Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Tour de France 2012

timo2.0
Forum-lid HC
Berichten: 7631
Lid geworden op: 21 jan 2008 15:59

timo2.0 16 jul 2012 12:49

In Californië reden o.a. Nibali, Danielson, Horner, Leipheimer, Velits, Van Garderen en Sagan. Sjakie, Ruud en Klaas deden naar mijn weten niet mee.
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

Gebruikersavatar
mrcoffee
Forum-lid
Berichten: 2728
Lid geworden op: 11 nov 2004 10:59

Gebruikersavatar mrcoffee 16 jul 2012 13:50

timo2.0 schreef:In Californië reden o.a. Nibali, Danielson, Horner, Leipheimer, Velits, Van Garderen en Sagan. Sjakie, Ruud en Klaas deden naar mijn weten niet mee.

Ik bedoel maar, je kunt overal wel op afdingen of aanmerkingen op hebben maar de feiten wijzen er gewoon op: de NL (ronde)renners bij Rabo zijn prima. Gesink is in het voorjaar teruggekomen van een beenbreuk (vroeger was zoiets exit carriere, maar dat terzijde) en zet in Californië een uitstekende prestatie neer in een behoorlijk veld.

Denigrerende opmerkingen maken tav het presteren in deze Tour van de kopmannen bij rabo is wel heel erg scorebord journalistiek, om AMClassicfan maar eens te citeren :)
Iedereen die sneller fietst dan ik is verdacht van doping! Wat zijn er toch veel dopingklanten tegenwoordig :O

fiedoo
Forum-lid HC
Berichten: 5823
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:14

fiedoo 16 jul 2012 13:57

Ook niet te vergeten: volgens mij zijn er slechts 2 nederlandse tourwinnaars: Jan Janssen en Zoetemelk ( die er zowat 13 deelnames voor nodig had).
Dus zo slecht zijn die nederlandse renners van vandaag nu ook weer niet.
Het is gewoon wachten tot het ene jaar dat de puzzel in elkaar valt en een paar van jullie beloftevolle renners op het juiste ogenblik in "forme" zijn. Ik denk dat VDB niet meer mogelijkheden heeft dan een Gesink bvb. maar VDB staat er momenteel wel ( alhoewel , een voorbestemde tourwinnaar is VDB, net zoals een gesink e.d., in geen geval).
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

ericpeters
Forum-lid HC
Berichten: 4217
Lid geworden op: 10 jul 2006 18:43

ericpeters 16 jul 2012 14:00

De renners zijn talentvol genoeg, ik vind het jammer dat ze alleen maar voor de Tour gaan en meer belang hechten aan ere plaatsen in de tour dan aan overwinningen elders, daarmee wordt het erg labiel en zelfs als ze slagen (stel voor iemand wordt 4e in het alg klassement) dan is het nog niet halleluja. Renners met winnaars potentieel worden hier getraind om superknecht te zijn.

Vertrouwen (in jezelf) opbouwen is ook onderdeel van de ontwikkeling van de renner, bij Rabo hebben ze renners genoeg. Ik zou gewoon een sterke lichting naar de Giro sturen, gaat het goed.. dan voor het klassement, gaat het minder.. dan voor de ritten. Een maand later kijk je wie nog in vorm is en die stuur je dan als hulp met Gesink mee naar de tour aangevuld met wat andere goede helpers. Iin de Giro en Vuelta kunnen ze zichzelf beter leren kennen, als je alleen maar als knecht rondrijdt zul je nooit leren een winnaar te zijn.
En het feit dat er in NLD geen of nauwelijks media aandacht voor Giro en Vuelta is natuurlijk inherent aan de successen van de renners daar.
Afbeelding

Gebruikersavatar
mrcoffee
Forum-lid
Berichten: 2728
Lid geworden op: 11 nov 2004 10:59

Gebruikersavatar mrcoffee 16 jul 2012 16:05

De overwinning van LL Sanchez was wel pikant:

Spaanse renner redt Nederlandse bank :)
Iedereen die sneller fietst dan ik is verdacht van doping! Wat zijn er toch veel dopingklanten tegenwoordig :O

eelcoz

eelcoz 16 jul 2012 16:07

mrcoffee schreef:De overwinning van LL Sanchez was wel pikant:

Spaanse renner redt Nederlandse bank :)
:lol: :lol:

Voor het tweede jaar op rij!

tennisser
Forum-lid
Berichten: 746
Lid geworden op: 05 sep 2010 19:00

tennisser 16 jul 2012 16:10

Winnen uit een kopgroep met Sagan en Gilbert, ...puike prestatie! Sanchez was echt goed, gezien de commentaren van beide heren (Sagan en Gilbert) na afloop. Ze lieten hem niet 'zomaar' wegrijden, ze konden gewoon niet beter.

tennisser
Forum-lid
Berichten: 746
Lid geworden op: 05 sep 2010 19:00

tennisser 16 jul 2012 16:18

Over puike prestaties gesproken, Saxobank helpt de 'chasse-pataterige' Nicki Sørensen de kopgroep in door met de hele ploeg op kop van het peloton te gaan rijden. Slimme actie van Riis.

sibon
Forum-lid
Berichten: 438
Lid geworden op: 07 mei 2007 15:16

sibon 16 jul 2012 16:20

Mooie actie van Riis inderdaad. Lichte chantage van de kopgroep.

Gebruikersavatar
mrcoffee
Forum-lid
Berichten: 2728
Lid geworden op: 11 nov 2004 10:59

Gebruikersavatar mrcoffee 16 jul 2012 16:26

Oh my god, they killed Kenny! Van Hummel abandon.
Iedereen die sneller fietst dan ik is verdacht van doping! Wat zijn er toch veel dopingklanten tegenwoordig :O

theodorocampagnolo
Forum-lid
Berichten: 718
Lid geworden op: 17 aug 2009 14:06

theodorocampagnolo 16 jul 2012 16:59

Hee eh, even een vraagje: Waarom wordt Voeckler collectief gehaat? Het lijkt mij een prima renner. Of heb ik wat gemist?

eelcoz

eelcoz 16 jul 2012 17:04

theodorocampagnolo schreef:Hee eh, even een vraagje: Waarom wordt Voeckler collectief gehaat? Het lijkt mij een prima renner. Of heb ik wat gemist?
Sterker nog, een van de beste renners van het peloton. Altijd in de aanval, veel wilskracht, redelijk all-round, en inmiddels een mooie palmares.

Echter, z'n maniertjes roepen nogal eens irritatie op. Vooral het feit dat hij altijd rare bekken loopt te trekken als de camera in de buurt is. Hij doet altijd net alsof hij af loopt te zien als een hond, terwijl dat vaak heel duidelijk gespeeld is. Op die manier is hij in Frankrijk echter wel zeer populair geworden.

Plaats reactie