Pagina 76 van 147

Geplaatst: 04 feb 2008 03:56
door joukebuissink
fdegrove schreef: En als je bv met een 172,5 crank rijdt kan je waarschijnlijk ook een 175 aan, scheelt ook weer een halve cm dat het zadel lager kan.


Correct me if i'am wrong maar dat scheelt je toch maar 2,5 mm? ;)

Geplaatst: 04 feb 2008 13:29
door fdegrove
Hoi,

In cranklengte wel maar de zadelhoogte kan je dan aanpassen en dat kan wel een halve cm schelen. Verschilt wel van persooon tot persoon maar alle beetjes helpen, he....;)

Ciao, ;)

Geplaatst: 04 feb 2008 13:55
door dream-plus
Amclassic-fan schreef:Omdat die vorkpijp niet ontworpen is op 5 cm aan spacers. Je verliest iig een hoop stijfheid aan de voorkant en in een erger geval sneuvelt de pijp een keer. De krachten op de pijp worden zoveel groter door de grote hefboom die je erop hebt zitten.
Bij iedere lichte voorvork is 3 cm gewoon de max, heb je meer nodig dan had je een ander frame moeten kopen wat wel past. Er zijn niets voor niets verschillen in geometrie.

Met een XL was het niet beter geworden, want dan had je aan een veel kortere stuurpen gemoeten terwijl die al 10 cm (misschien 11) is, bij een kortere stuurpen wordt de fiets nerveus.


Als hij een xl genomen had, is de balhoofdbuis 2 cm langer. Dus 2 cm minder aan spacer. De bovenbuis wordt 1,5 cm langer, dat los je op door een 1 cm kortere stuurpen en het zadel 5 mm naar voren te zetten.

Geplaatst: 04 feb 2008 15:21
door rocketboy
Wat is in totaal dan een aanvaardbare hoogte van spacers ?

Geplaatst: 04 feb 2008 17:50
door amclassic-fan
3 cm bij de meeste vorken, bij sommige extreme vorken is iedere spacer al eentje te veel (THM SP, Wolf SL, enz).

Met een XL was je op een 9 cm stuurpen uitgekomen en dat is eigenlijk gewoon te kort.

Geplaatst: 04 feb 2008 19:01
door rocketboy
OK bedankt, ik zal eens puzzelen om de max 3 cm te bereiken.

't is toch wel een beetje een verrassing, je koopt een nieuwe fiets, waarop je wel fier bent (al dan niet terecht), dan kom je dit tegen.

Geplaatst: 15 feb 2008 21:44
door deboefvanparma
Vandaag de Kuota KOM in handen gehad bij de lokale FM. Voorzien van Scram Red en Reynolds wielen woog het geen deuk. De eigenaar reed er al een week mee en was vol lof over de afdalingskwaliteiten van dit ultra lichte frame. Kostenpunkt: € 5400,00 hier in Italia. Dat bedrag staat voor een gemiddelde uitgave voor een nieuwe fiets.

Geplaatst: 01 mar 2008 20:34
door erich
Hebben jullie vandaag in de Omloop het Volk ook een Agritubel renner op de grond zien liggen naast een gebroken frame (Kuota KOM)?

Geplaatst: 01 mar 2008 20:42
door rusman
Ja, was nou de vork afgebroken? Teminste daar leek het een beetje op..

Geplaatst: 02 mar 2008 11:27
door mensma
Ik vroeg me ook al af waar die persoon op reed, een KOM dus, heb nog geen foto's kunnen vinden, misschien had ie al eerder op z'n plaat gelegen, ze gingen daar bij bosjes...

Geplaatst: 02 mar 2008 19:54
door mensma
Zag ik vandaag nog een Kuota KOM breken of zag ik dat verkeerd? Er ging op een gegeven moment een Agritubel renner heel vreemd op z'n plaat. Ze reden een vrij simpele bocht door en ineens lijkt het of ie voorover gaat. Ik dacht in een flits te zien dat er een kapot frame lag.

Zijn er meer mensen die dat is opgevallen?

Geplaatst: 02 mar 2008 19:58
door amclassic-fan
Hij viel iig wel heel raar. Ducrot riep meteen dat 't een domme stuurfout was, maar hoe dat ie daar bij kwam snap ik totaal niet. Ik neem toch aan dat je in die bocht naar links toe bedoelde waar ze van de kasseien de brede asfalt weg weer opreden? Hij greep ook niet eens naar z'n fiets, maar hij stond er gewoon.