Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Retro / oudere fietsen

theodorocampagnolo
Forum-lid
Berichten: 718
Lid geworden op: 17 aug 2009 14:06

theodorocampagnolo 18 jun 2014 18:34

velolove schreef:Moeten we ook maar stoppen met het dragen van veiligheidsgordels in auto's dan?

Waar slaat dit nou weer op? Koop gewoon een worsthelmpie als jij 't nodig vind om ook op relaxte retroritjes gehelmd rond te rijden

Gebruikersavatar
Gastheerg
Forum-lid HC
Berichten: 6580
Lid geworden op: 28 okt 2011 20:51
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 18 jun 2014 18:49

velolove schreef:Moeten we ook maar stoppen met het dragen van veiligheidsgordels in auto's dan?
Kul. Maar we staan toe dat ALLE gewone fietsers ZONDER helm rijden. Een retro rit is niet veel anders dan dat. Daarnaast is ieder vrij om WEL een helm op te zetten.

Er gaan meer mensen dood aan overgewicht dan fietsen zonder helm: iedereen een startverbod met een BMI hoger dan 25???????
Er gaan meer mensen dood aan kanker door roken/drank en ongezond eten. Iedereen een startverbod die rookt, bovenmatig drinkt en veel frituur eet.
etc, etc..........

Misplaatste moralisme maar vooral calvinistische bemoeizucht. Ieder is vrij een helm op te zetten.
In Italie is het bij ALLE toertochten VERPLICHT om een helm te dragen. ALLE verzekeringen daar dekken de schade bij retro tochten en geven dispensatie op helmplicht omdat er compleet ANDERS gefietst wordt!!!!!!!!!!!!

Zouden verzekeringsmaatschappijen dat doen????????????

Zelf ben ik alleen al dit jaar twee keer door een helm gered voor een zwaar hoofdletsel. Ik ben sterk voorstander van een helm te dragen en zal ieder dat adviseren. Alleen laat ieder zelf lekker die keuze maken!

Gebruikersavatar
wido
Forum-lid
Berichten: 1110
Lid geworden op: 29 okt 2009 18:47

Gebruikersavatar wido 18 jun 2014 19:28

-1 -1

Jongens, jongens toch..., hebben we hier een gevoelige snaar geraakt of zo ??
Niemand heeft ergens beweerd dat het dragen van een helm verplicht gesteld moet worden.
De enige stelling was dat bij een "georganiseerde" tocht op racefietsen het dragen van een helm verplicht zou moeten zijn (al was het maar voor de voorbeeldfunctie... :-) ). Maar ook dat was slechts een persoonlijke mening !
Wat wél of niet een georganiseerde tocht is ???
Deze discussie heeft zich inmiddels verplaatst naar facebook......
https://www.facebook.com/events/852798634749905/ :-D :-D
Hier ging het toch over retro fietsen..........?
Over je fiets lullen is beter dan andersom...........
mybikes
ikfietsvriendelijk.nl

Gebruikersavatar
TumTumTum
Forum-lid
Berichten: 3224
Lid geworden op: 26 jul 2012 23:19
Locatie: Rotterdam

Gebruikersavatar TumTumTum 18 jun 2014 20:54

Gastheerg schreef:
velolove schreef:Moeten we ook maar stoppen met het dragen van veiligheidsgordels in auto's dan?
Kul. Maar we staan toe dat ALLE gewone fietsers ZONDER helm rijden. Een retro rit is niet veel anders dan dat. Daarnaast is ieder vrij om WEL een helm op te zetten.

Er gaan meer mensen dood aan overgewicht dan fietsen zonder helm: iedereen een startverbod met een BMI hoger dan 25???????
Er gaan meer mensen dood aan kanker door roken/drank en ongezond eten. Iedereen een startverbod die rookt, bovenmatig drinkt en veel frituur eet.
etc, etc..........
+1

Ik word inmiddels gek van al dat "goedbedoelende" rubberen tegeltjes en desinfecterende zeep-geneuzel van alles is zoooo gevaarlijk terwijl diezelfde mensen die voor iedereens eigen bestwil menen te moeten denken wel iedere ochtend doodleuk in de automobiel stappen. Als er iets gevaarlijk is...
Veni. Vidi. Fietsie.

