Ik denk dat ze kantoren nog niet eens het grootse probleem zijn qua werken/besmettingen. Maar vooral de productie fabrieken en de bouw. Daar zitten de mensen gewoon kop aan kont omdat het anders domweg niet werkbaar is.daniel1975 schreef: ↑07 jan 2021 09:28 Vandaar ook mijn betoog om de werkgevers aan te pakken die mensen verplicht naar kantoor laten komen.
Al vermoed ik dat er nu ook een groep onderweg is naar kantoor die vlucht voor de hektiek thuis en een soort van werkschema heeft opgesteld met zijn/haar partner.
Corona en hoe dit jouw leven beïnvloedt
- ophetkantje
- Forum-lid
Denk het ook en hoor het ook wel, En dan nog de ouders die de kinderen naar de grootouders brengen om op te passen ook die rijden er tussen.daniel1975 schreef: ↑07 jan 2021 09:28 Vandaar ook mijn betoog om de werkgevers aan te pakken die mensen verplicht naar kantoor laten komen.
Al vermoed ik dat er nu ook een groep onderweg is naar kantoor die vlucht voor de hektiek thuis en een soort van werkschema heeft opgesteld met zijn/haar partner.
Nogmaals ik snap ook best dat je er soms gillend gek van wordt thuis, maar nogmaals als ik het aantal mensen in het ziekenhuis en op de IC zie en de mensen echt zwaar ziek thuis dan denk ik dat we toch maar beter een beetje op kunnen letten,
Denk dat niets doen echt gen optie is en dat ieder maatregel ook een andere zou kunnen zijn klopt natuurlijk, maar vooraf een dubbel blind onderzoek doen van wat het beste zou werken lukt helaas niet. Denk dat als je alle maatregelen wereldwijd bekijkt de stappen hier in Nederland tot nu toe best logisch zijn.
Voor mij geldt vooral, ik wil niet degene zijn die anderen (kwetsbaar of niet) besmet.
Ach, ik zeg ook maar wat
Off topic. Dat deed ik in de jaren 80 al niet, maar toen was het ook nog gewoon een echte dodenweg. Stak 'm 's winters over om te gaan schaatsen op de Heelderpeel.
Time is on my site.
- daniel1975
- Forum-lid HC
Toen je bijna elke winter nog kon schaatsen ![Sad :-(](./images/smilies/icon_e_sad.gif)
@ophetkantje: ik volgende week ook 2 dagen met dochter naar opa en oma (ruim uur rijden). Mevr75 is dan heel druk met werk en ik heb ook genoeg te doen (dan werk ik in thuiskantoor van mijn vader). Dus is soort van laatste redmiddel.
Aangezien we bijna niemand zien is risico ook erg klein.
En straks voor lang weekend naar Landal. Nu kan het nog en is sowiso ontspannend om even 4 dagen lekker in een andere omgeving in de bossen door te brengen.
Of je nu daar in een huisje zit of thuis, maakt ook niet uit.
![Sad :-(](./images/smilies/icon_e_sad.gif)
@ophetkantje: ik volgende week ook 2 dagen met dochter naar opa en oma (ruim uur rijden). Mevr75 is dan heel druk met werk en ik heb ook genoeg te doen (dan werk ik in thuiskantoor van mijn vader). Dus is soort van laatste redmiddel.
Aangezien we bijna niemand zien is risico ook erg klein.
En straks voor lang weekend naar Landal. Nu kan het nog en is sowiso ontspannend om even 4 dagen lekker in een andere omgeving in de bossen door te brengen.
Of je nu daar in een huisje zit of thuis, maakt ook niet uit.
Less is bore
Ik blijf de scholen sluiting fout vinden. Ook al is dat de besmettingshaard en ook al worden sommige ouders ziek door hun kind. Dat is met een normale griep niet anders. Zorg dat ouderen/zwakkeren zich er bewust van worden dat ze niet met anderen in contact moeten komen... En ja, dat zal zwaar zijn voor die groep, maar ja, dat is met de griep niet anders.
We zitten al sinds maart met deze ellende, de kinderen hebben er het minste last van lijkt het... Maar de niet direct zichtbare schade is enorm en zeer waarschijnlijk uiteindelijk het meeste last... Stress thuis, achterstand, veel minder sociale contacten, geen sport, gezondheid en in de toekomst opdraaien voor de kosten.
