Pagina 76 van 281
Re: Gravel-racers
Geplaatst: 26 okt 2017 09:41
door ophetkantje
De Grijze is een Mason Bokeh de oranje inderdaad en Open UP.
Re: Gravel-racers
Geplaatst: 26 okt 2017 10:05
door JoostG
@ mvalkenier, waarom heb je gekozen voor zo’n lauf voorvork? Met 2.1 inch 650b banden merk ik dat ik al het terrein in de omgeving makkelijk aan kan zonder voorvorkvering.
Re: Gravel-racers
Geplaatst: 26 okt 2017 12:29
door vincent75
Voor mijn gravel-racer (Bulls Grinder) ben ik op zoek naar een exra wielset. Dit om te kunnen wisselen tussen de Schawalbe G-Ones en voor noppenbanden (conti AT ride o.i.d.) voor als ik eens "echt" wil crossen.
Voorvork is voorzien van M15 fijne draad en achter een quick release.
Ik wil er max. €250 voor uit geven (incl. remschijven)
Wat heb ik al gevonden:
https://www.bike-components.de/en/bc/Mo ... et-p56230/
https://www.rosebikes.nl/artikel/rose-d ... id:2685953
Nog meer tips?
Ivm eerdere ervaring met garantieafhandeling van Mavic gaat hier niet mijn voorkeur naar uit.
Re: Gravel-racers
Geplaatst: 26 okt 2017 13:45
door Ernie C.
Die van Rose zijn wel heel erg smal en 19c houdt ook niet echt over. Ik zou iets zoeken met 21c velgen en tubeless ready. Dat is is echt veel fijner voor echt crossen.
Re: Gravel-racers
Geplaatst: 26 okt 2017 17:58
door Douglas
Vincent75; ik zou kiezen voir een wielset met exact dezelfde naaf als je huidige. Dan hoef je je remcaliper niet te verstellen bij het wisselen.
Re: Gravel-racers
Geplaatst: 26 okt 2017 18:17
door mvalkier
JoostG schreef: ↑26 okt 2017 10:05
@ mvalkenier, waarom heb je gekozen voor zo’n lauf voorvork? Met 2.1 inch 650b banden merk ik dat ik al het terrein in de omgeving makkelijk aan kan zonder voorvorkvering.
Omdat ik nu, eigenlijk bijna altijd, met 29" wielen rondhobbel waarbij deze vork net dat beetje extra comfort oplevert. Ook is deze vork lekker om mee off-road te rijden. Voorlopig ga ik nog niet winkelen voor een set 27.5" wielen.
Re: Gravel-racers
Geplaatst: 27 okt 2017 13:01
door opperhoofd
@mvalkier, wat een prachtig ding!
Zit zelf te kijken naar zoiets. 30 mm vooraan maakt een gravelracer veel meer geschikt voor ruige ondergrond. En op deze manier Is het een dikke VTT killer.
Met een fully MTB en een asfaltfiets is iets die van jou echt een mooie aanvulling.
Re: Gravel-racers
Geplaatst: 27 okt 2017 22:19
door ric
Ben in dubio voor een Pinnacle Arkose.
Twijfel wat over de maat.
Heb nu een racer met stack-reach van 562-398 waar ik redelijk diep op zit.
Op een gravel racer zit je wat korter en rechterop?
Ben 185 maar zou een M niet beter passen dan een L.
Lijkt me dat ik wel erg veel rechtop kom te zitten op een L?
Re: Gravel-racers
Geplaatst: 28 okt 2017 01:17
door hotrod
@RIC: ik ben ook 1.85, binnenbeenlengte van 89cm en zeer flexibel, d.w.z. kan diep zitten. Voor deze fiets zou ik op grond van de geometrie toch echt voor een L kiezen. Op gravel racers heb je in het algemeen sowieso een meer ontspannen zit.
Re: Gravel-racers
Geplaatst: 28 okt 2017 09:15
door MarkVeenstra
Check ook even de stuurpenlengte... In de tabel staat 80mm..op je racer zul je waarschijnlijk iets hebben tussen de 100 en 130mm.
Dus reach frame is 1,als je die gelijk pakt, maar je stuurpen is 20 of 30mm korter... Komt 't stuur al aardig op je af.
Ik zou voor L gaan denk ik.
Re: Gravel-racers
Geplaatst: 28 okt 2017 09:46
door ric
Dank.
Heb een 90mm stuurpen vanwege niet al te lange armen.
Ik vind verschil in stack zo groot bij de L, 45mm?
Re: Gravel-racers
Geplaatst: 28 okt 2017 10:48
door Ernie C.
Ik ben 1.86m en pas erg goed op de L. Evans raadde mij zelfs een XL aan vanwege mijn BBL van 92cm maar dat vond ik echt te groot worden.
Nu is jou huidige fiets erg laag voor jouw lengte en ook nog eens erg kort afgesteld. Je rijdt dus eigenlijk op een veel te kleine fiets. Nu kan ik niet beoordelen of dit goed of fout is maar afwijkend van de norm is het zeker.
Bij de M zijn de verhoudingen niet helemaal zoals bedoeld bij de Arkose en bij de L is de stack wel erg hoog zonder de mogelijkheid om de reach wat terug te brengen. Ik zou een aankoop met zoveel twijfel over de maat niet zomaar bij een buitenlandse webshop doen. Het lijkt mij beter als je een proefrit kunt maken.
Ik zie dat je niet bij mij in de buurt woont (Midden-Limburg) maar als je toch ooit hier in de buurt komt mag je best een keer op mijn L proefrijden. Dit is wel het oude model met een iets afwijkende geometrie maar dat verschil is minimaal.
Zoals je ziet heb ik toch nog redelijk wat drop. Bij jou zal het zadel wat lager komen maar er kunnen ook nog wat spacers onder de stuurpen uit:
(En ik heb de vork vervangen voor eentje waar bredere banden inpassen maar dat kan standaard al op het nieuwe model.)