Gebruikersavatar
Gastheerg
Forum-lid HC
Berichten: 6580
Lid geworden op: 28 okt 2011 20:51
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 18 jun 2014 21:06

wido schreef:hebben we hier een gevoelige snaar geraakt of zo ??
Flauwe dooddoener zonder dat je op de inhoud ingaat!
wido schreef:Hier ging het toch over retro fietsen..........?
Volgens mij was JIJ degene die deze discussie begon :mrgreen:

Weet je wat hier de nationale driekleur voor wat verzoening:
Afbeelding

Gebruikersavatar
Hanz Bé
Forum-lid HC
Berichten: 4318
Lid geworden op: 14 jan 2011 18:17
Locatie: Veenendaal

Gebruikersavatar Hanz Bé 18 jun 2014 21:27

Dat hele gefiets..... Zo gevaarlijk.
Alhoewel, alleen van "Leven" is met 100% zekerheid aangetoond dat het tot de dood leidt....

velolove
Forum-lid
Berichten: 556
Lid geworden op: 20 mar 2010 20:08
Locatie: Gelderland

velolove 19 jun 2014 01:12

Als de retro rijders niet boven de 22 gemiddeld rijden heb je wel een punt ja, maar ik blijf het onverstandig vinden. Ik wens jullie een behouden rit!

Toch even wat feiten:

78.000 personen worden jaarlijks medisch behandeld aan de gevolgen van een fietsongeval.

66.000 personen worden jaarlijks behandeld op een Spoedeisende Hulpafdeling.

8.100 personen worden jaarlijks opgenomen in het ziekenhuis na een fietsongeval.

190 personen overlijden jaarlijks na een ongeval tijdens het fietsen.

Dit geeft toch stof tot nadenken lijkt me.
ooit allemaal op een Scalpel

Gebruikersavatar
sloeren
Forum-lid
Berichten: 1860
Lid geworden op: 04 mei 2012 10:43
Locatie: Krimpenerwaard

Gebruikersavatar sloeren 19 jun 2014 07:50

Nee hoor :)

elefantino
Forum-lid
Berichten: 1473
Lid geworden op: 25 sep 2012 20:58

elefantino 19 jun 2014 08:15

Kunnen we niet gewoon in de regels van het forum opnemen dat het strikt verboden is om de moraalridder uit te gaan hangen m.b.t. het wel of niet dragen van een helm? Zo vermoeiend dit....

Gebruikersavatar
53x11
Forum-lid HC
Berichten: 9123
Lid geworden op: 28 sep 2005 00:38

Gebruikersavatar 53x11 19 jun 2014 09:17

elefantino schreef:Kunnen we niet gewoon in de regels van het forum opnemen dat het strikt verboden is om de moraalridder uit te gaan hangen m.b.t. het wel of niet dragen van een helm? Zo vermoeiend dit....
Heel erg mee eens. Ben een fanatiek "lurker" van dit topic, geouwehoer over helmen leidt een beetje af. Bovendien is er gewoon een topic voor (één van de velen volgens mij)
copy-paste de mening over helmen daar ff heen!
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

Gebruikersavatar
Gastheerg
Forum-lid HC
Berichten: 6580
Lid geworden op: 28 okt 2011 20:51
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 19 jun 2014 09:21

Weer een regeltje wat wel niet mag. pffffffff

Gebruikersavatar
53x11
Forum-lid HC
Berichten: 9123
Lid geworden op: 28 sep 2005 00:38

Gebruikersavatar 53x11 19 jun 2014 10:27

Ja, zo is het ook nooit goed natuurlijk! ;-)
Het ging mij vooral om het geen-moraalridder-gedrag stukkie overigens. Ik hou ook niet zo van regeltjes, m.u.v. de ongeschreven variant dan :-D

En nu snel weer mooie retro-fiets-foto's plaatsen SVP
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

Plaats reactie