Ik vraag me intussen wel steeds meer af of een korte complete lockdown niet beter is voor alle landen over de hele wereld. Ik was hier op tegen omdat ik vind dat we met teveel mensen zijn en het een natuurlijke reactie is dat er ouderen en kwetsbaren als eerste door een virus doodgaan. Maar als deze mensen onze zorg gaan overbelasten dan gaat dat ook niet werken... Een echte lockdown in het westen gaat momenteel ook niet werken omdat we te vrij zijn.
Tja wat dan, aanmodderen maar... en concluderen dat we in de toekomst moeten voorbereid zijn op enorme belasting van IC/zorg, danwel zorgen dat een complete lockdown wel mogelijk word.
We zitten al sinds maart met deze ellende, de kinderen hebben er het minste last van lijkt het... Maar de niet direct zichtbare schade is enorm en zeer waarschijnlijk uiteindelijk het meeste last... Stress thuis, achterstand, veel minder sociale contacten, geen sport, gezondheid en in de toekomst opdraaien voor de kosten.
Ik vraag me intussen wel steeds meer af of een korte complete lockdown niet beter is voor alle landen over de hele wereld. Ik was hier op tegen omdat ik vind dat we met teveel mensen zijn en het een natuurlijke reactie is dat er ouderen en kwetsbaren als eerste door een virus doodgaan. Maar als deze mensen onze zorg gaan overbelasten dan gaat dat ook niet werken... Een echte lockdown in het westen gaat momenteel ook niet werken omdat we te vrij zijn.
Tja wat dan, aanmodderen maar... en concluderen dat we in de toekomst moeten voorbereid zijn op enorme belasting van IC/zorg, danwel zorgen dat een complete lockdown wel mogelijk word.
- ophetkantje
- Forum-lid
Corona vergelijken met de "gewone" griep is nu toch wel achterhaald. Het aantal doden, IC opnames en ziekenhuis opnames is niet meer te vergelijken, Daarmee de druk op de zorg ook niet, Ook zijn mensen soms echt weken doodziek en gaat het herstel een stuk langzamer dan bij een griep, Deze vergelijking is echt achterhaald.
Een complete lockdown lijkt een goed middel ook in mijn ogen, Maar is gewoon niet haalbaar compleet gaat gewoon niet, dus blijf je altijd met een grijsgebied zitten,
Een complete lockdown lijkt een goed middel ook in mijn ogen, Maar is gewoon niet haalbaar compleet gaat gewoon niet, dus blijf je altijd met een grijsgebied zitten,
Ach, ik zeg ook maar wat
Joseba: vooral blijven doen. Laat je vooral op dit gebied de mond niet snoeren, dat gebeurt hier al veel te veel.Joseba schreef: ↑07 jan 2021 08:07 Vreemd, als je zaken "algemeen" formuleert mag er met krachttermen gesmeten worden (volslagen krankzinnig, geschift, compleet ongeschikt, losgeslagen, van het padje) en mag er smalend gesproken worden om duidelijk te maken dat het eigen ego het niet eens is met de gang van zaken (muilkorfje, kulkapjes, deugmensen, schappen, wappies etc).
Spreek je iemand persoonlijk aan (die zich wel van bovenstaande retoriek bedient) dan moet dat met alle egards en beschaafdheid. Anders wordt zelfs moeke de vrouw er bijgesleept om je terecht te wijzen. Vind je het vreemd dat ik dan een beeld krijg van een klein kind? Die kwamen vroeger ook wel eens met mama terug naar de speeltuin omdat ze gepest waren met een wijzend vingertje… “hij was het!”.
Volgens mij heb ik al uitgelegd welke vergelijking ik heb gemaakt naar aanleiding van een beschrijving die Daniel zelf heeft gegeven. Ik kwalificeer dat gedrag als ontevreden, boos en verwend. Mag je wat van vinden, ga gerust je gang.
Zal proberen voortaan in iets algemenere termen te reageren zodat niemand zich persoonlijk op het korte lontje of lange tenen getrapt kan voelen. Stel je voor.
-
- Forum-lid
Dit is vooral een topic voor een beperkt aantal forumleden die:
(a) eigenlijk zelf minister zouden moeten zijn
(b) hun 'argumenten' en standpunten juist zwakker maken door hun ongenuanceerde woordkeuze
(c) bijna ieder tegenspreker gelijk neerzetten als 'schapen' en 'deugmensen'.
