Pagina 76 van 106

Geplaatst: 04 okt 2010 22:28
door martijnblaas
NicoM schreef:
bijna heel Katoucha reed op Lightweight geloof ik
Dit is waarschijnlijk al een voorbode op volgend seizoen. Katoucha op focus dus mogelijk ook op Lightweights zoals Milram dit jaar


2 zielen 1 gedachte

Geplaatst: 05 okt 2010 11:10
door vindevoghel
Ik ken aan het kijken voor volgend seizoen een nieuw setje wielen voor mee te koersen maar twijfel nog zou graag een paar Lightweight kopen maar is natuurlijk wel een gevaar om mee te koersen :s. Zouden jullie het aanraden of afraden en weer een setje Zipp te kopen of Fulcrums?

Geplaatst: 05 okt 2010 11:33
door corniel
Als je een dikke beurs hebt (wat haast wel moet anders overweeg je geen LW's) en niet financieel in de problemen komt als je ze kapot rijdt, gewoon doen. Anders iets goedkopers...

Geplaatst: 05 okt 2010 18:18
door martijnblaas
Corniel schreef:Als je een dikke beurs hebt (wat haast wel moet anders overweeg je geen LW's) en financieel in de problemen komt als je ze kappot rijdt, gewoon doen. Anders iets goedkopers...


neem aan dat je financieel NIET in de problemen komt.
ZEKER DOEN!

Geplaatst: 05 okt 2010 18:24
door corniel
@MartijnBlaas: hmm, idd een woordje vergeten...

Geplaatst: 02 jan 2011 20:37
door trifox
moest mijn eitje even kwijt vandaar dit :

als tweede setje naast mijn lightweights (20/20) zocht ik een lage carbonvelg versie. (moet ik dan de remblokjes niet te wisselen)
Op zoek naar dergelijke set kwam ik toevallig een tweedehandse set tegen van FFWD nl. de F2R met Dtswiss 240s naven. Ik heb ze voor een mooi prijsje gescoord.

Mijn verrassing was des te groter toen ik ze vandaag mocht afhalen en ik ze thuis (met de zelfde tubes) kon wegen. Jawel ze zijn 70g. lichter. lijkt me dat ik nu 2 "ligtweight" setjes in huis heb.

Geplaatst: 02 jan 2011 21:14
door skimons
leuk om te lezen!

lightweights zijn al een tijdje niet meer zo extreem licht, dwz qua gewicht zijn andere fabrikanten aardig bijgekomen, dus het verbaast me eigenlijk niet eens zoveel. wel mooi natuurlijk, twee van die lichte sets :D

er zijn overigens nogal wat verschillen in "lightweights" gen-3 kan zo 100-150 gram lichter zijn dan gen-1, ook afhankelijk van de gebruikte naaf.

Geplaatst: 03 jan 2011 10:51
door trifox
De FFWD komen op 1110g (naakt).(442g V en 668 A)

Moesten ze met DT swiss 190 naven geweest zijn zaten ze zelfs ruim onder de 1100g. (Maar dan waren ze ook een heel stuk duurder geweest en dat was dan buiten het vooropgestelde budget.) Nu heb ik lichte carbon klimwieltjes voor de prijs van een gewoon goed alu-wiel als een EA70. ;-)

Geplaatst: 05 feb 2011 14:07
door HenH
Een vraagje.
Wat doen ze bij carbonsports met de velg als je die laat sealen, ik heb gezocht op google en op het forum maar kan er niet echt een compleet antwoord op vinden.
En hoe kan het dat een remvlak van lightweight wielen 100.000 km mee kan gaan en een andere carbon velg niet, of zijn er andere velgen die net zo lang mee kunnen?
Met een andere velg bedoel ik niet een kuiper wiel(met alle respect), maar bijvoorbeeld LEW, Enve of AX-lightness velgen die ook in het dure segment zitten.
En wat maakt de bovengenoemde velgen beter qua aerodynamica dan een Lightweight wiel.

Geplaatst: 05 feb 2011 20:06
door japiecarbon
Vorgens mij zijn ze aerodynamisch ook niet beter.

Misschien moet je ff een mailtje sturen naar carbonsports zelf?

Geplaatst: 05 feb 2011 20:12
door HenH
japie carbon schreef:Vorgens mij zijn ze aerodynamisch ook niet beter.

Misschien moet je ff een mailtje sturen naar carbonsports zelf?


Dat is mijn punt nu juist ook, ik lees hier en daar dat ze aerodynamisch niet beter zijn. Zelf gelezen dat het iemand zo tegen viel dat hij de wielen na één rit verkocht heeft.
En mijn Duits is niet zo geweldig dus om een mail te sturen:p

Geplaatst: 05 feb 2011 20:19
door japiecarbon
Ik bedoel ook die andere! Ik ben zelf zeer te spreken over mn LW, en kan ook niet geloven dat je dit soort wielen na 1 rit al weg doet.
Ook denk ik dat je het aerodynamisch verschil tussen dit soort wielen niet op kan merken.

Dan stuur je je mail toch in t Engels ;)