Pagina 76 van 767

Geplaatst: 06 apr 2009 12:28
door freakyolivier
dreke schreef:Ik heb nu een saxo genomen kan je de kleur eens bekijken fiets moet nog wel afgemonteerd worden


Is idd een zeer mooi frame
Ik zou persoonlijk er msh een stuurpen op steken van specialized zelf?

Geplaatst: 08 apr 2009 12:14
door vinkhugo
Ik heb de volgende vraag, wat is het verschil tussen de S-Works Tarmac SL2 (FACT 11r carbon) en de Tarmac Pro SL (FACT 10r carbon) frame behalve dat er een ander soort carbon wordt gebruikt. Dus is het frame verder hetzelfde of zijn er nog meer verschillen?



Voor de liefhebbers onder ons zie de link voor Fabian Cancellara's Saxo Bank Specialized S-Works Tarmac SL2 http://www.cyclingnews.com/tech/2009/pr ... _s-works09

Geplaatst: 09 apr 2009 22:44
door prjz
Voor de geometrie kun je op de site kijken (specialized.com).
Volgens mij is het alleen het soort carbon.

Geplaatst: 09 apr 2009 23:10
door optico
Mooie reportage?

SL van 2008 is niet te vergelijken met die van 2009. De SL 2009 lijkt inderdaad wel heel veel op de SL2. Echter vorig jaar was de SL harder als de sl2. Dus zelfde stijfheid maar minder comfortabel. Dat zit'm deels in het carbon en deels in de opbouw van het frame.

Geplaatst: 14 apr 2009 21:45
door freakyolivier
Ik heb een vraagje;

Ik zat daarjuist op de engelse en amerikaanse site van specialized en ontdekte daar het volgende;
De S-Works Tarmac SL2 Team Frameset.
De S-Works Tarmac SL2 Team Frameset. heeft een andere geometry dan het normale frameset (vooral een kortere head tube).
Nu is mijn vraag;
Is dit S-Works Tarmac SL2 Team Frameset ook verkrijgbaar hier in belgie en nederland? of komt het ooit hier uit?

Geplaatst: 16 apr 2009 18:24
door kristof1982
nee normaal kan je in Europa niets uit de Amerikaanse regio krijgen, ik heb inderdaad ook gemerkt dat ze daar op de site meer hebben dan hier in Europa

Geplaatst: 16 apr 2009 21:28
door tiest
Hier en daar kun je nog een bettini sl2 vinden die heeft een kortere headtube.

Geplaatst: 17 apr 2009 01:15
door 2bs
heb er nu wat lichtere wieltjes in gezet en tijdens georganiseerde ardennen tochten zijn heel wat wt'ers verbaasd om langs links die achterspoiler (bagagerekje lol) voorbij te zien flitsen... ;)

Afbeelding

Afbeelding

Geplaatst: 17 apr 2009 11:02
door rufio
Dit loopt echt uit de hand, ik zou voor mijn racefiets zelfs die wielen willen hebben!
Gaat een beetje lijken op die gepimpte krantenwijk Trek Madone, maar dan zonder Zipps.

Geplaatst: 17 apr 2009 13:12
door idske
Je zit ook wel aardig diep voor een fiets met bagagedrager... neem aan de je er fietsvakanties mee doet enzo? Dit is gewoon een racezit...

Geplaatst: 19 apr 2009 23:18
door 2bs
als je met deze fiets 20.000km/jaar moet afleggen dan denk ik niet dat de gekozen onderdelen van de pot gerukt zijn... het is en blijft een trekkingfiets die toelaat om over 150km gemiddeldes te halen van 32km/u waarbij je zelfs nog wat bagage kan meenemen... daarom is het ook mijn woon-werkfiets omdat ik dagelijks wel wat te versleuren heb van en naar het werk... en mijn rug verdraagt geen rugzak... ;)

en ja, ik verkies een race houding maar dan wel gecombineerd met het comfort en de wendbaarheid die een 'trekker' biedt... maar in vergelijking met heel wat racefietsen is deze fiets een stuk sneller heb ik ervaren tijdens mijn deelname aan recente ardennen toertochten... tis te zeggen dat men zelfs geen aanstalten maakte om in mijn wiel te kruipen... ;)

Geplaatst: 20 apr 2009 00:18
door erwinvr6
Ben een mountainbiker en op zoek naar een "nieuwe" racefiets voor trainingen en een paar wedstrijdjes bij de amateurs, nu staat er op ebay een roubaix pro uit 2008 maar ik hoor van mensen dat de roubaix te veel een toerfiets zou zijn wat zijn jullie meningen hierover?