Maar met een zak chips en een cola is het thuis in de lockdown soms nog vermakelijker dan televisie. Stukje leedvermaak....
(b) hun 'argumenten' en standpunten juist zwakker maken door hun ongenuanceerde woordkeuze
Maar met een zak chips en een cola is het thuis in de lockdown soms nog vermakelijker dan televisie. Stukje leedvermaak....
Hmm, een virus, overdraagbaar door de lucht, seizoensgebonden lijkt het, voor grote groepen relatief ongevaarlijk, al kun je er goed ziek van worden, voor bepaalde risicogroepen levensgevaarlijk of tenminste noodzaak voor zeer intensieve behandeling. Volgens mij zijn er genoeg overeenkomsten hoor. Of het herstel van Corona langzamer gaat zou ik niet durven stellen (de meeste mensen herstellen snel en volledig; tenminste wel die in mijn omgeving of die in de huisartsenpraktijk van mevr 53x11). Volgens mij kan herstel met een ernstige griep (niet te verwarren met elke loopneus die in de volksmond griep genoemd wordt, maar dat niet is) ook heel traag gaan.ophetkantje schreef: ↑07 jan 2021 10:57 Corona vergelijken met de "gewone" griep is nu toch wel achterhaald. Het aantal doden, IC opnames en ziekenhuis opnames is niet meer te vergelijken, Daarmee de druk op de zorg ook niet, Ook zijn mensen soms echt weken doodziek en gaat het herstel een stuk langzamer dan bij een griep, Deze vergelijking is echt achterhaald.
Verschil is natuurlijk dat er tegen griep wel al groepsimmuniteit bestaat (nog eens aangezwengeld door de jaarlijkse grieppriek voor risicogroepen) en tegen COVID19 nog niet. Het gevolg daarvan is gevoeglijk bekend..
Een complete lockdown zou wat mij betreft alleen acceptabel zijn als er ook een harde einddatum aan gegeven zou worden, en harde grenzen over waar de overheid de grens legt voor wat betreft het beperken van grond- en mensenrechten. Ongeacht of na die periodieke complete lockdown het gewenste effect bereikt is of niet.
In mijn ogen zou het inperken van vrijheid strikt bewaakt moeten worden; ik ben van mening dat deze veel te gemakkelijk opzij gezet wordt, terwijl er ook andere keuzes gemaakt zouden kunnen worden (die eveneens verregaande consequenties zouden hebben, dat snap ik ook wel). Ik schrik er van hoeveel mensen (inclusief de politiek) het acceptabel vinden dat grond- en mensenrechten op zo'n grote schaal beperkt worden, zonder dat duidelijk is waar en wanneer die beperking stopt.
Los daarvan staat ook nog eens de enorme nevenschade die ontstaat door wat er nu gebeurt.
Laatst gewijzigd door 53x11 op 07 jan 2021 11:36, 1 keer totaal gewijzigd.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?
baanfiets kopen?
(D) teveel vrije tijd hebben.afrit13 schreef: ↑07 jan 2021 11:28 Dit is vooral een topic voor een beperkt aantal forumleden die:
Maar leuk verwoord
Sensa GF White edition.
Canyon Grizl cf sl8.
Canyon Grizl cf sl8.
-
- Forum-lid HC
Deze dus, 2 dagen per week. Ik wordt echt niet verplicht sterker nog, gevraagd om thuis te blijven. Maar met 40 man/vrouw in een pand waar er 500 in kunnen gaat best wel. Ik zit op een kamer van 5x5 in mijn eentje.daniel1975 schreef: ↑07 jan 2021 09:28
Ja ik weet het, ik kom een keertje extra bij het tankstation. kom soms een collega tegen.
- Enzzo
- Forum-lid HC
afrit13 schreef: ↑07 jan 2021 11:28 Dit is vooral een topic voor een beperkt aantal forumleden die:
Dat is het helaas geworden ja
Aan de andere kant: ook dat is de invloed van corona.
Het hart even luchten kan dan wellicht wat helpen toch?
Alleen wordt het soms wat al te grimmig als je mening niet in de smaak valt en dat is inderdaad betreurenswaardig
![Sad :(](./images/smilies/icon_e_sad.gif)
Nijdig over 't stuur Van uwen driewieler gebogen Ge waart nog kind
Ge ving nog nie veel wind
Ge ving nog nie veel wind