Voor fietsgerelateerde topics die niet in een andere categorie passen.

Het E-Bike topic

Keezx
Forum-lid HC
Berichten: 9745
Lid geworden op: 05 mar 2016 01:05

Keezx 07 nov 2016 19:40

hayes schreef: Ik knal ook liefst m'n hele woon-werk aan 32 gemiddeld maar dat lukt nooit, omwille van andere fietsers en auto's.
32 knallen?
Ik rij op de racefiets regelmatig 32 gemiddeld waarbij andere fietsers en auto's zeker niet de limiterende factor zijn.....dus snap ik niet helemaal.
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig

hayes

hayes 07 nov 2016 20:15

Op een mooie dag rijdt het op het fietspad vol vrijetijds fietsers. Op een doordeweekse ochtend een heleboel schoolgaande (slome) tieners. Niets mis mee, maar dan moet ik continu afremmen, bellen, en weer optrekken. Ik maak er namelijk een gewoonte van om mede fietsers niet bruutweg voorbij te knallen.
Ook in het stadscentrum zakt m'n snelheid tot ca. 25 . Dan moet ik al continu 35+ rijden om nog gemiddeld 32 te halen. En dat lukt niet altijd.

Het gaat hier wel over woon-werk verkeer. Ik haalde vandaag op de cyclocrosser 29 gemiddeld in de gietende regen. Bijna continu had ik op teller 32-33. Maar door die paar km's waar ik echt trager moet, zakt het gemiddelde heel snel.

Gebruikersavatar
Wolfhound32
Forum-lid
Berichten: 1861
Lid geworden op: 13 nov 2013 07:06
Locatie: Dronten

Gebruikersavatar Wolfhound32 07 nov 2016 20:27

Rijden er hier een paar speedpedalecs rond. Het zou ze sieren als ze niet direct chagerijnig achterom blêren dat ze niet willen dat z in je wiel hangen. 3 v/d 4 die er hier rondrijden. Image???
__________________
Jarig zijn is gezond! Onderzoek heeft aangetoond dat mensen die vaker jarig zijn, langer leven.

Gebruikersavatar
apt80
Forum-lid
Berichten: 52
Lid geworden op: 18 nov 2013 11:03
Locatie: Holten

Gebruikersavatar apt80 07 nov 2016 20:32

hayes schreef:Goed verwoord. Ik vind een Stromer (en consoorten) niet echt een vervanging voor een andere fiets, maar veeleer voor een auto. En dat is toch alleen maar toe te juichen.
Dat is ook de enige reden om hem te kunnen veroorloven voor mij.

Als ik niet vaak genoeg meer naar het werk (kan) fiets(en) erop gaat hij in de verkoop. Het is gewoon een efficiënt vervoermiddel. Je krijgt je beweging, het is goed voor het milieu in vergelijking met een auto, en het is leuker dan autorijden. Maar het is echt geen vervanging voor een racefiets.
Fly Merlin

Gebruikersavatar
apt80
Forum-lid
Berichten: 52
Lid geworden op: 18 nov 2013 11:03
Locatie: Holten

Gebruikersavatar apt80 07 nov 2016 20:44

Wolfhound32 schreef:Rijden er hier een paar speedpedalecs rond. Het zou ze sieren als ze niet direct chagerijnig achterom blêren dat ze niet willen dat z in je wiel hangen. 3 v/d 4 die er hier rondrijden. Image???
Tja, ik heb er ook niet altijd wat mee dat een wielrenner in mijn wiel zou gaan zitten. Wat geeft je het recht om zo onverantwoord kort achter iemand te gaan rijden? Ik denk dat je altijd even moet kijken of iemand daar zin in heeft en rekening mee wil houden. Soms, als er wel zin in hebt is het natuurlijk prima. Leuk praatje ook wellicht. Maar het moet geen vanzelfsprekendheid zijn...

Ik bler echter niet achterom ik rijdt ze uit het wiel. Ze komen hoogstens in mijn wiel als ik even rustig onder de 40 rijdt. Zeg 35-38 ofzo. Maar ik heb nog nooit meegemaakt dat iemand bleef hangen als ik naar de 45 ging.
Fly Merlin

Gebruikersavatar
Wolfhound32
Forum-lid
Berichten: 1861
Lid geworden op: 13 nov 2013 07:06
Locatie: Dronten

Gebruikersavatar Wolfhound32 07 nov 2016 20:52

Nou ik wel hoor. Lukt me ook wel zonder een sppedpedalec.
__________________
Jarig zijn is gezond! Onderzoek heeft aangetoond dat mensen die vaker jarig zijn, langer leven.

kharmanist
Forum-lid
Berichten: 58
Lid geworden op: 04 aug 2010 11:11

kharmanist 07 nov 2016 21:06

Ik vind het net leuk om een gewone fietser mee te pakken en te laten meegenieten van mijn speeltje :-). Soms, in bergop wacht ik dan even tot ze weer komen aansluiten. Je voelt vrij snel of ze willen aanklampen en de meeste appreciëren het ook. En aan de lichten is het dan ook vaak een leuke babbel. Ik ben heel vaak ook 'gewone' fietser en zou dat ook appreciëren. Bij mij is de speed pedelec eveneens een alternatief voor de auto (enkele rit = 42km), cf. Marijn2107.

Gebruikersavatar
Wolfhound32
Forum-lid
Berichten: 1861
Lid geworden op: 13 nov 2013 07:06
Locatie: Dronten

Gebruikersavatar Wolfhound32 07 nov 2016 21:09

Vind ik ook. Ik ga rustig langzamer rijden als iemand wil aanklampen. Alleen maar mooi toch.
__________________
Jarig zijn is gezond! Onderzoek heeft aangetoond dat mensen die vaker jarig zijn, langer leven.

Gebruikersavatar
RVV
Forum-lid
Berichten: 2226
Lid geworden op: 12 apr 2014 16:12

Gebruikersavatar RVV 07 nov 2016 21:16

Ik zorg er gewoon voor dat ze niet in mijn wiel hangen :twisted:

Gebruikersavatar
Sieper
Forum-lid
Berichten: 1747
Lid geworden op: 07 okt 2013 17:36

Gebruikersavatar Sieper 07 nov 2016 21:19

Ff dimmen brekebeentje :-D (geintje hoor Rico, er zijn weinig bikkels zoals jij).
Afbeelding

Gebruikersavatar
RVV
Forum-lid
Berichten: 2226
Lid geworden op: 12 apr 2014 16:12

Gebruikersavatar RVV 07 nov 2016 21:38

Hahaha ik maak ook maar een geintje hoor ;-) als de gelegenheid er is zie ik het wel als een leuke "sparringpartner" bijvoorbeeld als er eentje net op snelheid komt .. bijhouden en proberen in te halen...maar ik heb ook regelmatig meegemaakt dat ik rond de 30/32 fiets.. en dan met 45 plus door een e bike voorbij word gevlogen.. dan is er ook geen (bij)houden aan.

Keezx
Forum-lid HC
Berichten: 9745
Lid geworden op: 05 mar 2016 01:05

Keezx 07 nov 2016 21:39

apt80 schreef: Ik bler echter niet achterom ik rijdt ze uit het wiel. Ze komen hoogstens in mijn wiel als ik even rustig onder de 40 rijdt. Zeg 35-38 ofzo. Maar ik heb nog nooit meegemaakt dat iemand bleef hangen als ik naar de 45 ging.
Stoer doen met een motortje, daar scoor je hier niet mee vriend.
Dan tref je lui die geen intensieve training in de zin hadden.
Mij rij je er echt niet af als ik het niet wil.
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig

Plaats reactie