Pagina 751 van 1486

Re: Het dopingtopic 2.0

Geplaatst: 03 okt 2013 12:12
door daniel1975
Of geen voetbal? (matchfixing....)

Re: Het dopingtopic 2.0

Geplaatst: 04 okt 2013 20:15
door wasbeer2006
Het aparte van fietsen is. Over de profs gaan veel doping verhalen en de renners worden heel anders gehandeld dan andere sporters, toch is het een grote tv sport, feitelijk is in nl alleen voetbal groter, ondanks de negatieve berichten.

Op het fietspad hetzelfde veel negatieviteit over wielrenners en ook die groep is groter dan ooit, zou het ook een soort jaloersheid zijn?

Re: Het dopingtopic 2.0

Geplaatst: 12 okt 2013 22:11
door Livio Livius
Binnenkort in "dit" theater The Armstrong Lie – official movie trailer
http://www.bikeradar.com/road/news/arti ... BRROADHOME

Re: Het dopingtopic 2.0

Geplaatst: 13 okt 2013 08:55
door supermasj
Philippe Gilbert heeft op zijn website een boodschap voor de UCI geschreven, jammer dat hij deze niet enkele weken eerder schreef, terwijl hij de regenboogtrui nog droeg.

Ik zou graag ook een boodschap richten aan de wedstrijdorganisatoren en aan de UCI. Ik hoop dat de nieuwe UCI-voorzitter rekening wil houden met wat er bij de renners leeft. Dat zou nieuw zijn en een grote stap voorwaarts voor ons renners.

Zoals het nu verloopt, vind ik de seizoenen een tikkeltje geschift; zowel qua aantal koersen als qua moeilijkheidsgraad. Alle organisatoren willen de koers met de meeste hoogtemeters, de langste beklimming, de steilste klim, de langste rit,... Kortom: het doel is om met een straf record uit te pakken om zo hun koers extra in de picture te zetten.

In deze tijden waarin we meer dan ooit korte metten willen maken met doping is er een tweespalt tussen wat de renners kunnen verdragen en wat ons voorgeschoteld wordt.

Dit jaar heb ik twee koersen gereden in twee uiterste klimaatomstandigheden. In Milaan-Sanremo sneeuwde het en in de Ronde van Californië moesten we door een bakoven van 50 graden. Bij die twee wedstrijden werden de fans via tv opgeroepen om thuis te blijven en geen onnodige verplaatsingen te maken, maar ons werd opgedragen het spektakel te verzorgen ondanks de mogelijke gevaren voor onze gezondheid. Dit is duidelijk te veel van het goede en het toont aan dat er vanuit de verschillende organen van het wielrennen onvoldoende daadkrachtig wordt ingegrepen.

En dan heb ik het nog niet gehad over de ellenlange verplaatsingen tijdens rittenkoersen waardoor onze broodnodige rusttijd eraan moet geloven. Mijn vraag is simpel: zijn al die extremen nodig? Volstaat het niet dat renners gewoon het beste van zichzelf geven en zo spektakel bieden voor alle wielerliefhebbers?

Re: Het dopingtopic 2.0

Geplaatst: 13 okt 2013 09:14
door elefantino
Hij heeft natuurlijk wel een punt. Die alinea over doping had hij trouwens beter weg kunnen laten. :D

Re: Het dopingtopic 2.0

Geplaatst: 13 okt 2013 10:26
door amclassic-fan
Toen hij bij Lotto reed kon het niet gek genoeg. Nu hij niet meer mag snoepen uit de toverpot van Ibarguren moet het op eens anders.. Het aantal koersdagen hebben de renners en ploegen zelf volledig in de hand. Ze zijn alleen verplicht de WT koersen te rijden, als ze dat enkel doen hebben ze echt niet belachelijk veel koersdagen.

Re: Het dopingtopic 2.0

Geplaatst: 13 okt 2013 13:39
door Medicbiker
Volgens sportwereld.be
Is het salaris van Gilbert 1 Miljoen/jaar.
Tsja dat je daar voor moet werken lijkt me niet meer dan normaal.
Mocht Gilbert er echt heel veel moeite mee hebben dan gaat hij toch gewoon ander werk zoeken ... Wat een knuppel die Gilbert !

Re: Het dopingtopic 2.0

Geplaatst: 13 okt 2013 13:41
door wasbeer2006
Voor het stuk is natuurlijk wat te zeggen. Het klinkt alleen wat raar uit zijn mond.
Juist omdat hij het schrijft in de laatste twee jaar dat ie (bijna) niets meer gewonnen heeft.

Voorde etappe koersen gewoon kortere etappes van 140-160 kilometer, volgens mij zou dat een goed punt zijn. Het wk had met 70/80 kilometer minder waarschijnlijk leuker geweest.

Re: Het dopingtopic 2.0

Geplaatst: 13 okt 2013 13:43
door JPAR
wasbeer2006 schreef:Voor het stuk is natuurlijk wat te zeggen. Het klinkt alleen wat raar uit zijn mond.
Juist omdat hij het schrijft in de laatste twee jaar dat ie (bijna) niets meer gewonnen heeft.

Voorde etappe koersen gewoon kortere etappes van 140-160 kilometer, volgens mij zou dat een goed punt zijn. Het wk had met 70/80 kilometer minder waarschijnlijk leuker geweest.
+1 Ik denk dat je het even los van hem moet zien, maar gewoon moet kijken naar waar het over gaat. Op zich heeft hij wel zinnige opmerkingen.

Re: Het dopingtopic 2.0

Geplaatst: 13 okt 2013 13:52
door amclassic-fan
wasbeer2006 schreef:Voor het stuk is natuurlijk wat te zeggen. Het klinkt alleen wat raar uit zijn mond.
Juist omdat hij het schrijft in de laatste twee jaar dat ie (bijna) niets meer gewonnen heeft.

Voorde etappe koersen gewoon kortere etappes van 140-160 kilometer, volgens mij zou dat een goed punt zijn. Het wk had met 70/80 kilometer minder waarschijnlijk leuker geweest.
Kortere etappes wordt het echt niet interessanter van, dat maakt het alleen maar makkelijker om de boel bij elkaar te houden voor een massasprint of de slotklim.

Re: Het dopingtopic 2.0

Geplaatst: 14 okt 2013 11:06
door codex
Moeten de (top)wielrenners niet gewoon selectiever zijn in het rijden van hun wedstrijden. Ze zouden de overige wedstrijden kunnen kiezen als training of op reserve gaan rijden. Zodat toppers, als Gilbert, niet elke wedstrijd voluit hoeven te gaan en zich kunnen richten op een bepaalde klassiekers/koersen, waarin ze kans hebben om die te winnen.

Lijkt mij ook...dat juist de lange koersen(boven de 200 km) zorgen voor selectie onder de renners.
(er worden al veel te veel wedstrijden door een sprint beslist.)

Re: Het dopingtopic 2.0

Geplaatst: 15 okt 2013 09:05
door ever
codex schreef:Lijkt mij ook...dat juist de lange koersen(boven de 200 km) zorgen voor selectie onder de renners. (er worden al veel te veel wedstrijden door een sprint beslist.)
Voor een klassieker ben ik het met je eens, echter in een grote ronde zie je ook etappes van boven de 200 kilometer met dan ook een paar beklimmingen er in, dat vind ik wel wat veel van het goede. Zoals bijvoorbeeld in de laatste tour: was die tweede beklimming van de Alpe d'Huez nou echt nodig?