Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Cervélo

bosna
Forum-lid
Berichten: 710
Lid geworden op: 06 okt 2008 15:44

bosna 31 aug 2010 00:50

deze kleurstellingen zijn niet echt spanend!

Gebruikersavatar
kauwvot
Forum-lid
Berichten: 284
Lid geworden op: 19 okt 2009 23:48

Gebruikersavatar kauwvot 31 aug 2010 00:55

jaapb schreef:http://liberty-bikes.fr/LB/wp-content/u ... ERVELO.pdf

Voor wie ze allemaal even op een rij wil zien ...

Wel jammer dat ze niet op de PS-kunsten van apexrider gewacht hebben; dan stond het voorwiel op de titelpagina er geheel op...

Wel gaaf, de S1 blijft voor het tigste jaar erin!

Gebruikersavatar
maurice
Forum-lid
Berichten: 2445
Lid geworden op: 14 apr 2004 16:24
Locatie: Maassluis

Gebruikersavatar maurice 31 aug 2010 10:29

Gauw nog even een S1 2010 in de aanbieding scoren en je rijdt ook het komend jaar op een 2011 model!

Wat mij betreft: balhoofdbuis en bovenbuis oversized maken, rare knik uit de zitbuis en ze hebben er een klant bij.
Nu niet en ben ik blij dat ik niet gewacht heb op de S1 2011..... (let op!: mijn mening, smaken verschillen, gelukkig)
Niets is wat het lijkt..

Gebruikersavatar
metalfan
Forum-lid
Berichten: 366
Lid geworden op: 28 nov 2006 10:26

Gebruikersavatar metalfan 31 aug 2010 10:50

kauw vot schreef:Wel gaaf, de S1 blijft voor het tigste jaar erin!


is dit nu sarcastisch bedoeld ?

hoe dan ook, ik vind het concept S1 geweldig: de genen van een topfiets maar toch 'gewoon' alu en dus enigzins betaalbaar...

ik ga er een tweede bijkopen, rijd nu naar tevredenhied met het 2009 model (met het grote logo).

eelcoz

eelcoz 31 aug 2010 10:55

Op het gevaar af iedereen hier over me heen te krijgen: Ben ik nu de enige die Cervelo enorm overschat en gehyped vindt? Het zullen verder prima frames zijn, maar soms krijg ik weleens het idee dat ze het 8e wereldwonder zijn. Volgens mij is het voornamelijk briljante marketing.

Of posten mensen die er net zo over denken hier gewoon niet (en hebben jullie ook liever dat ik dit topic niet bevuil?:D)

swoosh
Forum-lid
Berichten: 868
Lid geworden op: 31 mei 2010 23:55

swoosh 31 aug 2010 11:35

eelcoz schreef:Op het gevaar af iedereen hier over me heen te krijgen: Ben ik nu de enige die Cervelo enorm overschat en gehyped vindt? Het zullen verder prima frames zijn, maar soms krijg ik weleens het idee dat ze het 8e wereldwonder zijn. Volgens mij is het voornamelijk briljante marketing.

Of posten mensen die er net zo over denken hier gewoon niet (en hebben jullie ook liever dat ik dit topic niet bevuil?:D)


Het zijn precies mijn gedachten. Mart Smeets kondigde het in een interview met Vroomen ooit aan als de 'hersenfiets'. Wel, Cervelo is een beetje voor de 'brainless' denk ik altijd maar. Cervelo prijst zichzelf de hemel in en hebben zichzelf als een niche merk in de markt gezet. Mooie verhalen op de website die nergens overgaan. Zoals ze eerder groos verkondigden dat ze zelf hun eigen software hebben gemaakt omdat die niet voor handen was voor hun geavanceerde machines en ideeen bla bla. Het aerodynamica verhaal dat hun (weg)fietsen sneller maakten. Wel ook dat verhaal is een wassen neus natuurlijk. Het verhaal van de beperkte maten hebben we ook nog en dat dat zogenaamd genoeg is omdat ze sloping zijn. haha. Het Cervelo testteam wat zogenaamd niet bedoeld was om wedstrijden te winnen. Grappig is dat ze nog altijd leunen op anderen zoals de voorvork er meestal eentje is van 3T. Als je dan zo geweldig en geavanceerd bezig bent maak je zelf toch ff de beste voorvork van de wereld en verkoop je die aan third party's? ipv andersom . . .

Cervelo's zijn verder best aardige fietsen hoor!
Afbeelding

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 39508
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 31 aug 2010 11:43

eelcoz schreef:Op het gevaar af iedereen hier over me heen te krijgen: Ben ik nu de enige die Cervelo enorm overschat en gehyped vindt? Het zullen verder prima frames zijn, maar soms krijg ik weleens het idee dat ze het 8e wereldwonder zijn. Volgens mij is het voornamelijk briljante marketing.

