Voor fietsgerelateerde topics die niet in een andere categorie passen.
-
wasbeer2006
- Forum-lid HC
wasbeer2006
06 jan 2021 22:39
Jans schreef: ↑06 jan 2021 15:29
@wasbeer, ik begrijp je opmerkingen over je oma niet. Waarom zo8u je iemand die oud en heel broos is nog meer ellende aan doen? Je zou willen dat ze nog even aan de beademing gelegd zou worden? Er is nu al zo vaak uitgelegd welke lijdensweg een echt oud persoon af zou moeten leggen als ze de IC zouden overleven. Ik hoop echt dat je dat je oma ook niet toe zou wensen.
Dat bedoel ik ook,was het er ook mee eens, had in haar geval helemaal geen zin.
Maar in bv Duitsland blijven ze doorgaan, niet dat ik dat perse goed vind.
In bedoelde het in de context dat het nu lijkt alsof we deze discussie niet aandurven over hele zwakke personen die covid krijgen.
-
Enzzo
- Forum-lid HC
Enzzo
06 jan 2021 22:42
Soms formuleer je het wat breedsprakig Wasbeer maar dit keer had ik inderdaad wel het gevoel dat je het inderdaad zo bedoelde.
Sterkte met de situatie man! Hopelijk kun je fatsoenlijk afscheid nemen!!
Nijdig over 't stuur Van uwen driewieler gebogen Ge waart nog kind
Ge ving nog nie veel wind
-
Joseba
- Forum-lid
Joseba
07 jan 2021 08:07
Vreemd, als je zaken "algemeen" formuleert mag er met krachttermen gesmeten worden (volslagen krankzinnig, geschift, compleet ongeschikt, losgeslagen, van het padje) en mag er smalend gesproken worden om duidelijk te maken dat het eigen ego het niet eens is met de gang van zaken (muilkorfje, kulkapjes, deugmensen, schappen, wappies etc).
Spreek je iemand persoonlijk aan (die zich wel van bovenstaande retoriek bedient) dan moet dat met alle egards en beschaafdheid. Anders wordt zelfs moeke de vrouw er bijgesleept om je terecht te wijzen. Vind je het vreemd dat ik dan een beeld krijg van een klein kind? Die kwamen vroeger ook wel eens met mama terug naar de speeltuin omdat ze gepest waren met een wijzend vingertje… “hij was het!”.
Volgens mij heb ik al uitgelegd welke vergelijking ik heb gemaakt naar aanleiding van een beschrijving die Daniel zelf heeft gegeven. Ik kwalificeer dat gedrag als ontevreden, boos en verwend. Mag je wat van vinden, ga gerust je gang.
Zal proberen voortaan in iets algemenere termen te reageren zodat niemand zich persoonlijk op het korte lontje of lange tenen getrapt kan voelen. Stel je voor.
-
lugosi
- Forum-lid HC
lugosi
07 jan 2021 08:33
Enzzo schreef: ↑06 jan 2021 22:26
Kijk eens wat er op dit moment gaande is in Washington!
De wereld lijkt echt volstrekt krankzinnig te zijn geworden.
Inderdaad, een heuse staatsgreep. Aalst Carnaval is er jaloers op....
![Afbeelding](https://i.imgur.com/SpI7hmL.jpg)
-
53x11
- Forum-lid HC
53x11
07 jan 2021 08:49
Die verkleeddude schijnt eerder ook prominent in beeld geweest te zijn bij klimaat en BLM protesten.
Sommige mensen hebben vreemde hobbies...
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me."
T.Krabbé
baanfiets kopen?
-
havana
- Forum-lid HC
havana
07 jan 2021 08:56
Dat is Jay Kay van Jamiroquai
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_e_biggrin.gif)
-
Joseba
- Forum-lid
Joseba
07 jan 2021 08:56
Het is in ieder geval op een andere wijze kenbaar maken dat je het niet eens bent met de gang van zaken dan elke dag op een forum lopen droeftoeteren (algemeen genoeg?).
-
ophetkantje
- Forum-lid
ophetkantje
07 jan 2021 09:09
Toch eens een tegengeluid over het sluiten van de scholen, Snap dat je met (kleine) kinderen thuis helemaal gek kunt worden en de balans tussen werken en school begeleiding heel erg lastig dan wel onmogelijk is, Aan de andere kant nu in mijn kennissenkring/collega's 4 besmettingen (los van elkaar) alle 4 terug te voeren op schoolbezoek van de kinderen, De kinderen worden niet ziek maar zijn wel positief de ouders zijn zwaar ziek en alle 4 al besmet voor 15 december en nog niet (volledig) opgeknapt of zelf echt nog ziek. Voor mij is het gewoon een gegeven ondertussen dat kinderen dan wel niet ziek worden, maar wel voor de meeste besmettingen zorgen en dus indirect ook voor druk op de zorg. Zeker met alle gevallen van oppas opa's en oma's die ik nu weer om mee heen hoor, Ik snap de maatregelen wel, Niet leuk, maar niets doen is in mijn ogen nu wel de slechtste optie.
Overigens ga ik 's morgen voor het werk als het droog is een uurtje fietsen, Valt me deze week op dat het echt veel drukker met auto's is dan de laatste wek voor kerst en zelf net zo druk is dan wanneer ik naar het werk fietste, (Dat is voor mij al weer ruim 3 maanden geleden dat ik daar een keer naar toe mocht). Vraag me toch af waar al die mensen naar op weg zijn als er zoveel thuisgewerkt wordt?
Ach, ik zeg ook maar wat
-
daniel1975
- Forum-lid HC
daniel1975
07 jan 2021 09:28
Vandaar ook mijn betoog om de werkgevers aan te pakken die mensen verplicht naar kantoor laten komen.
Al vermoed ik dat er nu ook een groep onderweg is naar kantoor die vlucht voor de hektiek thuis en een soort van werkschema heeft opgesteld met zijn/haar partner.
Less is bore
-
Ernie C.
- Forum-lid HC
Ernie C.
07 jan 2021 09:32
Helemaal mee eens met Ophetkantje, het is niet leuk maar het is niet anders. Ik kan genoeg voorbeelden geven van basisschoolklassen met meerdere besmettingen, zowel binnen onze stichting als op scholen waar de kinderen van vrienden of kennissen op zitten.
Ook is het gewoon druk op de "noodopvang" en inderdaad erg druk op de wegen. Ik steek meerdere malen per dag de n273 over en met de eerste lockdown kon dat kruipend en geblinddoekt. Nu is het nog net zo druk als anders.
Campagnolo Ultra Dork
-
RVV
- Forum-lid
RVV
07 jan 2021 09:35
Joseba schreef: ↑07 jan 2021 08:56
Het is in ieder geval op een andere wijze kenbaar maken dat je het niet eens bent met de gang van zaken dan elke dag op een forum lopen droeftoeteren (algemeen genoeg?).
Iets met de de pot en de ketel.