Vandaag gefietst in 2012
-
- Forum-lid
- Berichten: 1399
- Lid geworden op: 11 feb 2007 11:36
- Locatie: Arnemuiden
vandaag voor het uitzendburo nog eens gewerkt. Daarom woon werkverkeer 120 km.
Viel niet echt mee op de Zeelandbrug en de Grevelingen. Wind was zeer aanwezig 5 - 6. En op zo'n afstand ga je dat toch voelen.
marc
Viel niet echt mee op de Zeelandbrug en de Grevelingen. Wind was zeer aanwezig 5 - 6. En op zo'n afstand ga je dat toch voelen.
marc
people are strange when you\'re a stranger
http://www.marcvmegroot.com" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.marcvmegroot.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Het nadeel van een papadag is dat je niet kunt fietsen
Dus... wachten tot m'n vrouw thuis kwam en toen direct op pad. 18:30 was het inmiddels, maar dat mocht niet baten. Wat is het heerlijk rustig op straat! En nog flink wat zon gepakt ook en dat met aangename temperaturen van rond de 20 graden. Rondje gemaakt met Zeerijp als keerpunt. Ook het illustere dorp Doodstil meegepakt. Terug via Bedum. Goed voor 80 km.
Idioot veel gedronken trouwens, 3x 750 ml
Dus... wachten tot m'n vrouw thuis kwam en toen direct op pad. 18:30 was het inmiddels, maar dat mocht niet baten. Wat is het heerlijk rustig op straat! En nog flink wat zon gepakt ook en dat met aangename temperaturen van rond de 20 graden. Rondje gemaakt met Zeerijp als keerpunt. Ook het illustere dorp Doodstil meegepakt. Terug via Bedum. Goed voor 80 km.
Idioot veel gedronken trouwens, 3x 750 ml
- distortion
- Forum-lid
- Berichten: 161
- Lid geworden op: 13 aug 2010 16:07
Ik moet even mijn PR pronken van mijn rondje die ik net gemaakt heb. 100 km solo gefietst met een whopping 34,6 km/h gemiddeld! Op 50 km zat ik op 36,6 km/h gemiddeld. Nu helaas honger maar te moe om te koken.
Simpelweg omdat het zo is!
het was inderdaad erg druk op de dijk alleen richting amerongen , zelf veenendaal ,amerongen ( lekdijk ) wijk bij duurstede richting langbroek, doorn, leersum, veenendaalkxlight schreef:Vanovond een relatief kort rondje gereden. Door het prachtige weer waren er hordes (groepjes) racefietsers op de lekdijk bij Amerongen en op de heuvelrug.
goed voor 48 km .ong.28 gemiddeld .iets lager als distortion
Cannondale Supersix evo hm Sram red Etap Blauw
Cannondale Supersix evo hm Sram red Etap Grijs
Cannondale Supersix evo hm Sram red Etap Grijs
- distortion
- Forum-lid
- Berichten: 161
- Lid geworden op: 13 aug 2010 16:07
I know! Maar ik had me er ook geestelijk op voorbereidt en ingesteld dat ik die 100 zou halen.Dat helpt wel. Ik kwam met 85 km in de buurt van mijn huis en heb toen stug verder gefietst om het te halen.kxlight schreef:@distortion: dat is wel rap.
Ik heb een filmpje van mijn mobiel als bewijs dat mijn teller 100 aangeeft met dat gemiddelde. Ik gebruik geen strava of runkeeper.
http://www.youtube.com/watch?v=1bcCIUapcAw" onclick="window.open(this.href);return false;
Simpelweg omdat het zo is!
Vandaag was ik van plan om een dag thuis te werken, aangezien ik geen zin heb om op een warm kantoor te zitten. En daarnaast werk ik thuis vaak veel efficiënter, zonder gezeur aan m'n hoofd
Vanochtend was het zo heerlijk weer dat ik wel even een rondje moest doen! Weinig wind, lekker weer, rustig op de weg.. Ideaal!! Dus ochtendje vrij genomen en lekker rondje gefietst, niet te gek gedaan:
Vanochtend was het zo heerlijk weer dat ik wel even een rondje moest doen! Weinig wind, lekker weer, rustig op de weg.. Ideaal!! Dus ochtendje vrij genomen en lekker rondje gefietst, niet te gek gedaan:
Freude am Fahren
Giant TCR 1 '11
Giant TCR 1 '11
Maandag poetsdag. Om maar wat te noemen: stuurlint en zadel met APC, frame met PBW Slick & Suds shampoo. Ook nog een beetje met Mother's Quickdetailer in de weer geweest. Gevolg: de Ace blinkt. 'T doet zeer aan je ogen. Dus, er kan weer fatsoenlijk gefietst worden. De wind is gunstig op dinsdag. 's Morgens uit 't Oosten, 's middags uit 't Noorden. Om negen uur vertrek. Twee bidons vol, want het wordt warm. Ook een reservebandje (een ander als om m'n middel hangt), je weet maar nooit......en omdat je aan een reserveband zonder lucht niets hebt: een pompje. Je weet maar nooit..... Net buiten Beek en Donk de eerste (en enige) serieuze beklimming van de dag, een fors viaduct. Met 40 aan 't uur naar beneden. Via de Mortel gaat 't richting de Rips. Je fietst hier door de Stippelberg. Mooi. Veel zand ook. Morgen weer fiets poetsen, duszz. Links van het fietspad stijgen twee wulpse Wulpen op. Ik weet niet of het de gewone- of de regenvariant is. Honderd meter verderop zit een buizerd op een paaltje iets op te peuzelen. Snelle Jelle, of de Jumbo variant? Of z'n duifje?
