Over de wielersport en zijn beoefenaars.

La Vuelta 2023

Desp
Forum-lid

Gebruikersavatar Desp 09 sep 2023 17:54

MarkVeenstra schreef: 09 sep 2023 17:33 Doet toch bijna denken aan de tijden van pantani en landis... Ene dag er helemaal doorheen zakken. De volgende dag weer helemaal top.

Hij rijdt bardet gewoon kapot, door tempo te rijden. Dus ja, gisteren zal voor een stuk mentaal zijn geweest dan toch.

Wat dan van de 3 jumbo's die op het einde van een bergrit niet eens buiten adem lijken zoals daarnet?

Btw ik denk nu niet dat dit peleton zoveel zuiverder is dan de generatie Lance maar dat is een andere discussie ;)

ColumsbusMJ
Forum-lid

ColumsbusMJ 09 sep 2023 17:55

Desp schreef: 09 sep 2023 17:54
MarkVeenstra schreef: 09 sep 2023 17:33 Doet toch bijna denken aan de tijden van pantani en landis... Ene dag er helemaal doorheen zakken. De volgende dag weer helemaal top.

Hij rijdt bardet gewoon kapot, door tempo te rijden. Dus ja, gisteren zal voor een stuk mentaal zijn geweest dan toch.

Wat dan van de 3 jumbo's die op het einde van een bergrit niet eens buiten adem lijken zoals daarnet?

Btw ik denk nu niet dat dit peleton zoveel zuiverder is dan de generatie Lance maar dat is een andere discussie ;)

Alsof die gasten volle bak naar boven rijden. Evenepoel leek ook niet echt naar adem te happen toen hij klaar was. Ik vraag mij af of ze überhaupt buiten adem kunnen raken.

bartdr
Forum-lid

bartdr 09 sep 2023 18:10

Dus Evenepoel heeft "mogen" winnen? Hoeveel van jullie genieten eigenlijk van koers ipv ze af te breken/prestaties te minimaliseren?

thestudent
Forum-lid HC

Gebruikersavatar thestudent 09 sep 2023 18:13

Nee, evenepoel heeft zelf gewonnen.

Mocht evenepoel nog op drie minuten gestaan hebben is er geen enkele mogelijkheid dat er niet volle bak achtervolgd wordt door jumbo-visma, UAE en bahrein. Het is toch evident dat jumbo visma zich vandaag niet interesseerde voor de etappeoverwinning. Niet dat hij dan nooit gewonnen kon hebben, maar het koersverloop verandert altijd naar de situatie.

En toch heeft Evenpoel gewoon zelf gewonnen.
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 09 sep 2023 18:20

RE heeft zelf gewonnen, maar met de acceptatie van Jumbo.
Deze hele actie bevestigd voor mij alleen maar dat hij nog steeds niet klaar is voor het grote ronde werk en onbewust schreeuwt om een goede begeleiding. Los van hysterische papa’s, op enige afstand gehouden van de pers (voorlopig) en met een ploeg die de focus legt op de rondes ipv een niet al te moderne club die een indrukwekkend palmares heeft in eendaagse koersen.
Less is bore

bartdr
Forum-lid

bartdr 09 sep 2023 18:22

Ja, akkoord dat er in de groep van favorieten niet gereden is voor de overwinning vandaag. Dat kan echter ook vanuit een minder gevoel na gisteren zijn, dan is dat niet meer van 100% niet willen winnen.

UAE heeft trouwens wel het grootste deel van de ploeg gebruikt.

bartdr
Forum-lid

bartdr 09 sep 2023 18:23

daniel1975 schreef: 09 sep 2023 18:20 Deze hele actie bevestigd voor mij alleen maar dat hij nog steeds niet klaar is voor het grote ronde werk en onbewust schreeuwt om een goede begeleiding.
Kan ook zijn dat hij dat beseft en dus daarom schreeuwt om betere begeleiding.

Ernie C.
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Ernie C. 09 sep 2023 18:32

Remco Vollering kreeg deze cadeau van Jumbo en iedereen waarmee hij op pad was. Na één beklimming zie je echt wel dat hij terug in orde is en dan ga je al derderangs klimmer niet met Remco naar de streep (Bardet rijdt geen deuk in een pakje boter dit seizoen).
Al dat emotionele gedoe, alsof hij zojuist de Vuelta gewonnen had, voor mij is dat het bewijs dat hij nog lang niet klaar is om de degens met Vingegaard en Pogacar te kruisen zeg nooit nooit maar dan zal hij toch door anderen omringd moeten worden. Nu gaat zijn management (vader) en zijn ploeg constant mee in zijn emoties, terwijl hun taak is hem z.s.m. terug bij de kern van de zaak te krijgen.
Campagnolo Ultra Dork

JPAR
Forum-lid HC

Gebruikersavatar JPAR 09 sep 2023 18:43

thestudent schreef: 09 sep 2023 18:13 Nee, evenepoel heeft zelf gewonnen.

Mocht evenepoel nog op drie minuten gestaan hebben is er geen enkele mogelijkheid dat er niet volle bak achtervolgd wordt door jumbo-visma, UAE en bahrein. Het is toch evident dat jumbo visma zich vandaag niet interesseerde voor de etappeoverwinning. Niet dat hij dan nooit gewonnen kon hebben, maar het koersverloop verandert altijd naar de situatie.

En toch heeft Evenpoel gewoon zelf gewonnen.
Ik denk dat dit de spijker op zijn kop is.
Basso Astra - Wilier Gran Turismo - http://www.dvn.nl/

ColumsbusMJ
Forum-lid

ColumsbusMJ 09 sep 2023 18:52

Dat lijkt mij ook.

Denken dat Evenepoel de boel op 8 minuten zou rijden als hij gisteren niets verloren had is natuurlijk onzin. Een ander had misschien niet tot 8 minuten gekomen, maar als je op 30 minuten van het rood staat, ben je niet meer interessant voor het AK.

fiedoo
Forum-lid HC

fiedoo 09 sep 2023 19:05

Remco wint vandaag de bergrit op magistrale wijze en zet fe topfavoerieten voor de eindzege op 8 minuten na een desastreuze prestatie gisteren. Meer moet daar niet van gezegd worden, al de rest is bulshitt of afgunst. Als jumbo harder kon fietsen moesten ze het maar gedaan hebben.
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

ColumsbusMJ
Forum-lid

ColumsbusMJ 09 sep 2023 19:14

fiedoo schreef: 09 sep 2023 19:05 Remco wint vandaag de bergrit op magistrale wijze en zet fe topfavoerieten voor de eindzege op 8 minuten na een desastreuze prestatie gisteren. Meer moet daar niet van gezegd worden, al de rest is bulshitt of afgunst. Als jumbo harder kon fietsen moesten ze het maar gedaan hebben.
Waarom zouden ze haast maken voor iemand die op 30 minuten staat?

Mooie overwinning dat zeker, maar dit interesseert ze bij Jumbo echt precies niets.

Plaats reactie