Specialized
Nee, maar ik heb er wel al een paar uur op gereden. Fijne fiets, hij is wel een tikkeltje nerveus. Dat is niet per se negatief, maar zal niet iedereens smaak zijn.
Ja, sinds een week. Een beetje lastig om mijn ervaringen objectief te delen, aangezien fietsen (bij mij iig) ook om emotie gaat.
Ik kom van een SL4, modeljaar 2015 met FFWD wielen. Bij beide fietsen gaat het om het S-Works frame.
Het SL8 frame is opgebouwd met de SRAM Red AXS groep, integrated cockpit en Roval CL wielen. Qua stuurbreedte ben ik van 42 naar 40 gegaan. Dat deed niets af aan mijn zithouding en voelt/is wat meer aero. Voorafgaand aan de opbouw wilde de medewerker een bikefit doen, om de fiets met de juiste maten van de onderdelen op te bouwen. Ook goed om weer eens te meten of alles nog klopt.
Wat valt mij in eerste instantie op na 160km:
- fiets is veel comfortabeler dan de SL4. De 26mm banden bv vallen mooi breed, dat is gunstig voor comfort
- mede door de breed vallende banden voelt het vertrouwd om een bocht met hogere snelheid te nemen
Verder kan ik de hele rits positieve cliché’s gaan opnoemen, wat mij betreft allemaal van toepassing maar vaak ook gebaseerd op gevoel en emotie.
- de houder voor de fietscomputer kan maar op één manier gemonteerd worden. In mijn geval voor de Edge 1030. Door de stand van de houder staat de Edge iets naar beneden tov de hoek van de stuurpen, wat ik er heel knullig uit vind zien. Maar dat valt denk ik meer op als je op de fiets zit.
Ik zit met een brede glimlach op de fiets, alleen al voor het verslavende zoemende geluid van de wielen (waarvoor je echt niet heel hard hoeft te rijden)!
Klopt het dat er voor de elektrische fiets van Specialized meerdere dealers zijn? Is dat nieuw?
Ik dacht dat Rings de enige dealer was in het zuiden van de provincie NB. Maar nu kun je bv bij Vanoverveld in Hoogerheide terecht.
Ik dacht dat Rings de enige dealer was in het zuiden van de provincie NB. Maar nu kun je bv bij Vanoverveld in Hoogerheide terecht.
-
- Forum-lid
Bij Nxt-gear in Essen? Ook een Specialized dealer.
Mechanische doping? --> Sorin bicarbon slimline
- thestudent
- Forum-lid HC
Ooits eens nagedacht hoe veel tijd het kost om printplaatjes, software, transistors en communicatieprotocollen te maken, testen, en uiteindelijk grootschalig te produceren.Jweijters schreef: ↑12 okt 2023 21:19 Heb je wel eens zo’n mechanische shifter uit elkaar gehaald? Die zijn enorm complex, met meerdere veertjes, palletjes, hulp asjes, etc etc. Ik denk dat er wel 30 onderdeeltjes in zitten.
Ik kan mij niet voorstellen dat dit goedkoper te assembleren is dan elektrische schakel apparaten. Ik snap wel waarom er overgestapt wordt naar elektronische schakelen
Software engineers kosten ook geld....
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!
Dat weet ik, want ik woon zelf in Essen.
- daniel1975
- Forum-lid HC
Less is bore
- thestudent
- Forum-lid HC
Wel leuk gedaan.
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!
-
- Forum-lid HC
Dat is wel leuk aan yt etc. Sommige verzinnen echt leuke dingen.
De shorts van fiets (onderdelen) zijn ook leuk.
De shorts van fiets (onderdelen) zijn ook leuk.
-
- Forum-lid HC
Bikeinn heeft ook nogal goede deals, zeker de Specialized ATB’swasbeer2006 schreef: ↑19 nov 2023 11:40 Gaat al lekker in de aanbieding
https://www.bike24.nl/zoekresultaat?sea ... pecialized
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless
- daniel1975
- Forum-lid HC
Bikeinn heeft die letterlijk al maanden.
Less is bore