Re: Garmin Edge 800 topic deel 2
Geplaatst: 23 aug 2015 10:03
Wat ik dan weer niet snap is waarom je niet gewoon het magneetje gebruikt. Werkt toch stukken fijner dan snelheid via GPS.
Fiets - Race en MTB website voor race, gravel en mtb
https://www.fiets.nl/forum/
Dit lijkt een specifiek probleem met de 810. Een aantal maanden geleden was ik met mijn club aan het fietsen in Belgie, waarbij iedereen dezelfde gpx file gebruikte. Op exact hetzelfde punt in de route gingen alle 810's in een freeze/reset. Mijn 800 had nergens last van.jelgervandermeer schreef:Hoi allemaal,
Vandaag hadden een fietsmaat van mij en ik (beide een Garmin Edge 810) een raar vooral met het apparaat.
We hadden allebei dezelfde gpx file ingeladen en precies op het zelfde punt schakelden de Garmins zich uit, waarschijnlijk door een crash. Dit doet vermoeden dat een fout in het gpx bestand de crash heeft veroorzaakt.
Zijn er mensen die ook wel eens een crash hebben (of shutdown) tijdens het volgen van een koers? Later is bij mij weer de Garmin gecrasht, bij een richting aanwijzing. Mijn fietsmaat was er toen niet meer, dus we weten niet of het hem ook was gebeurd.
Gr,
Jelger
Sensor werkt via inductie: voorbijkomende magneet creëert een spanningsverschil. Dit spanningsverschil wordt gedetecteerd waarop vervolgens een puls verstuurd wordt. Het getik wat je hoort zal iets van een relaistje zijn oid. Zwaartekracht / bumpie road speelt geen rol. Anders zou het in bv PR wel een dolle boel worden qua afstand en cadans.henkv schreef:
Wat dat magneetje doet is een contactje in de sensor omhoog halen (geeft impuls) en als het magneetje weer weg is valt deze terug door de zwaartekracht. Dat is het tikken dat je hoort als je het magneetje langs de sensor haalt.
Ik denk dat zonder magneetje het best zo kan zijn dat er beweging in het magneetje van de sensor komt (door een gat, ruig terrein etc) en dus incidenteel even een impuls wordt verzonden. Gevolg: de garmin denkt dat de sensor het doet en wacht op vervolgimpulsen totdat hij het lang genoeg vindt en weer op satteliet overschakeld. De sensor heeft altijd het hoogste woord!
Het is gelukt! Bedankt.havana schreef:Als je kort de aan/uit knop indrukt en aldaar een andere bike profile selecteert zal de Garmin de andere sensor vanzelf zien.
Zoek eens op 'reedrelais'......roger68 schreef:Sensor werkt via inductie: voorbijkomende magneet creëert een spanningsverschil. Dit spanningsverschil wordt gedetecteerd waarop vervolgens een puls verstuurd wordt. Het getik wat je hoort zal iets van een relaistje zijn oid. Zwaartekracht / bumpie road speelt geen rol. Anders zou het in bv PR wel een dolle boel worden qua afstand en cadans.henkv schreef:
Wat dat magneetje doet is een contactje in de sensor omhoog halen (geeft impuls) en als het magneetje weer weg is valt deze terug door de zwaartekracht. Dat is het tikken dat je hoort als je het magneetje langs de sensor haalt.
Ik denk dat zonder magneetje het best zo kan zijn dat er beweging in het magneetje van de sensor komt (door een gat, ruig terrein etc) en dus incidenteel even een impuls wordt verzonden. Gevolg: de garmin denkt dat de sensor het doet en wacht op vervolgimpulsen totdat hij het lang genoeg vindt en weer op satteliet overschakeld. De sensor heeft altijd het hoogste woord!
Vermoed dat eindconclusie wel goed is; Garmin 'leest' een ruis/stoorsignaal als een signaal van de sensor en geeft 'm vervolgens de lead. Omdat er daarna geen nieuw (ruis/stoor) signaal komt, vertaalt Garmin dit naar '0km/h'. Ik zou oplossing zoeken in idd plaatsen spaakmagneet.
Inmiddels een nieuwe accu gekocht (http://www.subtel.nl/cgi-bin/cosmoshop/ ... l/products) voor 9,95. Met de Youtube video ernaast en een Torx T5 was het een klusje van niksfloepert99 schreef:Sinds kort (vanaf update naar 2.7 ?) is mijn Edge 800 twee keer uitgevallen. Zonder waarschuwing dat de accu bijna leeg is, is het apparaat uitgevallen. Beide keren thuis aan de lader gelegd en gaf het scherm aan dat de accu precies 25% vol was. Iemand een idee of dit een bug is, of dat ik de accu opnieuw kan kalibreren ?