Giant
Nog even een update van mijn TCR met nieuwe wielen. Rij er inmiddels al paar dkm mee.
Maar had nog niks gepost.
@Joren
Ultegra. Gewicht zou ik zo niet weten. Maar orgineel was die 8,4kg geloof ik. Dus nu 8,6.
Echter is gewicht voor mij niet zo belangrijk ik ben zelf 95kg. Dus kan beter daar een paar extra kilo kwijt raken.
Ultegra. Gewicht zou ik zo niet weten. Maar orgineel was die 8,4kg geloof ik. Dus nu 8,6.
Echter is gewicht voor mij niet zo belangrijk ik ben zelf 95kg. Dus kan beter daar een paar extra kilo kwijt raken.
Mijn blauwe variant van remco1b zijn fiets:
http://imageshack.us/photo/my-images/58 ... 11650.jpg/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://imageshack.us/photo/my-images/58 ... 11650.jpg/" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik ben van plan om de Giant TCR Composite 1 aan te schaffen in maat 46,5. Qua geometrie komt die vrijwel hetzelfde overeen als bij mijn huidige fiets. Nu had ik in eerdere post in een andere topic het advies gekregen dat vooral de bovenbuis en de balhoofdbuis belangrijk zijn. Nu komen op onderstaand plaatje 'D' en 'E' vrijwel overeen, maar het is mij niet duidelijk of dit gemeten is van center zadelpen naar center balhoofd. Op het plaatje lijkt het namelijk van zadelpen tot balhoofd gemeten te zijn, maar dat is mijn eigen interpretatie. Wie kan dit voor mij bij zijn eigen fiets controleren?remco1b schreef:
Nog even een update van mijn TCR met nieuwe wielen. Rij er inmiddels al paar dkm mee.
Maar had nog niks gepost.
Ben namelijk wel erg benieuwd, zou mij nl. één keer driehonderdvijftig km. extra rijden.
Alvast bedankt dus.
RS 80 leuke wielen. Heb je nog fulcrums overwogen?? Ik wil voor komende zomer misschien nog een licht setje kopen.
Ik fiets dus op een Defy Limited Black, met Sora-(triple)groep en idem shifters.
Mijn vraag is simpel: zijn de shifters van deze fiets om te wisselen voor (zwarte) 105-shifters?
Ik wil eigenlijk het liefst de hele Sora-groep vervangen voor een (zwarte) 105-groep, maar geen idee wat de kosten daarvan ongeveer zijn, incl. montage (ik heb zelf nl. twee linkerhanden). Ben ook al eens aant rondvragen binnen onze twc, of er hobbyisten zijn die dit voor me kunnen doen.
Mijn vraag is simpel: zijn de shifters van deze fiets om te wisselen voor (zwarte) 105-shifters?
Ik wil eigenlijk het liefst de hele Sora-groep vervangen voor een (zwarte) 105-groep, maar geen idee wat de kosten daarvan ongeveer zijn, incl. montage (ik heb zelf nl. twee linkerhanden). Ben ook al eens aant rondvragen binnen onze twc, of er hobbyisten zijn die dit voor me kunnen doen.
Still the same....maar dan 60 kilo lichter! And it feels great!! / rides a Stevens Aspin Ultegra
Om je simpele vraag te beantwoorden: shifters alleen omwisselen zal niet gaan, aangezien Sora 9-speed is en (de nieuwe) 105 10-speed. De oudere versies van 105 die nog 9-speed waren kunnen wel, maar die zijn dan weer niet zwart.
Okay dankjewel...dan moet t een complete groep worden
OF de oudere shifters van 105...die niet zwart zijn Maar de vraag is...of daar aan te komen is
OF de oudere shifters van 105...die niet zwart zijn Maar de vraag is...of daar aan te komen is
Still the same....maar dan 60 kilo lichter! And it feels great!! / rides a Stevens Aspin Ultegra