Ik mag hopen dat je gelijk hebt maar op het gevaar af voor negatieveling te worden uitgemaakt heb ik het voorgevoel dat dat niet allemaal uitkomt. 50 jaar geleden zorgde de Tourzege van Jan Janssen daar wel voor maar nu leven we in het internettijdperk. Het lijkt door het internet en sociale media dat er veel meer gebeurt in dezelfde tijdsspanne. Met als gevolg dat de impact van speciale gebeurtenissen weer veel sneller naar de achtergrond verdwijnt.robbiey schreef: ↑28 mei 2017 20:44 Zo dit zal een boost geven aan het Nederlandse wielrennen.
Meer geld naar de knwu, sportfaciliteiten verbetert voor olympische voorbereidingen. Jeugd schrijft zich masaal in bij regionale wielerverenigingen. Rondjes om de kerk worden groter, sponsers staan weer op.
Mooie toekomst!
Giro 2017
-
- Forum-lid
Laatst gewijzigd door Quarantanove op 28 mei 2017 21:47, 1 keer totaal gewijzigd.
- robbebopper
- Forum-lid HC
Waarschijnlijk is dat effect niet groot inderdaad, maar ik merk toch wel dat het bij kinderen leeft. Op mijn (basis)school zijn er verschillende kinderen die intensief de Giro hebben gevolgd. Als ik met mijn race- of tijdritfiets de straat uitrijd, dan hoor je kinderen mij naroepen met: "Dumoulin!!"
Wie weet zijn er wel een aantal die het leuk genoeg vinden om bij een fietsclub te gaan.
Hoe dan ook, ik loop morgen op school rond met het roze shirt dat ik vorig jaar voor Kruijswijk heb gekocht
Wie weet zijn er wel een aantal die het leuk genoeg vinden om bij een fietsclub te gaan.
Hoe dan ook, ik loop morgen op school rond met het roze shirt dat ik vorig jaar voor Kruijswijk heb gekocht
- daniel1975
- Forum-lid HC
Sowiso is een sportman als TD een voorbeeld voor velen. Zou het in ek geval moeten zijn voor sommige over het paard getilde voetbaljochies. Afzien, trainen, doorzetten: het hoogste willen bereiken.
Less is bore
-
- Forum-lid
Wat ik bedoel is dat dat effect nu veel sneller weer wegebt dan pakweg 4 à 5 decennia geleden. Toen ik met de racefiets in die tijd reed werd je eeen aantal seizoenen door nageroepen met "Jan Janssen" en 10 jaar later met "Joop Zoetemelk". Nu misschien een paar weken en dan moet je ook nog hopen dat er niet in een andere sport een groot NL-succes is. In dat opzicht is het prima dat Ajax deze week die voetbal finale verloor en dat Oranje waarschijnlijk de eindronde van het WK-voetbal niet haalt.robbebopper schreef: ↑28 mei 2017 21:12 Waarschijnlijk is dat effect niet groot inderdaad, maar ik merk toch wel dat het bij kinderen leeft. Op mijn (basis)school zijn er verschillende kinderen die intensief de Giro hebben gevolgd. Als ik met mijn race- of tijdritfiets de straat uitrijd, dan hoor je kinderen mij naroepen met: "Dumoulin!!"
- razenderoeland
- Forum-lid
. In dat opzicht is het prima dat Ajax deze week die voetbal finale verloor en dat Oranje waarschijnlijk de eindronde van het WK-voetbal niet haalt.
[/quote]
Wat een heerlijke instelling toch weer. Blij zijn als een sportman/vrouw/ploeg het niet wint!!
[/quote]
Wat een heerlijke instelling toch weer. Blij zijn als een sportman/vrouw/ploeg het niet wint!!
Hoe sterk is de eenzame fietser...
-
- Forum-lid HC
Wat betreft Van Emden: Hij loopt wel eens binnen bij een vriend van me in de winkel voor een kopje koffie en in het verleden vertelde hij dan aan welke wedstrijden hij "mocht" meedoen. Een paar jaar geleden was het een knecht die hoopte dat hij ook in grotere wedstrijden mocht knechten, Bij het zoeken naar nieuwe sponsors bij Belin wist hij niet of hij nog wel een contract zou krijgen, en überhaupt nog blijven fietsen. Na de "grote sprong voorwaarts" in het tijdrijden bij TLJ was hij ineens een goed tijdrijder, weer iets later was hij ineens een van de beste tijdrijders en nu wint hij de slotetappe in de Giro. Fantastisch, maar zou hij niet afvragen: waarom heb ik niet eerder ontdekt dat ik hier zo goed in was?
Ook in de Rabotijd viel de naam van Emden me wel eens op in de uitslagen van tijdritten maar daar werd toen IMO niet veel mee gedaan door de ploegleiding.
De eerste keer dat ik naam T. Dumoulin hoorde was toen hij in de Tour van 2012 in de lange tijdrit 10e werd tussen allemaal namen op dat gebied.
De eerste keer dat ik naam T. Dumoulin hoorde was toen hij in de Tour van 2012 in de lange tijdrit 10e werd tussen allemaal namen op dat gebied.
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig
- Martin Swinkels
- Forum-lid
- Contact
Laurens ten Dam. 2 x de Giro gereden, 2 x een winnende kopman.