Van simpele km-tellers tot vermogensmeters en GPS

Garmin Edge 800 topic deel 2

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27866
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 23 aug 2015 10:03

Wat ik dan weer niet snap is waarom je niet gewoon het magneetje gebruikt. Werkt toch stukken fijner dan snelheid via GPS.

Gebruikersavatar
nijkie
Forum-lid HC
Berichten: 8908
Lid geworden op: 04 aug 2010 23:11
Locatie: Ernem

Gebruikersavatar nijkie 23 aug 2015 21:00

Vanmorgen wilde ik een rit maken die ik 12-7 ook heb gemaakt dus op de Garmin nieuwe koers maken-activiteiten- rit van 12-7 aanklikken- naam geven- vervolgens slaat de Garmin hem niet op.
Iemand een antwoord.
Sensa GF White edition.
Cannondale Topstone 4.

opdiefiets
Forum-lid
Berichten: 46
Lid geworden op: 16 sep 2011 20:17

opdiefiets 24 aug 2015 15:07

jelgervandermeer schreef:Hoi allemaal,

Vandaag hadden een fietsmaat van mij en ik (beide een Garmin Edge 810) een raar vooral met het apparaat.

We hadden allebei dezelfde gpx file ingeladen en precies op het zelfde punt schakelden de Garmins zich uit, waarschijnlijk door een crash. Dit doet vermoeden dat een fout in het gpx bestand de crash heeft veroorzaakt.

Zijn er mensen die ook wel eens een crash hebben (of shutdown) tijdens het volgen van een koers? Later is bij mij weer de Garmin gecrasht, bij een richting aanwijzing. Mijn fietsmaat was er toen niet meer, dus we weten niet of het hem ook was gebeurd.

Gr,

Jelger
Dit lijkt een specifiek probleem met de 810. Een aantal maanden geleden was ik met mijn club aan het fietsen in Belgie, waarbij iedereen dezelfde gpx file gebruikte. Op exact hetzelfde punt in de route gingen alle 810's in een freeze/reset. Mijn 800 had nergens last van.

Gebruikersavatar
nijkie
Forum-lid HC
Berichten: 8908
Lid geworden op: 04 aug 2010 23:11
Locatie: Ernem

Gebruikersavatar nijkie 29 aug 2015 22:41

Vandaag Garmin mount gekocht voor de 800 en een siliconen hoesje.
Ik heb een draad aan de Garmin gemaakt mocht die er uit knallen dat die aan het stuur blijft hangen,ook bij een onoplettend ogenblik kan de Garmin niet meegenomen worden.
Hoe:Met Zwarte ijzergaren onder het rubber door bij de usb aansluiting lusje er in Garmin doorhalen en in de mount plaatsen draad is niet zichtbaar.
Sensa GF White edition.
Cannondale Topstone 4.

PIPOOO
Forum-lid
Berichten: 210
Lid geworden op: 07 jul 2012 21:14

PIPOOO 31 aug 2015 21:27

Hallo,
Ik heb een nieuwe Garmin snelheidsensor. Die je monteert op je achteras. Nu heb ik 2 wielen en heb geen zin om elke keer de sensor om te wisselen. Kan ik nu een 2e sensor kopen en deze koppelen aan de Garmin. Dus dat de Garmin hem dus automatisch ziet? Ik twijfel nl. of dit kan.
Alvast bedankt voor de reacties.
Grt. Bert.

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27866
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 01 sep 2015 06:50

Als je kort de aan/uit knop indrukt en aldaar een andere bike profile selecteert zal de Garmin de andere sensor vanzelf zien.

Gebruikersavatar
roger68
Forum-lid
Berichten: 553
Lid geworden op: 04 jul 2007 23:32

Gebruikersavatar roger68 01 sep 2015 15:36

henkv schreef:
Wat dat magneetje doet is een contactje in de sensor omhoog halen (geeft impuls) en als het magneetje weer weg is valt deze terug door de zwaartekracht. Dat is het tikken dat je hoort als je het magneetje langs de sensor haalt.
Ik denk dat zonder magneetje het best zo kan zijn dat er beweging in het magneetje van de sensor komt (door een gat, ruig terrein etc) en dus incidenteel even een impuls wordt verzonden. Gevolg: de garmin denkt dat de sensor het doet en wacht op vervolgimpulsen totdat hij het lang genoeg vindt en weer op satteliet overschakeld. De sensor heeft altijd het hoogste woord!
Sensor werkt via inductie: voorbijkomende magneet creëert een spanningsverschil. Dit spanningsverschil wordt gedetecteerd waarop vervolgens een puls verstuurd wordt. Het getik wat je hoort zal iets van een relaistje zijn oid. Zwaartekracht / bumpie road speelt geen rol. Anders zou het in bv PR wel een dolle boel worden qua afstand en cadans.
Vermoed dat eindconclusie wel goed is; Garmin 'leest' een ruis/stoorsignaal als een signaal van de sensor en geeft 'm vervolgens de lead. Omdat er daarna geen nieuw (ruis/stoor) signaal komt, vertaalt Garmin dit naar '0km/h'. Ik zou oplossing zoeken in idd plaatsen spaakmagneet.