Vlak voor de Rips maakt de dennengeur van de Stippelberg plaats voor die van geinjecteerd gier. Hmm, wat geniet m'n voorkeur.....In de Rips trek ik ruim tijd uit voor een museumbezoek.
Bosmuseum
De opa van mijn moeder was hier ooit boswachter. Het museumpje veterld het verhaal van het harde werken in de Peel. Leuk. Het gaat verder richting Oploo, en ik denk een afslag gemist te hebben, want het heet hier de Friesche Peel. En ik heb nog geen uur gefietst? Iets verderop: 't defensiekanaal. Deel van de Peel-Raamstelling, een riviertje en een setje bunkers. Die stelling had in 1940 de Duitsers op afstand moeten houden. Is niet gelukt.
Defensiekanaal
Oploo is zonder gekheid een leuk dorp. Café Le Marmotte, ik moet er beslist eens aanleggen. Le Marmotte is, zoals iedereen hier wel weet, een van de zwaardere eendaagse fietstochten voor jochies zoals ik. De vier grote Alpentoppen uit de tour in één dag: Telegraphe, Croix de Fer, Galibier en als toetje de Alpe d'Huez. Het café lijkt mij meer dan voldoende uitdaging. Iets verderop staat een bordje: touristische route naar sinttunnis (St Anthonis). Doen! In sinttunnis gaat het verder naar Ledeacker, wat de afgelopen weken iets minder prettig in het nieuws was. Nu is het er kermis. Ook niet prettig: Cakewalk, draaimolen en oliebollenkraam. Daar houdt het dan ook mee op. Via een stel rechte, redelijk saaie wegen, slechts opgeleukt door opvliegende groenlingen, tuinfluiters, meesjes en meer van dat grut, gaat het naar Rijkevoort. Qua wind gaat het lekker. Behalve als je voorband leegloopt. Ach, 't regent niet, 't is lekker weer en we hebben de tijd. Buitenband ligt er snel af, en het gaatje in de binnenband is echt klein. Nu is het de bedoeling dat je met je vingers aan de binnenkant van de buitenband voelt of er nog iets in je band zit wat er niet thuishoort. Als je je vingers gutsend van het bloed uit je band terughaalt weet je dat er nog iets scherps in zit. Veel verder gaan de instructies niet. Er zit niks in de buitenband, dus de (een jaar geleden geplakte) reserve gaat erin. O ja, volgens mij is die buitenband aan vervanging toe: ik zie precies waar m'n vingers zich bevinden....Gaat allemaal vlotjes en al snel klik ik weer in de pedalen. Tweede argument voor een nieuwe buitenband: ik voel prezies waar de plakker op de binnenband zit.....gelukkig liggen er al twee Vittoria Rubino Pro's klaar. 50 km terug is dat. Thuis dus. Via Beers kom ik op de Wielweg. Tis hier ook al mooi. De Kraayenbergse plassen. Bagger.
Kraayenbergse plassen, baggeren maar
Via de Cuijksesteeg gaat het naar Escharen, een gehucht aan weer dat Defensiekanaal, wat hier ‘Raam’ (je weet wel, van die stelling) heet. Ook hier veel bunkers. Misschien komen die nog van pas. Overal wordt je namelijk gewaarschuwd voor een agressieve roofvogel. Ik zie 'm niet, maar het is dan ook siëstatijd, zo ongeveer. De Karweg zou over moeten gaan in de Berg en Dalweg, maar dat is meer het Berg en Zandpad. Dat doen we dus niet meer, zonder reservebandje-waar-géén-gaatje-in-zit. We zitten intussen bij de Langenboomse bossen. Ik zie er maar één. Da's handig, hoef je ook niet te zoeken naar de goeie. Midden door de bossen kom je dan uit in Langenboom zelf. In de verte oefent een Hercules zijn approaches op Volkel. Het is dus niet zo ver meer naar huis. Volgende gehucht: ’t Oventje. Ligt tussen Zeeland en Volkel.
Oventje
Het is warm in ‘t Oventje. Vlug doorfietsen dus. De rest van de route is niet zo interessant, via Volkel en Boekel gaat het naar Gemert. Daar stroomt de Peelse Loop. Ook die heeft iets te maken met het Defensiekanaal, want die draineert op deze uit de kluiten gewassen sloot.
Peelse loop
Dan is het nog 10 kilometertjes naar huis. Dikke 87 kilometers, bidons tot de laatste druppel leeg. 3 kilo kwijt (ik ga ze niet meer zoeken). Zit er ook zo weer aan met de BBQ van gisteravond.