Of posten mensen die er net zo over denken hier gewoon niet (en hebben jullie ook liever dat ik dit topic niet bevuil?:D)


Ik deel jouw mening volledig.
Alleen laat ik het lekker zo. Als iemand het fijn vind om hier mee te rijden dan moeten ze dat vooral doen. Ik vind ze persoonlijk gemiddeld genomen foeilelijk, maar smaken verschillen.
En wat die marketing betreft: Cervelo doet het op deze manier, de grote italianen werken weer meer op historie en sfeer, Specialized meet zichzelf bijv. de Body Geometry jas aan, en zo zijn er nog wel meer voorbeelden.
Marketing is onlosmakelijk verbonden met verkoop.
Less is bore

elboutero
Forum-lid
Berichten: 843
Lid geworden op: 24 apr 2009 13:49

elboutero 31 aug 2010 12:06

Daniel1975 schreef:
eelcoz schreef:Op het gevaar af iedereen hier over me heen te krijgen: Ben ik nu de enige die Cervelo enorm overschat en gehyped vindt? Het zullen verder prima frames zijn, maar soms krijg ik weleens het idee dat ze het 8e wereldwonder zijn. Volgens mij is het voornamelijk briljante marketing.

Of posten mensen die er net zo over denken hier gewoon niet (en hebben jullie ook liever dat ik dit topic niet bevuil?:D)


Ik deel jouw mening volledig.
Alleen laat ik het lekker zo. Als iemand het fijn vind om hier mee te rijden dan moeten ze dat vooral doen. Ik vind ze persoonlijk gemiddeld genomen foeilelijk, maar smaken verschillen.
En wat die marketing betreft: Cervelo doet het op deze manier, de grote italianen werken weer meer op historie en sfeer, Specialized meet zichzelf bijv. de Body Geometry jas aan, en zo zijn er nog wel meer voorbeelden.
Marketing is onlosmakelijk verbonden met verkoop.


Volledig mee eens
Cervelo S3D - Canyon Aeroad CF SL - Cannondale Scalpel Si-3

Gebruikersavatar
kauwvot
Forum-lid
Berichten: 284
Lid geworden op: 19 okt 2009 23:48

Gebruikersavatar kauwvot 31 aug 2010 12:07

metalfan schreef:
kauw vot schreef:Wel gaaf, de S1 blijft voor het tigste jaar erin!


is dit nu sarcastisch bedoeld ?

hoe dan ook, ik vind het concept S1 geweldig: de genen van een topfiets maar toch 'gewoon' alu en dus enigzins betaalbaar...

ik ga er een tweede bijkopen, rijd nu naar tevredenhied met het 2009 model (met het grote logo).


Helemaal niet sarcastisch. Bezit zelf sinds juni een 2010 S1 (moet profiel nog updaten). Fantastische fiets, overweeg zelf ook nog een 2e frame.... (en die overweging kan ik nu pakweg een jaar nog uitstellen)

adroit
Forum-lid
Berichten: 1247
Lid geworden op: 19 jan 2006 19:25
Locatie: Rosmalen
Contact

adroit 31 aug 2010 12:40

Persoonlijk vind ik de R3 in wit/blauw en de S2 wel aardig, de rest is gewoon 2010

Gebruikersavatar
metalfan
Forum-lid
Berichten: 366
Lid geworden op: 28 nov 2006 10:26

Gebruikersavatar metalfan 31 aug 2010 13:35

kauw vot schreef:(en die overweging kan ik nu pakweg een jaar nog uitstellen)


juist. ik moet gelukkig niet zolang wachten ;) (of me net haasten trouwens ook al niet)

en nu trek ik me nederig terug want de net ontstane (andere) discussie zou wel eens hevig kunnen worden...

Mr_T
Forum-lid
Berichten: 1435
Lid geworden op: 29 aug 2008 14:26

Mr_T 31 aug 2010 15:31

eelcoz schreef:Op het gevaar af iedereen hier over me heen te krijgen: Ben ik nu de enige die Cervelo enorm overschat en gehyped vindt? Het zullen verder prima frames zijn, maar soms krijg ik weleens het idee dat ze het 8e wereldwonder zijn. Volgens mij is het voornamelijk briljante marketing.

Of posten mensen die er net zo over denken hier gewoon niet (en hebben jullie ook liever dat ik dit topic niet bevuil?:D)


Ik rijd zelf Cervélo. En daarom weet ik ook hoe geweldig goed het rijdt.
Ik weet niet of jij veel op een Cervélo hebt gereden?

Tegelijkertijd weet ik zeker dat er nog meer modellen van andere merken ook geweldig goed rijden.

Het top-model Pinarello heeft een vergelijkbare prijsklasse. Zal ook wel heel goed rijden. Moet je wel vinden dat de gekronkelde vorken echt helpen. En dat moet je ook weer mooi vinden.

Dit geldt ook voor andere merken. De meeste (grotere) merken hebben wel een paar achterlijk dure fietsen. De helft daar van zal ook werkelijk wel goed rijden.

Mensen die kritisch zijn, vind ik alleen maar fijn. Ik noem dat geen vervuiling. Ik denk dat het wel vervuiling is, als er iets negatief wordt gezegd zonder dat daar een onderbouwing bij is, of een tegenvoorbeeld.

Dus als je zegt "foeilelijk" zeg er dan ook bij "ik ben zelf meer van 'zus-en-zo'. Het blijft persoonlijk.

Plaats reactie