Het dopingtopic 2.0
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40088
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Of geen voetbal? (matchfixing....)
Less is bore
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 13732
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
Het aparte van fietsen is. Over de profs gaan veel doping verhalen en de renners worden heel anders gehandeld dan andere sporters, toch is het een grote tv sport, feitelijk is in nl alleen voetbal groter, ondanks de negatieve berichten.
Op het fietspad hetzelfde veel negatieviteit over wielrenners en ook die groep is groter dan ooit, zou het ook een soort jaloersheid zijn?
Op het fietspad hetzelfde veel negatieviteit over wielrenners en ook die groep is groter dan ooit, zou het ook een soort jaloersheid zijn?
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5547
- Lid geworden op: 06 sep 2006 15:10
Binnenkort in "dit" theater The Armstrong Lie – official movie trailer
http://www.bikeradar.com/road/news/arti ... BRROADHOME
http://www.bikeradar.com/road/news/arti ... BRROADHOME
What makes the boat go faster?
Philippe Gilbert heeft op zijn website een boodschap voor de UCI geschreven, jammer dat hij deze niet enkele weken eerder schreef, terwijl hij de regenboogtrui nog droeg.
Ik zou graag ook een boodschap richten aan de wedstrijdorganisatoren en aan de UCI. Ik hoop dat de nieuwe UCI-voorzitter rekening wil houden met wat er bij de renners leeft. Dat zou nieuw zijn en een grote stap voorwaarts voor ons renners.
Zoals het nu verloopt, vind ik de seizoenen een tikkeltje geschift; zowel qua aantal koersen als qua moeilijkheidsgraad. Alle organisatoren willen de koers met de meeste hoogtemeters, de langste beklimming, de steilste klim, de langste rit,... Kortom: het doel is om met een straf record uit te pakken om zo hun koers extra in de picture te zetten.
In deze tijden waarin we meer dan ooit korte metten willen maken met doping is er een tweespalt tussen wat de renners kunnen verdragen en wat ons voorgeschoteld wordt.
Dit jaar heb ik twee koersen gereden in twee uiterste klimaatomstandigheden. In Milaan-Sanremo sneeuwde het en in de Ronde van Californië moesten we door een bakoven van 50 graden. Bij die twee wedstrijden werden de fans via tv opgeroepen om thuis te blijven en geen onnodige verplaatsingen te maken, maar ons werd opgedragen het spektakel te verzorgen ondanks de mogelijke gevaren voor onze gezondheid. Dit is duidelijk te veel van het goede en het toont aan dat er vanuit de verschillende organen van het wielrennen onvoldoende daadkrachtig wordt ingegrepen.
En dan heb ik het nog niet gehad over de ellenlange verplaatsingen tijdens rittenkoersen waardoor onze broodnodige rusttijd eraan moet geloven. Mijn vraag is simpel: zijn al die extremen nodig? Volstaat het niet dat renners gewoon het beste van zichzelf geven en zo spektakel bieden voor alle wielerliefhebbers?
Ik zou graag ook een boodschap richten aan de wedstrijdorganisatoren en aan de UCI. Ik hoop dat de nieuwe UCI-voorzitter rekening wil houden met wat er bij de renners leeft. Dat zou nieuw zijn en een grote stap voorwaarts voor ons renners.
Zoals het nu verloopt, vind ik de seizoenen een tikkeltje geschift; zowel qua aantal koersen als qua moeilijkheidsgraad. Alle organisatoren willen de koers met de meeste hoogtemeters, de langste beklimming, de steilste klim, de langste rit,... Kortom: het doel is om met een straf record uit te pakken om zo hun koers extra in de picture te zetten.
In deze tijden waarin we meer dan ooit korte metten willen maken met doping is er een tweespalt tussen wat de renners kunnen verdragen en wat ons voorgeschoteld wordt.
Dit jaar heb ik twee koersen gereden in twee uiterste klimaatomstandigheden. In Milaan-Sanremo sneeuwde het en in de Ronde van Californië moesten we door een bakoven van 50 graden. Bij die twee wedstrijden werden de fans via tv opgeroepen om thuis te blijven en geen onnodige verplaatsingen te maken, maar ons werd opgedragen het spektakel te verzorgen ondanks de mogelijke gevaren voor onze gezondheid. Dit is duidelijk te veel van het goede en het toont aan dat er vanuit de verschillende organen van het wielrennen onvoldoende daadkrachtig wordt ingegrepen.
En dan heb ik het nog niet gehad over de ellenlange verplaatsingen tijdens rittenkoersen waardoor onze broodnodige rusttijd eraan moet geloven. Mijn vraag is simpel: zijn al die extremen nodig? Volstaat het niet dat renners gewoon het beste van zichzelf geven en zo spektakel bieden voor alle wielerliefhebbers?
