/output/contro ... px?CID=276 :/
Bij Rose heb ik de levertijd nagevraagd van de Red Bull X-lite Cross AL-2000 model 2009. De levertijd is 4-5 weken op dit moment.