De route
Vlak voor de Rips maakt de dennengeur van de Stippelberg plaats voor die van geinjecteerd gier. Hmm, wat geniet m'n voorkeur.....In de Rips trek ik ruim tijd uit voor een museumbezoek.
Bosmuseum
De opa van mijn moeder was hier ooit boswachter. Het museumpje veterld het verhaal van het harde werken in de Peel. Leuk. Het gaat verder richting Oploo, en ik denk een afslag gemist te hebben, want het heet hier de Friesche Peel. En ik heb nog geen uur gefietst? Iets verderop: 't defensiekanaal. Deel van de Peel-Raamstelling, een riviertje en een setje bunkers. Die stelling had in 1940 de Duitsers op afstand moeten houden. Is niet gelukt.
Defensiekanaal
Oploo is zonder gekheid een leuk dorp. Café Le Marmotte, ik moet er beslist eens aanleggen. Le Marmotte is, zoals iedereen hier wel weet, een van de zwaardere eendaagse fietstochten voor jochies zoals ik. De vier grote Alpentoppen uit de tour in één dag: Telegraphe, Croix de Fer, Galibier en als toetje de Alpe d'Huez. Het café lijkt mij meer dan voldoende uitdaging. Iets verderop staat een bordje: touristische route naar sinttunnis (St Anthonis). Doen! In sinttunnis gaat het verder naar Ledeacker, wat de afgelopen weken iets minder prettig in het nieuws was. Nu is het er kermis. Ook niet prettig: Cakewalk, draaimolen en oliebollenkraam. Daar houdt het dan ook mee op. Via een stel rechte, redelijk saaie wegen, slechts opgeleukt door opvliegende groenlingen, tuinfluiters, meesjes en meer van dat grut, gaat het naar Rijkevoort. Qua wind gaat het lekker. Behalve als je voorband leegloopt. Ach, 't regent niet, 't is lekker weer en we hebben de tijd. Buitenband ligt er snel af, en het gaatje in de binnenband is echt klein. Nu is het de bedoeling dat je met je vingers aan de binnenkant van de buitenband voelt of er nog iets in je band zit wat er niet thuishoort. Als je je vingers gutsend van het bloed uit je band terughaalt weet je dat er nog iets scherps in zit. Veel verder gaan de instructies niet. Er zit niks in de buitenband, dus de (een jaar geleden geplakte) reserve gaat erin. O ja, volgens mij is die buitenband aan vervanging toe: ik zie precies waar m'n vingers zich bevinden....Gaat allemaal vlotjes en al snel klik ik weer in de pedalen. Tweede argument voor een nieuwe buitenband: ik voel prezies waar de plakker op de binnenband zit.....gelukkig liggen er al twee Vittoria Rubino Pro's klaar. 50 km terug is dat. Thuis dus. Via Beers kom ik op de Wielweg. Tis hier ook al mooi. De Kraayenbergse plassen. Bagger.
Kraayenbergse plassen, baggeren maar
Via de Cuijksesteeg gaat het naar Escharen, een gehucht aan weer dat Defensiekanaal, wat hier ‘Raam’ (je weet wel, van die stelling) heet. Ook hier veel bunkers. Misschien komen die nog van pas. Overal wordt je namelijk gewaarschuwd voor een agressieve roofvogel. Ik zie 'm niet, maar het is dan ook siëstatijd, zo ongeveer. De Karweg zou over moeten gaan in de Berg en Dalweg, maar dat is meer het Berg en Zandpad. Dat doen we dus niet meer, zonder reservebandje-waar-géén-gaatje-in-zit. We zitten intussen bij de Langenboomse bossen. Ik zie er maar één. Da's handig, hoef je ook niet te zoeken naar de goeie. Midden door de bossen kom je dan uit in Langenboom zelf. In de verte oefent een Hercules zijn approaches op Volkel. Het is dus niet zo ver meer naar huis. Volgende gehucht: ’t Oventje. Ligt tussen Zeeland en Volkel.
Oventje
Het is warm in ‘t Oventje. Vlug doorfietsen dus. De rest van de route is niet zo interessant, via Volkel en Boekel gaat het naar Gemert. Daar stroomt de Peelse Loop. Ook die heeft iets te maken met het Defensiekanaal, want die draineert op deze uit de kluiten gewassen sloot.
Peelse loop
Dan is het nog 10 kilometertjes naar huis. Dikke 87 kilometers, bidons tot de laatste druppel leeg. 3 kilo kwijt (ik ga ze niet meer zoeken). Zit er ook zo weer aan met de BBQ van gisteravond.
De route
Chi va piano, va sano e va lontano !
Colnago Active B-Stay
Colnago Ace 2010
http://goosman41.blogspot.com
Colnago Active B-Stay
Colnago Ace 2010
http://goosman41.blogspot.com
Een heerlijk rondje Westland/Midden-Delfland gereden en 10x het heuveltje van de Stormvloedkering mee gepakt. Morgen maar is een wat groter rondje maken. Planning is om in ieder geval richting Noordwijk te gaan en dan zien wel hoe we verder rijden.
Sometimes i feel like giving up...then i remember i have a lot of motherf*ckers to prove wrong