-
- Forum-lid
- Berichten: 1473
- Lid geworden op: 25 sep 2012 20:58
Hij heeft natuurlijk wel een punt. Die alinea over doping had hij trouwens beter weg kunnen laten.
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24317
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
Toen hij bij Lotto reed kon het niet gek genoeg. Nu hij niet meer mag snoepen uit de toverpot van Ibarguren moet het op eens anders.. Het aantal koersdagen hebben de renners en ploegen zelf volledig in de hand. Ze zijn alleen verplicht de WT koersen te rijden, als ze dat enkel doen hebben ze echt niet belachelijk veel koersdagen.
-
- Forum-lid
- Berichten: 176
- Lid geworden op: 08 aug 2013 13:13
Volgens sportwereld.be
Is het salaris van Gilbert 1 Miljoen/jaar.
Tsja dat je daar voor moet werken lijkt me niet meer dan normaal.
Mocht Gilbert er echt heel veel moeite mee hebben dan gaat hij toch gewoon ander werk zoeken ... Wat een knuppel die Gilbert !
Is het salaris van Gilbert 1 Miljoen/jaar.
Tsja dat je daar voor moet werken lijkt me niet meer dan normaal.
Mocht Gilbert er echt heel veel moeite mee hebben dan gaat hij toch gewoon ander werk zoeken ... Wat een knuppel die Gilbert !
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 13732
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
Voor het stuk is natuurlijk wat te zeggen. Het klinkt alleen wat raar uit zijn mond.
Juist omdat hij het schrijft in de laatste twee jaar dat ie (bijna) niets meer gewonnen heeft.
Voorde etappe koersen gewoon kortere etappes van 140-160 kilometer, volgens mij zou dat een goed punt zijn. Het wk had met 70/80 kilometer minder waarschijnlijk leuker geweest.
Juist omdat hij het schrijft in de laatste twee jaar dat ie (bijna) niets meer gewonnen heeft.
Voorde etappe koersen gewoon kortere etappes van 140-160 kilometer, volgens mij zou dat een goed punt zijn. Het wk had met 70/80 kilometer minder waarschijnlijk leuker geweest.
+1 Ik denk dat je het even los van hem moet zien, maar gewoon moet kijken naar waar het over gaat. Op zich heeft hij wel zinnige opmerkingen.wasbeer2006 schreef:Voor het stuk is natuurlijk wat te zeggen. Het klinkt alleen wat raar uit zijn mond.
Juist omdat hij het schrijft in de laatste twee jaar dat ie (bijna) niets meer gewonnen heeft.
Voorde etappe koersen gewoon kortere etappes van 140-160 kilometer, volgens mij zou dat een goed punt zijn. Het wk had met 70/80 kilometer minder waarschijnlijk leuker geweest.
Basso Astra - Wilier Gran Turismo - http://www.dvn.nl/
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24317
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
Kortere etappes wordt het echt niet interessanter van, dat maakt het alleen maar makkelijker om de boel bij elkaar te houden voor een massasprint of de slotklim.wasbeer2006 schreef:Voor het stuk is natuurlijk wat te zeggen. Het klinkt alleen wat raar uit zijn mond.
Juist omdat hij het schrijft in de laatste twee jaar dat ie (bijna) niets meer gewonnen heeft.
Voorde etappe koersen gewoon kortere etappes van 140-160 kilometer, volgens mij zou dat een goed punt zijn. Het wk had met 70/80 kilometer minder waarschijnlijk leuker geweest.
Moeten de (top)wielrenners niet gewoon selectiever zijn in het rijden van hun wedstrijden. Ze zouden de overige wedstrijden kunnen kiezen als training of op reserve gaan rijden. Zodat toppers, als Gilbert, niet elke wedstrijd voluit hoeven te gaan en zich kunnen richten op een bepaalde klassiekers/koersen, waarin ze kans hebben om die te winnen.
Lijkt mij ook...dat juist de lange koersen(boven de 200 km) zorgen voor selectie onder de renners.
(er worden al veel te veel wedstrijden door een sprint beslist.)
Lijkt mij ook...dat juist de lange koersen(boven de 200 km) zorgen voor selectie onder de renners.
(er worden al veel te veel wedstrijden door een sprint beslist.)
Voor een klassieker ben ik het met je eens, echter in een grote ronde zie je ook etappes van boven de 200 kilometer met dan ook een paar beklimmingen er in, dat vind ik wel wat veel van het goede. Zoals bijvoorbeeld in de laatste tour: was die tweede beklimming van de Alpe d'Huez nou echt nodig?codex schreef:Lijkt mij ook...dat juist de lange koersen(boven de 200 km) zorgen voor selectie onder de renners. (er worden al veel te veel wedstrijden door een sprint beslist.)