PIPOOO
Forum-lid
Berichten: 210
Lid geworden op: 07 jul 2012 21:14

PIPOOO 01 sep 2015 20:18

havana schreef:Als je kort de aan/uit knop indrukt en aldaar een andere bike profile selecteert zal de Garmin de andere sensor vanzelf zien.
Het is gelukt! Bedankt.

Gebruikersavatar
martinbo
Forum-lid
Berichten: 624
Lid geworden op: 25 feb 2007 21:10
Locatie: Puth

Gebruikersavatar martinbo 01 sep 2015 21:47

roger68 schreef:
henkv schreef:
Wat dat magneetje doet is een contactje in de sensor omhoog halen (geeft impuls) en als het magneetje weer weg is valt deze terug door de zwaartekracht. Dat is het tikken dat je hoort als je het magneetje langs de sensor haalt.
Ik denk dat zonder magneetje het best zo kan zijn dat er beweging in het magneetje van de sensor komt (door een gat, ruig terrein etc) en dus incidenteel even een impuls wordt verzonden. Gevolg: de garmin denkt dat de sensor het doet en wacht op vervolgimpulsen totdat hij het lang genoeg vindt en weer op satteliet overschakeld. De sensor heeft altijd het hoogste woord!
Sensor werkt via inductie: voorbijkomende magneet creëert een spanningsverschil. Dit spanningsverschil wordt gedetecteerd waarop vervolgens een puls verstuurd wordt. Het getik wat je hoort zal iets van een relaistje zijn oid. Zwaartekracht / bumpie road speelt geen rol. Anders zou het in bv PR wel een dolle boel worden qua afstand en cadans.
Vermoed dat eindconclusie wel goed is; Garmin 'leest' een ruis/stoorsignaal als een signaal van de sensor en geeft 'm vervolgens de lead. Omdat er daarna geen nieuw (ruis/stoor) signaal komt, vertaalt Garmin dit naar '0km/h'. Ik zou oplossing zoeken in idd plaatsen spaakmagneet.
Zoek eens op 'reedrelais'...... ;)

floepert99
Forum-lid
Berichten: 325
Lid geworden op: 10 apr 2008 02:05

floepert99 03 sep 2015 20:25

floepert99 schreef:Sinds kort (vanaf update naar 2.7 ?) is mijn Edge 800 twee keer uitgevallen. Zonder waarschuwing dat de accu bijna leeg is, is het apparaat uitgevallen. Beide keren thuis aan de lader gelegd en gaf het scherm aan dat de accu precies 25% vol was. Iemand een idee of dit een bug is, of dat ik de accu opnieuw kan kalibreren ?
Inmiddels een nieuwe accu gekocht (http://www.subtel.nl/cgi-bin/cosmoshop/ ... l/products) voor 9,95. Met de Youtube video ernaast en een Torx T5 was het een klusje van niks :P
http://www.transpirinaika.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

WouterS92
Forum-lid
Berichten: 4
Lid geworden op: 21 apr 2015 16:42

WouterS92 31 okt 2015 17:14

Dag Allemaal,

Sinds enkele maanden zit ik met een vervelend probleem. Elke SD card die ik in mijn Garmin edge 800 stop word niet herkent. Ik dacht dat het mogelijk aan de SD kaart zelf lag maar deze heb ik vandaag opnieuw aangekocht maar het probleem blijft nog steeds. Momenteel gebruik ik de Garmin Cycle Map EU.

Ik heb de fabrieksinstellingen al terug gezet maar dit had ook geen resultaat. Bij het opstarten van het toestel komt er wel opstaan "loading maps...". Als ik dan onder systeem > kaarten > info ga kijken zie ik enkel de standaard kaart die op de Garmin staat.

Iemand een idee hoe ik dit kan oplossen?

Alvast bedankt,
Wouter

Gebruikersavatar
nijkie
Forum-lid HC
Berichten: 8908
Lid geworden op: 04 aug 2010 23:11
Locatie: Ernem

Gebruikersavatar nijkie 31 okt 2015 21:20

Wordt je sd kaart wel gezien als je de Garmin met een laptop/computer verbind?
Sensa GF White edition.
Cannondale Topstone 4.

Plaats reactie